Vecka 20

Söndag 17 maj
Idag fick Krippa åka iväg och spela golf med Tomas mot att jag fick ytterligare en sovmorgon, det är väl rättvist? Jag och ungarna var hemma en stund på morgonen men vädret verkade bli fint så vi gick hem till mamma och Johan där vi hängde hela dagen i trädgården. Vi hjälpte dem att sätta upp ett stort partytält, ja Leia var till stor hjälp men Ebba vet jag inte om hon direkt hjälpte oss så mycket : ) Två ingenjörer och en arkitekt sätter upp ett partytält, vi borde kanske ha filmat spektaklet men nu är det uppe och fint blev det... Eftersom det var så fint väder och varmt så föreslog mamma att vi skulle grilla på kvällen, sagt och gjort... Krippa, Tomas, Hanna, Peter och Alva kom också över och grillade med oss och det var supermysigt!

Lördag 16 maj
Sovmorgon! Det är ju så härligt, speciellt när man varit uppe lite längre dagen innan : ) Jag kände mig lite hes när jag vaknade för Forsling och jag hade verkligen klämt i på singstar i går, det var så kul! Krippa och ungarna var i parken när jag vaknade men de kom hem strax efter jag ätit frukost och duschat... Mamma kom sen och hämtade Leia, de skulle iväg hela dagen med Marie. Jag, Krippa och Ebba tog en promenad, vi åt lunch vid skogskyrkogården, handlade middag osv. Strax efter att vi kommit hem så kom Leia hit... VI hade sen en mysig lördagkväll med god mat och en massa mys...

Fredag 15 maj
Ännu en mycket bra dag på jobbet, Forsling var ju där, kan det bli bättre : ) Helt ärligt så är det fortfarande fantastikst roligt på jobbet, alla olika arbetsuppgifter som man ställs inför varje dag, alla arbetskamrater och hela stämningen det är verkligen klockrent! Forsling följde med mig hem efter jobbet, vi hade picnic i parken, hämtade upp Leia som gått hem till Theodora efter dagis, hon var glad och alldeles rödrosig! Barnen lekte i parken och vi åt god mat, gick sen hem och Leia somnade på studs. Ebba somnade lite senare, men det gjorde inget, hon gick runt och serverade kaffe och var glad och nöjd. Vi hade sen singstar tävling jag och Forsling, hur kul som helst. Tror Krippa också tyckte det var kul att titta på, han var helt inne i spelet...

Torsdag 14 maj
Förskolans dag!
Hade först en intensiv arbetsdag men den var mycket underhållande! Åkte sen till dagis där barnen var ute på gården och lekte. Krippa och mamma kom också dit och lekte med oss... Det var ju förskolans dag så det var tipsrunda, korv med bröd, kaka och kaffe, sång och lek... Jättehärlig eftermiddag och efteråt gick vi till vårt lilla hak där vi åt middag (ja, för oss vuxna räcker det inte med korv och bröd)..

Onsdag 13 maj
En mycket bra dag på jobbet, ja jag vet, jag säger det ofta men vissa dagar är ännu bättre än andra och man har lite extra kul...

Tisdag 12 maj


Måndag 11 maj
Idag var jag iväg på ledningsgruppsmöte i Enköping hela dagen, som tur var kunde mamma lämna barnen så jag kom iväg i tid... Det är väldigt intressant och givande att vara med på dessa möten, men det är också intensivt och ja var helt slut när jag kom hem vid 19:15! Som tur var så var barnen fortfarande vakna så jag hann träffa dem en liten stund i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0