Vecka 52

Söndag 4 januari
Eftersom det var så fint väder ute idag så trodde ju Leia förståss att det var varmt ute också : ) Hon ville så gärna gå till parken en stund så det gjorde vi (efter Krippas sovmorgon)... Vi kunde dock inte vara där så länge eftersom det var så otroligt kallt ute... Vi gick upp till globen istället där vi åt lunch och sen köpte de sista julklapparna, ja för idag blir det den sista lilla julaftonen vi firar för i år... Det var sen dags att bege sig hem till Åke och Yvonne dit även Danne och Albert (Yvonnes barnbarn) kom... Leia och Ebba var så klart jätterädda för Lukas och det var lite kaos eftersom de vägrade vara på golvet.. Lukas blev då instängd i sovrummet, men då höll han på att riva sönder dörren, de kopplade honom då i arbetsrummet men då bet han sönder kopplet... ha ha, ja han ville verkligen vara med där vi var! Vi fick god mat och fina julklappar så det var lyckat i alla fall!

Lördag 3 januari
Idag var det min sovmorgon och det var hur skönt som helst kan jag meddela! Efter att jag gått upp softade vi runt lite här hemma, barnen var nybadade när jag kom upp och stämningen var på topp! När Ebba sovit sin middagslur gick åkte vi och hämtade Tomas och sen åkte vi hem till pappa där vi firade lilla julafton. Det gick utmärkt, vi åt gott, snackade och barnen skötte sig... Vi åkte hem i tid så att vi han med lite mys här hemma också innan läggdags.

Fredag 2 januari
Idag var det dag satt jobba igen, skönt att småjobba lite sä här med en massa lediga dagar emellanåt... Jag och Krippa jobbade båda hemifrån, min chef sa åt mig att det inte var någon idé att komma in eftersom så många jobbar hemifrån i alla fall... Jag hann med att städa en del också, skönt att fixa med det innan helgen...

Ja, den enda som kan mata Ebba med flaska är så klart Leia, ingen annan får!

Torsdag 1 januari
Idag tog vi det väldigt lugnt, alla sov i två timmar mitt på dagen annars var det mest film, mat och mys som gällde....

Onsdag 31 december . NYÅRSAFTON!



Idag hade vi en riktigt mysig dag på Andys, tom Cilla följde med. Hon är ju hemma nu i några veckor men snart åker hon tillbaka till Giorgien så det var kul att få träffa henne. Vi lekte för fullt hela dagen och var helt slut när vi kom hem. Tomas kom över på kvällen och vi åt gott och sjöng Lips... Jag och Ebba la oss tidigt, jag var helt färdig men Leia orkade vara vaken ända till 01:15, helt otroligt... Krippa och Tomas orkade vara vakna ännu längre...

Tisdag 30 december
Eftersom Leia var så pass förkyld idag så fick hon följa med mig till jobbet! Det var jättemysigt måste jag säga och hon skötte sig verkligen... Vi var inte så många där, bara 4 personer så det gick utmärkt för henne, hon fick tom en egen plats där hon kunde sitta och rita, limma, klippa, lägga pussel osv. Vi åt god lunch tillsammans och sen gick hon runt och bjöd på choklad : ) Hon vill absolut följa med mig till jobbet fler gånger och det ska vi nog kunna ordna!

Måndag 29 december
Idag var jag och barnen hemma, jag jobbade så mycket jag kunde medan barnen lkte med alla nya leksaker. Melissa och Val kom över en studn på dagen, jättekul att få träffa dom nu när de var här hemma även om det bara blev en stund... Barnen tyckte också det var kul märkte jag, de pratade och skojade runt. När de åkt så fick Ebba sova och Leia titta på film så då kunde jag jobba lite mer effektivt igen : ) Krippa kom hem tidigt så allt gick bra idag även om Leia är väldigt förkyld...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0