Vecka 3

Söndag 25 januari
Idag började jag och tjejerna dagen med att baka, ja efter att vi ätit frukost och klätt på oss förståss. Det blev en jättegod sockerkaka som Krippa sen fick smaka på när han vaknat... Leia skulle egentligen på kalas idag, men det blev inställt pga sjukdom så vi åkte och tittade på två hus istället, jättefina hus som vi kommer lägga bud på men vi kommer inte gå alltför högt... Barnen skötte sig utmärkt och Leia var lillmamma och tog så bra hand om Ebba när vi tittade runt! Efter det åkte vi hem och Ebba somnade och sov sen drygt 2,5 timme så Leia tyckte det blev lite väl tyst och lugnt här hemma, hon längtar verkligen efter henne när hon sover : )

Lördag 24 januari
Min älskade sovmorgon, det är så skönt att få ligga och dra sig, hur mycket man än sovit på natten så finns det inget skönare än att bara få ligga kvar i sängen och veta att man får somna om om man vill! Efter att jag sovit klart så åkte vi och lämnade tjejerna hos mamma och Johan och jag och Krippa åkte vidare till Nacka där vi handlade en ny vagn. Nu behöver vi faktiskt ingen tvillingvagn längre, nä, nu räcker det med en enkelvagn med en ståbräda. Tvillingvagnen sak säljas i vår... Vi åkte sen en sväng till Länna där jag handlade träningskläder, jag behöver verkligen det nu när jag kommit igång så bra på luncherna... Efter det så åkte vi och hämtade barnen och åkte hem och rullade köttbullar och hade myslördag....

Fredag 23 januari
Idag var det min tur att stanna hemma, jag hann jobba en hel del medan Leia såg på barnprogram så det kändes skönt... Vi tog sen en promenad till globen, Leia somnade som en stock i vagnen så jag gick och kollade lite på kläder medan hon sov. Vi åt sen lunch och efter det ville hon köpa Hello Kitty kläder, hon fick köpa upp halva sin del av barnbidraget, och det var superkul när hon gick och valde och var sååå lycklig! Vi gick sen hem så att jag kunde jobba lite medan Leia tittade på Törnrosa. Det är så otroligt enkelt att vara med Leia, hon lyssnar verkligen på en och är så lättsam och glad nästan jämt! Krippa hämtade Ebba och när de kom hem var det mysfredag som gällde!!

Torsdag 22 januari
Idag stannade Krippa hemma med Leia... Hon är inte sååå sjuk, men feber och lite hängig så jag hoppas att det försvinner snabbt nu även om det inte känns som om det brytit ut på riktigt. Hälften av ungarna på dagis är borta så det är väl influensan eller något... Jag åkte hem tidigt och tog med mig Leia för att hämta Ebba... På kvällen kom Bittan hit med god mat, så vi slapp både handla och laga mat, såååå skönt!

Onsdag 21 januari
Leia fick vara hemma med mamma idag så jag kunde åka till jobbet, känns skönt att inte behöva vara borta alltför mycket därifrån och så fick jag ju gå på mitt pump-pass!

Tisdag 20 januari
Idag hann jag bara jobba en stund samt gå på ett step-pass innan de ringde från dagis och sa att Leia var hängig. Jag åkte självklart direkt och hämtade henne, jag kan ju alltid jobba lite hemifrån så det känns helt lugnt... Skönt att hinna med träningen i alla fall, den är viktig :) Leia har lite feber och är hostig, hoppas hon blir bättre snabbt lilla pluttan!

Måndag 19 januari
Idag fick jag faktiskt med mig ett gäng på träningen på lunchen, det är ju roligare ju fler man är... Känns som fler och fler kommer hänga på nu, vi får väl se... Allt bra annars....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0