Vecka 2

Söndag 18 januari
Idag kom Tomas hit och hämtade Leia och de var sen iväg hela dagen ute i Heron City. De gick och såg "Mamma mu" på bio, lekte och hade det bra! Jag, Krippa och Ebba åkte och kollade på två hus, men de var inget för oss... Nej, vi har lagt bud på ett annat hus och så ska vi se ett till nästa vecka, vi håller verkligen tummar och tår för att det blir något av dessa...

Lördag 17 januari
Idag blev det en heldag ute, riktigt skönt! Leia fick åka skridskor och så fick vi god mat (tack mamma) på ett mysigt ställe vid skogskyrkogården och sen fick Leia fina vinterskor av mamma! Helt perfekt dag... Vi handlade sen mat och gick hem och rullade köttbullar, det tyckte Leia var kul och hon var riktigt duktig på det!

Fredag 16 januari
En bra dag på jobbet, känner mig helt lycklig när jag är där för det är så bra stäming och alla är helt toppen att jobba med! På kvällen hade vi fredagsmys, vi bakade chokladbollar och tittade på barnprogram osv.

Torsdag 15 januari


Idag trodde vi att vi köpt ett hus... igen... vi skulle skriva på papprena ikväll för vi vann budgivningen och mäklarn sa att vi skulle skriva på kl. 19:30. Helt plötsligt fick vi besked om att säljaren valt en annan köpare som lagt ett lägre bud!!!
ANVÄND ER ALDRIG AV SÖDERMÄKLARNAS FASTIGHETSBYRÅ I TYRESÖ, VARNING FÖR DEM!!!!!!

Onsdag 14 januari

Idag försov vi oss allihopa så det var lite småstressigt imorgon, tur att man plockar fram och fixar med allt kvällen innan så det går hyfsat smidigt i alla fall : ) Väl på jobbet hade vi kul som vanligt, helt underbar stämning där! En fotograf kom dit idag och skulle ta lite bilder på svenska ledningsgruppen, eftersom svenska VD:n inte kunde vara med så tycket han (VD:n) att de kunde ta bilder på mig istället! Ha ha, så när pressen vill ha bilder på VD:n får de bilder på mig, vore lite kul... Var med på ett grymt träningspass på lunchen, ett pump pass som var riktigt tufft så jag kommer helt klart ha träningsvärk imorgon, kunde knappt gå i trappor efter passet så jag kan bara tänka mig hur det kommer kännas imorgon!
Bittan kom hit idag och det innebär ju att barnen blir roade hela kvällen och vi får en massa god mat, riktigt skönt!
Vårt bud är högst på huset förresten och imorgon får vi nog reda på om vi får det!

Tisdag 13 januari

Idag var jag hemma med Ebba som fortfarande är lite förkyld. Vi hade en riktigt mysig dag, hon var på topphumör hela dagen och hjälpte mig med allt här hemma... Hon sorterade tvätt och var så himla duktig, "där", "där" sa hon och la kläderna i olika påsar med lite direktiv från mig! Vi gick och hämtade Leia lite tidigare och hon var överlycklig eftersom de haft julgransplundring och haft en riktigt rolig dag på dagis!

Måndag 12 januari
Idag började jag och Forsling (min vapendragare på jobbet) vårt nya liv så nu är det träning på lunchen som gäller! VI har ju ett gym samt aerobics med inhyrda instruktörer helt gratis för alla! Vi gick ner och sprang och cyklade innan lunch, hur skönt som helst... Äntligen kan man börja röra lite på sig igen! Det är ju kanon att göra det på lunchen för efter jobbet finns ju ingen tid för träning, då vill man ju umgås med familjen! Ebba var hemma med Krippa första halvan av dagen idag för hon hade feber och var hostig, mamma kom sen och tog över och hon hämtade även Leia och de gick alla till backvägen. Jag och Krippa åkte iväg och kollade på tre nya hus på kvällen, man måste ju kolla... Två av husen var lite intressanta, vi får se om vi går vidare med dem... Under tiden fortsätter vi buda på drömhuset som vi ju vill ha men där mäklaren inte är den bästa...

Kommentarer
Postat av: mormor

Hallå flickor - blir det ett nytt hus eller??

För sommaren gäller det att Gotland är vårt för barn mm mellan 090707 - 090721 Johan åker hem omkr 20 juli för att rida på Island 1 vecka - sedan far vi nog till Findland tillsammans.Boka semestern!!

2009-01-18 @ 17:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0