Vecka 1

Söndag 11 januari
Idag var det ett hus i Täby vi ville se, vi byter stadsdelar lite hur som helst... Huset var fint men inget för oss... Leia fick vara med mamma och Johan hela dagen så vi kunde fixa lite med allt möjligt jag och Krippa... Vi åkte sen och hämtade Leia, men innan vi åkte därifrån kom Hanna, Peter och Alva dig och hälsade på. Alva var så klart hur söt som helst!!!

Lördag 10 januari
Idag var det födelsedagskalas som gällde... Vi åkte först och handlade en present till Hampus som fyllt år och efter det åkte vidare mot kalaset. Vi lämnade av Krippa och Ebba på vägen, de skulle vila och det var ju faktiskt bara Leia som var bjuden. De mår nog bra av att dela upp sig lite ibland, skönt för Leia att få leka lite själv med sina kompisar (fast det får hon faktiskt på dagis också)... Kalaset var jättelyckat, det var på ett stort lekland och barnen hade så klart hur kul som helst...

Fredag 9 januari


Torsdag 8 januari
Idag trodde vi att vi hade köpt ett hus, men sen sent på kvällen berättade mäklaren att säljaren vill ha två visningar till i helgen och se vad det kan ge... Först hade jag panik över att vi tackat ja till huset sen fick jag panik för att jag verkligen vill ha huset... Kan man inte få köpa ett hus och ha ett halvårs ångerrätt? Förhoppningsvis får ju vi hyra ut vår lägenhet i andrahand och isf blir det ju som att ha ångerrätt... Ja, vi får se hur det går.. Åker nog på några till visningar i helgen och efter det berättar vi mer...
Allt var annars bra på jobbet, har fått en massa gjort och det känns himla bra. De frågade förresten mig idag om jag vill bli anställd som vikarie istället för att jobba som konsult, det vill jag! Då får jag ju ta del av alla förmåner som de har, så kanske man kan få upp lönen lite : ) Ja, vi får se hur det går med det...

Onsdag 7 januari
En hysterisk dag på jobbet, mycket att göra men hysteriskt rolig också! Mina vapendragare var på plats och då blir det mycket skratt men mycket gjort också!

Tisdag 6 januari
Ännu en ledig dag, helt fantastiskt! Jag och Ebba sov ända till kl 9 även fast vi gick och la oss i tid igår, så skönt. Trots detta kände jag mig inte utsövd utan snarare lite febrig. Vi åkte iväg till forum nacka i alla fall för att uträtta lite ärenden, fick inte så mycket gjort men barnen fick leka en massa och vi åt god lunch. När vi kom hem gick jag och Ebba och la oss och sov i 2 h och 45 min, jätteskönt och jag kände mig bättre efter det. Jossan, Theo och Thelma kom över och åt middag med oss samt lekte en massa, jättekul för oss alla!

Måndag 5 januari
Idag bar det av till jobbet, lite fler folk där idag faktiskt så det kändes kul... Allt rullade på bra och min chef ville ha hjälp med en present till sin fru så jag fick sitta och ordna med det ett tag och det tycker jag är kul! Jag fick sen lotsa honom till en affär på söder och därifrån fick jag sen åka hem, trots att kl. bara var knappt 15, ibland har man tur! Eftersom mamma hämtade Leia och Ebba så åkte jag och Krippa till farsta en sväng för att uträtta lite ärenden... VI åkte sen och hämtade barnen och efter det åkte vi hem och hade myskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0