Vecka 8

Lördag 21 februari
Ikväll åker vi med natt-tåget upp till Duved, ska bli sååå skönt att få lite fjäll-luft :)

Fredag 20 februari
Idag är det min tur att stanna hemma med sötnosarna!
NU HAR VI KÖPT HUS I TYRESÖ! Känns helt underbart och jätteläskigt... HJÄLP!!!!
Ja, allt är klart och påskrivet, äntligen kan man ju säga.... För dem som vill veta mer, ha bilder osv så är det bara att säga till : ) Huset är i alla fall stort och fint och det kommer nog bli toppen, inflyttning 5e Juni.

Torsdag 19 februari
Idag stannar mamma hemma med barnen. Vi har storbesök på DHL och då måste man vara där och visa upp sin bästa sida... Får nog ta och städa upp lite på skrivbordet och fixa så att allt ser snyggt ut...
Ja, det kändes nästan som om kungen var på besök, röda mattan var utrullad, pressen var där, limon beställd osv. Allt gick bra i alla fall och jag lyckades komma iväg i tid från jobbet så det var skönt....

Onsdag 18 februari

Grattis Tomas som fyller 40 år idag!!!!!!!!!
Idag var Krippa hemma med barnen, Leia börjar låta så förkyld så det är lika bra att ha båda hemma resten av veckan.
Jag åkte till jobbet, kände mig risig men med några Treo i kroppen så går det mesta bra... Hade dessutom lite möten så det var bra att jag kunde åka dit... Leia fick vara med på Tomas födelsedagsmiddag och det tyckte hon var riktigt kul... Jag berättade för henne att hon och Ebba får vara hemma resten av veckan, imorgon med mormor och på fredag med mamma, då tittade hon på mig och log och sa " åååå mamma, jag älskar dig!"!!! Ja, vad säger man, dom är ju för goa mina små tjejer! Ebba börjar pigga på sig lite, hon har inte alls den där jobbiga hostan längre och det känns som en stor seger!!!

TIsdag 17 februari

Idag var jag och Ebba hemma, Leia ville först stanna hemma med oss och det sa jag att hon fick. Hon ångrade sig dock efter en stund och fick jättebråttom till dagis för hon ville träffa sina kompisar och sina fröknar. Jag och Ebba fick en tid hos läkaren och nu fick jag svaret på varför det kändes så fel igår, hon har ju lunginflammation stackaren! Man ska lita på sina modersinstinkter har jag nu fått lära mig! Som tur var så sa läkaren att det är ganska vanligt och det är i början så med lite medicin så blir hon bra...

Måndag 16 februari
Idag fick mamma stanna hemma med Ebba! När jag kom till jobbet kände jag dock att det inte alls var rätt att åka dit utan jag ångrade att jag inte stannat hemma och tagit hand om Ebba! Jag vet ju att hon har det jättebra med mamma så det är inte det, vara att det kändes att något inte stod rätt till... Leia hade det bra på dagis och hon blev så glad när jag kom och hämtade henne och att vi två fick vara sjävla en stund... Mysigt! Ebba kom hem rosig och lite febrig, men efter lite Iprene blev hon piggare... Imorgon går hon och jag till läkaren för jag vill veta vad som är fel nu när hon varit sjuk så mycket senaste tiden!


Kommentarer
Postat av: mormor

Hej gumman, hoppas du får vara frisk ett tag nu.

Vill träffa dig snart för att se vilka nya ord du lärt dig. Puss

2009-03-04 @ 20:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0