Vecka 6

Söndag 8 februari
Idag åkte jag och Krippa in till stan och shoppade upp våra presentkort på NK som vi fått i julklapp. Barnen var hos mormor där även Tomas var så de hade kul... Skönt att få gå runt i lugn och ro och titta i affärer, vi hittade även en del pyssel till barnen. Leia tycker ju att det är så kul att spela spel och lägga pussel och det känns inte som om man kan få för mycket av de sakerna. Ebba hon hänger ju gärna på allt som Leia gör så hon sitter alltid med och spelar och försöker lägga alla svåra pussel (som är från 7 år men Leia klarar dem med glans)...

Lördag 7 februari

Idag fick jag sovmorgon, Ebba väckte mig genom att duka fram en frukost med kaffe och morötter (från hennes lilla kök), väldigt trevligt! Jag masade mig upp och vi tog det ganska lugnt allihopa. Vid 11 åkte Krippa och Leia iväg och gick på bio på söder, jag och Ebba stannade hemma, Ebba åt en massa lunch och somnade sen gott och sov nästan ända till de kom tillbaka från bion... Vi åkte sen och handlade allesammans och efter det kom Hampus hit en stund och lekte med barnen... Under tiden som han var här hann jag göra två lasagner samt chokladmousse. Han gick sen hem och vi åt då middag och hade myskväll!

Fredag 6 februari

Idag fick Krippa vara hemma med båda barnen! Jag åkte till jobbet och där var allt bra, hade ett möte på fm och sen var det ganska lugnt efter lunchen... Nätverket la helt plötsligt ner vid 14 och jag satt och väntade en stund för att se om det skulle komma igång men till slut gav jag upp och åkte hem och jobbade hemifrån en stund istället.. Han handla lite på hemvägen också så vi fick ihop en god fredagsmiddag...

Torsdag 5 februari
Idag kunde båda barnen gå till dagis och jag kunde åka och jobba, skönt att inte behöva var hemma alltför mycket, även om det är hur mysigt som helst att vara hemma med barnen! Skönt att få lite gjort, Krippa hämtade ungarna så jag kunde sitta lite längre på jobbet....

Onsdag 4 februari
Idag var jag hemma med Ebba som idag var feberfri men det är lika bra att hon får vara hemma och slappa en extradag... Vi hade jättemysigt, jag kunde jobba en hel del medan hon sov och pysslade... Vi var länge på dagis också på morgonen och på eftermiddagen, något som uppskattades av båda barnen...

Tisdag 3 februari
Tur att man har sin mamma så nära! Hon kom hit imorse och tog hand om Ebba som var dålig! Jag kunde gå till dagis med Leia, hon är så glad över att få gå dit så det är ju inga problem! jag åkte sen till jobbet, där hade jag riktigt kul! Var på ett bra step-pass, gick runt med Jenny iförd DHL kläder för att pigga upp stämningen lite på kontoret och jösses vad alla skrattade... och så hann jag göra lite nytta också :)

Måndag 2 februari
Idag efter lunch ringde de från dagis och sa att Ebba blivit dåligt, hon hade 38.5 så det var bara att åka och hämta henne. Ca 20 minuter innan hade min bordsgranne Nic fått ett samtal om att hans dotter var dålig och han fick åka hem, konstigt! Leia följde också med hem och vi somnade alla tre på soffan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0