Vecka 4

Söndag 1 februari
Idag åkte vi till Forum Nacka där de har frisörsalonger som har öppet på söndagar, jag behövde verkligen klippa mig! Medag jag blev omhändertagen på frisörsalongen var Krippa och Tomas med barnen... Efter att jag var klar gick vi och åt lunch och sen tittade vi runt i affärerna... Jag hittade ett par snygga svarta stövlar till halva priset så det var bara att klippa till... Barnen fick lite Hello Kitty grejer och Tomas köpte ett par skor. När vi var klara så åkte vi hem till Jossan, Mange, Theo och Thelma. De har fått så fint i sin nya lägenhet så nu blev vi ännu mera sugna på att flytta :) Mange lagade en massa god mat till oss och vi frossade tills vi var sprickfärdiga! NÄr vi kom hem somnade barnen på stört, helt färdiga...

Lördag 31 januari
Idag efter min sovmorgon åkte vi hem till Malin, Jocke och Ida där vi bakade kanelbullar och åt lunch. Riktigt kul att träffa dem igen, det var ett tag sen nu! När vi varit där hela förmiddagen så åkte vi till Bittan där vi firade Danne som fyller år imorgon. Danne och Krippa badade bastu medan barnen hjälpte Bittan i köket och jag kunde ta det lugnt en stund och läsa min bok som är så bra!!! Vi åt sen en god middag och delade ut presenter, kom inte hem förrän vid 20:30 och barnen somnade då gott...

Fredag 30 januari
Fick idag reda på att jag ska skickas på ett möte på måndag med alla höjdarna på jobbet för vår VD kan inte gå och jag skickas dit som representant... Känns kul men lite läskigt... Vi får se hur det går, berättar mer på måndag. Jag och Jenny körde ett dance-pass idag, var som aerobics, jättekul så det blir det fler fredagar helt klart! När jag kom hem så bestämde vi oss för att gå ut och käka, vi gick ner till vår lilla restarung på hörnet, de som jobbar där är så gulliga med barnen och bjuder på en massa : ) Skönt att slippa handla, laga mat och diska ibland...

Torsdag 29 januari
Eftersom dagis var stängt idag bestämde jag mig för att stanna hemma och jobba eftermiddag och kväll... Jag, barnen, mamma och Theo åkte till Junibacken där vi hade det kanonbra! En mamma på dagis jobbar där och hon hade lagt undan gratisbiljetter till oss så vi kom billigt undan. Barnen hade verkligen superkul och de uppskattade så klart teaterföreställningarna och tåget mest... Ebba var helt överlycklig över att få se Pippi "på riktigt"...


På eftermiddag och kväll jobbade jag, men vi hann även med att titta på ett hus i Tyresö som var helt fantastiskt, helt klart det finaste hitintills! Vi har lagt utgångspriset på det, men det kommer vara fler visningar nästa helg så vi får se vad priset slutar på! Förhoppningsvis kan vi hänga med i budgivningen tills slutet...

Måndag 26 januari - Onsdag 28 januari
Ja, allt är bra på jobbet, det rullar på som vanligt. Mycket skratt, träning men även en massa seriöst jobb... Helt perfekt helt enkelt! Går in på ett vikariat from 1 mars och får då ytterligare en bra löneökning så det är ju kul!

Kommentarer
Postat av: mormor

Hallå EBBA var är apan?? Leta bakom skåpet i ditt rum. Hoppas du kan gå på dagis imorgon pluttafia. Puss

2009-02-04 @ 20:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0