Vecka 16

Söndag 19 april
STORT GRATTIS TILL VÄRLDENS BÄSTA EBBA!
Tänk vilken tur vi har som nu har världens sötaste tvååring här hemma och att hon har turen att ha världens bästa storasyster. Behöver jag säga att vi är grymt stolta över våra fina tjejer? Förstår bara inte vart tiden tar vägen, nu är det alltså två år sen Ebba ploppade ut!!!! VI har firat  henne till max idag och hon verkar väldigt nöjd med allt!
Tack alla för alla fina presenter!!!





Lördag 18 april
Idag var det dags för en gympalektion med Ebba! Vi åkte till "The little gym" som hade prova på lektioner i Sickla. Först satt hon still och bara tittade och sen ville hon bara gå till Leia som satt och tittade på. Jag skickade då iväg Leia och Krippa och efter en liten stund sprang Ebba runt och lekte för fullt! Hon var jätteduktig och testade allt som instruktören visade. Det verkade som om hon tyckte det var riktigt kul, vi får se om vi kommer börja med något liknande men det är sååå dyrt bara! Vet inte riktigt om det är värt det, speciellt inte nu när det börjar bli soligt och lite varmare utomhus, då kommer vi väl vilja vara ute istället. Det kanske är något att satsa på till hösten däremot...
Vi gick sen och mötte upp Krippa och Leia och shoppade födelsedagspresenter till Ebba... Tomas kom också, vi åt lunch och kollade lite till innan det var dags att åka hem och göra pajer. Vi gick sen hem till Hanna och Peter där det var återträff med Duvedsgänget (familjen).... Det var jättekul och jättelyckat! Barnen var framförallt glada över att träffa Alva och Isabelle igen, de lekte och busade för fullt...

Fredag 17 april
Krippa kom idag och hämtade mig efter jobbet och vi åkte och hämtade barnen tillsammans. Vi tog en promenad upp till globen med dem och shoppade nya kläder till vår stora tjej som växer så det knakar! Det var superrea så vi fick hur mycket som helst för en liten peng, så kul att handla då! Vi handlade en massa mat också innan det var dags att gå hem och göra tacos!

Torsdag 16 april
Idag lämnade Krippa barnen så jag kunde åka tidigt till jobbet, var där redan vid 7:30 faktiskt! Det var idag ledningsgruppsmöte och jag ska nu börja sitta med i dem, gäller att klättra fort på karriärsstegen :) Mötet slutade inte förrän 16:30 men som tur var så hämtade Tomas barnen idag så jag behövde inte stressa hem. De låg och tittade på film när jag kom hem och allt hade gått så bra! Skönt att få mysa lite med barnen ikväll, känns så tomt när man varit borta från dem en kväll, samtidigt som det inte är helt fel att bli bjuden på middag : )

Onsdag 15 april
Idag blev det en lång dag på jobbet, var där ända till 19:15, sen var det dags att åka till Kungsholmen på middag. Ledningsgruppen skulle ut och äta och jag blev medbjuden. Det var sååååå god mat och jag bara satt och njöt! Allt hade gått bra här hemma och alla låg och sov så gott när jag kom hem, känns riktigt lyxigt även om man längtar efter dem hela tiden när man är borta...

Tisdag 14 april
Tillbaka på jobbet igen! Som tur är så jobbade jag lite igår kväll så det var ganska lugnt på förmiddagen... Sen rullade allt på som vanligt, kul att vara tillbaka! Jag vet, det är galet men jag tycker det är så kul på jobbet så det är inga problem att komma tillbaka efter en ledig tid! Alla är så glada, öppna, snälla och vi har så otroligt bra stämning och riktigt kul på jobbet!
Allt hade gått bra för barnen också, skönt det! Tänk att båda trivs så bra, håll nu alla tummar och tår för att de kommer trivas lika bra på nästa dagis, nu är det mindre än två månader kvar innan vi flyttar...

Måndag 13 april
Idag åkte vi iväg till Länna för att kolla lite i affärer samt för att storhandla! Vi hittade lite smått och gott, bla tavlor till barnens nya rum! Nu längtar jag tills jag får börja inreda där! Vi åkte sen hem till mamma och Johan och lekte i trädgården samt i parken... En lugn och skön måndag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0