Vecka 39

Söndag 28 september
Även idag var vi ute nästan hela dagen, det är ju helt underbart när solen strålar så här, hoppas det fortsätter så! Jag passade på att köpa en kjol också, måste ju ha lite mer kontorskläder! Leia och Krippa var sen iväg och handlade så nu har jag och tjejerna mat hemma så det räcker till på torsdag i alla fall! Krippa åker ju iväg imorgon, till London, och är borta till onsdagkväll! Jag får alltså både lämna och hämta måndag-onsdag, vilket faktiskt känns kul! Tur att jag kan jobba hemma sen på kvällarna när barnen somnat och tur också att alla mina chefer är så förstående...

Lördag 27 september
Idag fick jag sovmorgon, skönt! Vi gjorde oss sen iordning och åkte och hämtade Leia. Sen var vi i Bandängen hela dagen, superskönt! Det är en så bra lekplats och barnen hade verkligen kul där. Dom var så duktiga med djuren och hade så kul på lekplatsen så de riktigt skrek av glädje!

Fredag 26 september
En ganska hektisk dag på jobbet var det idag, men det var kul! Tiden gick snabbt, vi hade kul tillsammans och allt jag hade att göra blev gjort... Jag kom hem vid 17-tiden, Leia var hos mamma och Krippa hade hämtat Ebba som var glad! Jag gjorde mig iordning och lekte en stund med Ebba innan jag åkte hem till Åsa som hade tjejmiddag! Maria, Anna, Danielle, jag och Åsa var där och åt gott och snackade en massa skit! Jag gick sen och tog ett glas vin med Malin som kom in till söder... Väldigt kul kväll, det ska jag verkligen göra om snart igen!

Torsdag 25 september
Idag stängde dagis 16, man ska då vara där 15:45 senast så vi skickade dit mamma som hämtade barnen. Skönt, då kan man jobba klart i lugn och ro och inte känna någon stress för man vet att barnen verkligen har det bra!

Onsdag 24 september

Mina små söta tjejer är ute och går med sina hundar! Dom leker så fint ihop så jag blir helt stolt! Ikväll när jag skulle lägga dem så sa Leia, "kom Ebba och lägg dig här bredvid mig" Ebba la sig då där och då sa Leia "ååå vad jag älskar dig Ebba" och kramade om henne! Jag dööör, dom är ju för söta, ja Leia är verkligen helt helt underbar med Ebba!!!! Ebba blir ju riktigt bortskämd, Leia ger henne allt hon pekar på och låter alltid henne prova saker innan hon provar, ger henne det hon leker med om Ebba vill ha det, ja hon är för gooo!!!

Allt har gått bra idag både på jobbet och med barnen! Jag lämnade dem på morgonen och åtke till jobbet där det fanns en hel del att göra idag så det var kul! Jag åkte därifrån vid 15:15 för att hämta barnen! Vädret var helt underbart så jag gick förbi hemma och hämtade Leias cykel så att hon kunde få cykla till paken. Barnen var så glada och vi hade kul i parken, solen värmde verkligen så vi stannade till 17:15. Vi gick sen hem och åt, badade och lekte sen somnade båda tjejerna gott!

Tisdag 23 september
Idag gick allt bra. På kvällen var det föräldramöte på dagis, det var intressant och roligt att träffa alla föräldrar (speciellt Jossan förståss). När jag kom hem möttes jag av Leia och Ebba, Leia började gråta och sa att hon längtat efter mig och hon ville inte att jag skulle försvinna! Lilla gumman, man blir ju rörd! Ebba började också gråta förståss och båda stod och kramade mig länge, men sen när jag la mig med dem i sängen så somnade de snabbt!

Måndag 22 september
Måste säga att det känna ganska kul att åka till jobbet. Trots att jag saknar barnen konstant så är det kul att träffa alla arbetskamrater, få äta god lunch, fika och göra sina arbetsuppgifter som är väldigt varierande och roliga. Alla arbetskamrater är så otroligt snälla och hjälpsamma och jag har riktigt kul med dem! Skönt att ha det så på arbetsplatsen, det blir lite lättare att åka till jobbet då!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0