Vecka 38

Söndag 21 september
Barnen sov länge idag, ja länge för att vara dem så det var skönt! Vi gick upp och hade en riktig mysmorgon...

Lördag 20 september
Idag kände jag mig faktiskt mycket bättre, tänk vad sömn kan göra susen! Vi tog det lugnt här hemma på fm, och efter Ebba sovit åkte vi norrut, ända ut till Hässelby! Vi mötte där upp Bittan, Göte och Leia, som vi har längtat efter henne!

Fredag 19 september
Vi tog det lugnt imorse och jag lämnade inte barnen förrän 8:30, mamma åkte sen och hämtade Ebba kl. 13:45 och Leia hämtades av Bittan kl. 14:15 så det blev inte en så lång fredag för dem. Jag själv kämpade på med jobbet, trots feber och förkylning. Det gick bra men på t-banan hem kände jag mig som ett vrak! Fick lov att ställa in festen jag var bjuden på ikväll, kändes inget kul för den hade jag verkligen sett fram emot, men vad ska man göra? Jag somnade sen kl. 20:45 och vaknade inte förrän kl. 10 nästa dag så 13 timmars sömn var det jag behövde!

Torsdag 18 september
Idag fick barnen vara hemma med mamma, de känns inte som om de är pigga nog att gå på dagis. Tur att mamma har möjligheten att vara hemma med dem! Krippa jobbade hemifrån och jag tog mig till jobbet trots att jag mår riktigt dåligt. Känns inte som om jag vill sjukskriva mig första veckan så jag kämpar på. Allt gick bra både på jobbet och hemma, tur att jag åkte dit för det var en himla massa grejer att fixa med! Måste åka in imorgon också så barnen får nog gå på dagis en stund i alla fall. De har ju inte feber utan är förkylda så det är ingen fara, men helst hade jag velat haft de hemma veckan ut tror jag...

Onsdag 17 september
Leia var lite hängig idag faktiskt, men vi gick till dagis ändå. Jag lämnade dem strax efter 8 men bestämde mig för att hämta dem tidigt. Allt gick bra på jobbet och jag kunde åka därifrån redan 14:20 så vid 15 var jag på dagis. Barnen var glada och lekte för fullt, Leia var ute och hade jättekul, skönt att se. Ebba blev så otroligt glad när jag kom, det värmer, hon kröp in i min famn och ville inte lämna mig! Vi gick ut och var ute på gården till kl. 16 då jag tyckte att det var dags att gå hem och ta det lite lugnt. Vi har kommit fram till att barnen ska vara hemma imorgon, nu måste de få bli friska i lugn och ro. Mamma kommer hit och tar hand om dem för imorgon måste jag vara på kontoret ett tag i alla fall... Jag tycker nog barnen ska vara hemma på fredag också, det blir så hattigt annars och det vore skönt om de fick kurera sig ordentligt. Vi får se hur det blir...

Tisdag 16 september
Idag kunde jag åka till jobbet igen, barnen mådde mycket bättre. Eller Leia var ju egentligen inte så sjuk igår, men hon fick vara hemma ändå. Hon är förkyld, men snoriga barn är väl vanligt på dagis : ) Jag känner mig också hängig, förkyld och ont i halsen men det är väl bara att ignorera... Efter jobbet åkte jag hem och åt middag samt lekte lite med barnen innan det var dags för föräldramöte på dagis. Jag gillar föräldramöten, personalen är så gullig på dagis och det är kul att träffa alla föräldrar! Nästa vecka är det dags igen för Ebbas avdelning : )

Måndag 15 september
Jag är så glad att jag kan jobba hemifrån, speciellt när barnen är sjuka. Det var så skönt idag att kunna ha dem hemma och ändå få saker gjorda på jobbet. Speciellt eftersom jag är så ny där så känns det inge bra att VAB:a det första man gör. Det var skönt att mamma kom hit som back up, jag fick verkligen en massa gjort, perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0