Vecka 37

Söndag 14 september
Idag gick jag upp med barnen, vi tog det lugnt här hemma ett tag och klädde sen på oss och gick ut. Leia fick cykla och Ebba åka vagnen till parkerna borta i dalen. Där finns så många små fina parker som barnen verkligen gillar! Krippa kom också dit efter någon timme och då lekte vi för fullt allesammans tills det var dags för lunch. Vi åkte ner till hammarby sjöstad och käkade och åkte sen till sickla för att handla.

Lördag 13 september
Idag var det sjörövarkalas som gällde, Leia hade fått en inbjudan av sin dagiskompis Hugo och det ville vi så klart gå på! Jag och Leia åkte på förmiddagen och handlade sjörövarsaker (svärd, krok, sjörövarpengar, kikare, ögonlapp, allt för 45 kr) och en present till Hugo. Vi åkte sen hem och vilade, Leia somnade som en stock, ja och Ebba också för den delen. Krippa åkte iväg på fotboll och Ebba vaknade efter 1 h och 45 min. Leia däremot bara sov och sov, vi försökte väcka henne men det gick inte alls. Hon ville bara sova! Till slut fick vi med henne upp så vi kunde gå på kalaset. Leia kändes inte helt hundra, hon klagade på att hon behövde gå och kissa hela tiden men det kom inget... Visst hade hon kul på kalaset men man märkte att hon var lite orolig och ville gärna vara i närheten av mig. Ebba däremot sprang omkring och lekte och klarade sig själv. När vi kom hem beställde vi tid på närakuten för att kolla om Leia hade urinvägsinfektion eller inte, det gick jättesmidigt och hon hade ingen urinvägsinfektion utan troligen en virusinfektion... Skönt att kolla upp det i alla fall! Vi hade sen en mysig lördagkväll!

Fredag 12 september
Stort grattis till vår älskade Kristofer som fyller 34 år idag!!!
Ja, imorse grattade vi Kristofer och gav honom presenter, barnen var så söta när de bar in paketen och jag bar in kaffe och kakor... Jag åkte sen till jobbet, i tid för en gångs skull! Krippa lämnade barnen lite senare, så det var skönt för dem att vara hemma och mysa lite på morgonen... Krippa hämtade barnen tidigare och gick till parken med dem samt mamma och Tomas. Jag anslöt sen, gick lite tidigare från jobbet... Vi gick alla ut och åt på Thairestaurang, det gick superbra. Barnen skötte sig exemplariskt och maten var supergod. Tack snälla Johan och mamma för mat och hjälp med barnen!

Torsdag 11 september
Idag var det faktiskt riktigt kul på jobbet, vi skrattade mer än vanligt och det vill säga väldigt mycket! Vi fick mycket gjort också, effektiv som man är ; ) Det känns faktiskt som om alla mina kära vänner och familj har haft rätt, man kommer in i att vara borta från barnen! Nej, det trodde jag aldrig, men tydligen så vänjer man sig snabbare än man trott... Det hjälper väl kanske till också att jag gått lite tidigare varje dag, men kunnat jobba hemifrån på kvällen. Jag såg ju framför mig hur jag måste lämna barnen kl. 7 och träffa dem igen vid 18, men så har det ju inte varit alls, skönt det! Framöver kanske jag kan hämta barnen 1 eller 2 gåner i veckan och jobba på kvällarna, ska kolla det med cheferna... Ikväll kom Bittan hit med mat, jättegott och barnen blev jätteglada!

Onsdag 10 september
En bra dag idag också på jobbet, mycket information men alla lugnar mig med att de hjälper till när det behövs. Skönt att komma till en så varm och trevlig arbetsplats... Bara det här att det finns stora välfyllda fruktkorgar, många stora kaffemaskiner, en fin och bra restaurang osv gör mig glad! Barnen verkar stormtrivas på dagis också och det gör ju saken lättare för mig. Inga problem att lämna dem på morgonen och när man kommer hem så är de hur glada som helst!

Tisdag 9 september
Ja, då är andra dagen avklarad... Allt känns jättebra på jobbet, måste bara komma in i att ha 1.000 saker i huvudet samtidigt... Är så van att bara tänka på mat, blöjor, handling, städning och lek så det känns lite ovant med siffror, nyhetsblad, intranät, fakturor, resebokningar osv. Kul är det i alla fall och alla är verkligen kanontrevliga där. Tjejen som lär upp mig, vars jobb jag ska ta över är verkligen kanon! Hon är rolig, smart och duktig, svårt att ta över efter en sån tjej!

Måndag 8 september
Ja, då var det bara att åka till jobbet idag... Först lämnade jag mina små sötnosar på dagis och det gick jättebra. Jag lämnade båda två på Ebbas avdelning och stannade en stund och pratade med dem. Leia tycker det är kul att vara där uppe och Ebba tycker det är kul när hon är där så det passar perfekt. På jobbet gick allting bra, mycket information som jag nog inte kommer komma ihåg hälften av! Alla var i alla fall jättetrevliga, och det verkar som om det är ett kul jobb. Hoppas bara att jag inte ska behöva längta så här mycket efter barnen varje dag, det gör ju ont i hela kroppen när man är ifrån dem! Krippa hämtade dem på dagis och allt var bra med dem, de gick hem och fixade iordning här hemma för strax efter att jag kom hem kom Åke och Yvonne hit! När jag kom innanför dörren skrek Ebba av lycka, ja hon grät, skrattade, skrek och bara kastade sig efter mig, skönt med ett varmt välkomnande : ) Leia blev också glad förståss och jag fick en stor kram och sen lekte vi för fullt hela kvällen... Ja, nu gäller det att norpa åt sig all kvalitetstid så nu kommer barnen få leka mycket på kvällarna : ) Man kommer väl aldrig mer vilja ha barnvakt, ha ha ha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0