Vecka 36 - Leia fyller år!

Söndag 7 september
Idag var det dags för kalas igen men först gick jag och barnen till parken i flera timmar och lekte. Krippa fick sova och sen städa upp lite här hemma. På kalaset kom Marie, Hennes, Hampus, Hugo, Tomas, mamma och Johan. Det var jättelyckat och barnen var nöjda och glada.... På kvällen gjorde jag två lasagner, den ena åt vi idag och den andra är till imorgon. Nu måste man ju börja planera middagarna lite mer när man har fått jobb! Kan inte fatta att jag ska börja jobba imorgon, hjälp! Kanske är det bra att vara borta lite från barnen för då får man väl mer kvalitetstid med dem, men det känns som om jag kommer vara borta för mycket!

Lördag 6 september
Sovmorgon!

Fredag 5 september
Ja, idag hade jag inga planer så efter jag lämnat barnen var det bara att gå hem och plocka upp lite här hemma... Det var skönta tt få lite utrensat och fixat med, men hemskt att vara hemma utan barnen... Tomas kom hit vid 12 tiden och höll mig sällskap, kanske tur det. Jag fick ut en annons på blocket om lite gamla barnkläder och redan efter 30 minuter ringde en tjej och ville köpa två overaller samma kväll! Pappa och Tomas följde med och hämtade barnen, Ebba var så glad och pigg och ville inte alls gå hem utan hon satte sig och lekte i sandlådan... Vi gick/cyklade i alla fall hem efter en stund och här hemma var det paketöppning och sen bakade vi muffins och fikade! Tomas stannade på middag och lekte med barnen...

Torsdag 4 september
Idag ska jag skriva på kontraktet för det nya jobbet...
Allt gick bra idag, jag skrev på papprena och åkte sen till söder för att uträtta lite ärenden. Man kan tro att det ska kännas skönt att gå runt utan barn, men icke, det kändes inte kul alls! Jag fick i alla fall allt uträttat snabbt och åkte sen till dagis redan till kl. 13:30 för jag längtade så mycket. Jag gick då till Leias avdelning och pysslade lite med henne, när hon skulle äta mellis gick jag upp till Ebba och hon blev jätteglad när hon fick se mig. Allt hade gått superbra idag, hon sov gott, åt bra osv, skönt det! Vi gick sen ut på gården och efter en stund kom även Leia ut. Vi lekte då där för det var ju gårdsfest hela eftermiddagen och jag hade med mig en massa picnic mat. Krippa kom dit efter jobbet och vi hade en riktigt mysig kväll på dagis. När vi kom hem var det bara att bada barnen och sen lägga dem...

Onsdag 3 september
Stort grattis till vår älskade lilla prinsessa, Ebbas kära storasyster som idag fyller 3 år! Du är så fantastisk, smart, rolig, mysig, glad, härlig, ja helt underbar och vi älskar dig av hela vårt hjärta!!!

Ja, det blev en lyckad dag för oss alla! Leia var helnöjd med alla presenter och dagen på dagis! Ebba var jättenöjd på sin avdelning, hon gick runt och lekte först ute sen inne, åt bra och sov gott i 2 timmar! Jag som aldrig trodde hon skulle somna där eftersom hon inte har napp eller något gossedjur hon har ju alltid haft mig! Det känns som en stor lättnad att hon kunde sova och nu känns det lite bättre inför att börja jobba! PÅ kvällen firade vi Leia här hemma tillsammans med Bittan, Göte och Danne. Leia blev sååå glad för sin nya fina cykel, hon cyklade runt här hemma och det gick jättebra! Får se om vi kan ta den till dagis imorgon... Bilder kommer givetvis men just nu vill jag bara gå och läsa min bok, känner mig lite trött!

Tisdag 2 september
Idag ska jag på en ny intervju för ett jobb som VD assistent... Vet inte så mycket om jobbet så vi får se hur det verkar... Ebba får vara på dagis under tiden med Jossan som backup...
Jobbet är mitt! Kontrakt ska jag skriva på torsdag och sen börjar jag på måndag! HJÄLP! Jag vill ju jobba men samtidigt vill jag bara vara med mina barn. Jag vill tjäna bra men samtidigt vill jag kunna sluta tidigt, komma sent, vara hemma en dag. Jag vill kunna börja spara pengar samtidigt som jag känner att barnen bara är små nu och tiden går så fort... Ja, jag får väl helt enkelt testa och se hur det känns, det är väl ända sättet. Självklart är jag jätte glad över att få ett jobb och att det gick så snabbt, men jag var inte riktigt beredd på det...

Måndag 1 september
Allt gick jättebra på dagis idag, Ebba var ute med de andra barnen mellan 9-11 och jag var inne på dagis och fikade med de andra föräldrarna. Ebba var jätteduktig och gick runt och lekte med allt och alla, inga problem där inte! Efter dagis gick vi hem och åt lunch, Jossan och Thelma följde med oss. Vi gick sen in till söder, barnen somnade gott i vagnarna och Maria och Elin följde också med. Jag köpte en present till Leia som hon önskat sig och efter det gick vi tillbaka till dagis, skönt med en långpromenad! Jag hämtade sen Leia och Hampus, de var så glada och uppspelta över att komma hem hit och leka och de lekte verkligen fint hela kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0