Vecka 42

Söndag 19 oktober


Tänk vad svårt det är att få små barn att ta det lugnt när de är sjuka! Leia är ju så bra på att övertala oss till vad som helst också. Hon är smart, söt och snäll så man vill ju inte säga nej. Hon fick faktiskt ta en cykeltur idag trots febern, kanske dumt av mig (som var den som gick med på det, inte Krippa), men jag kan bara inte säga nej till henne! Hon har röda utslag över kroppen också, något hon alltid får när hon får hög feber! Lilla pluttan! Imorgon får hon i alla fall vara hemma med mamma, då blir det nog lite lugnare kanske : )
Ebba mår i alla fall hur bra som helst! Hon har idag fått tagit över Leias tripptrappstol och Leia får nu sitta på en "vuxenstol", dom är så nöjda med detta båda två. Vi är också riktigt nöjda med att få bort en stol från matbordet!

Lördag 18 oktober
Leia mådde inte så bra idag, vi upptäckte det redan igårkväll och i natt hade hon hög feber! Stackarn, men hon är så tapper och visar inte alls att hon är sjuk utan hon kämpar på tills hon i princip däckar... Vi tog det lugnt på förmiddagen men när barnen sovit och Krippa stuckit iväg på fotboll gick vi faktiskt över till mamma, även om Ebba också var lite hängig. Väl där piggade barnen på sig och de lekte så fint hela eftermiddagen och kvällen och visade inte ett tecken på att de var sjuka! Det var så kul att få träffa Petter, Lotta och lilla Isabell som självklart var jättesöt och hur snäll som helst! Det var kul att träffa Ylva och Joel också, det är ju inte så ofta vi träffas..: Vi hade en riktigt mysig kväll där! När vi kom hem igen var Leia riktigt hängig och hade hög feber igen, hon somnade i soffan och sov sen hela natten trots svettningar och lite yrande.

Fredag 17 oktober
Tänk att det nästan alltid är som mest att göra på jobbet på fredagar! I och för sig ganska bra för då går ju dagen fort, och det är faktiskt kul när det är mycket att göra. Trodde dock aldrig att jag skulle hinna klart med allt men vid 15:30 var allt som skulle göras gjort så det var skönt. Efter det kunde jag sitta och pyssla med hemsidan och annat som jag också ska uppdatera... Väl hemma möttes jag av min härliga familj och vi kunde nu ha fredagsmys!!!

Torsdag 16 oktober
Tillbaka till jobbet igen, känns bra att vara där jag gillar inte riktigt att vara hemma och sjuk (även om jag kan jobba)... Allt rullade på smidigt idag, det gör ju mycket till att man har så gulliga och roliga arbetskamrater! På eftermiddagen åkte jag och mötte Krippa och Ebba som tagit sig in till t-centralen. Vi åkte och ordnade med ett pass till Ebba och det gick hur smidigt som helst! Knappt någon väntetid och sen bara rullade det på! Det är klart senast på torsdag, jätteskönt! Efter det så åkte vi och mötte mamma och Ebba på en restaurant i Enskede. Mamma bjöd där på mat, jätteskönt att slippa tänka på det..: Vi gick sen hem och barnen somnade direkt i sina sängar...

Onsdag 15 oktober
Idag har jag jobbat hemifrån, jag känner mig inte helt hundra, men jag mår mycket bättre än vad jag gjorde igår! Skönt att man kan jobba hemifrån i såna här lägen...

Tisdag 14 oktober
Nu har vi bokat en resa! Den 29:e oktober åker vi till Frankrike för att hälsa på Melissa och Val! Vi stannar där till den 5:e november, det ska bli såååå kul!!!!
Mådde inte så bra idag på jobbet, det började med lite magsjuka igår men idag hade jag feber och var riktigt trött och hängig. Kristofer kom och hämtade upp mig på jobbet, jag somnade direkt i bilen och sov hela vägen hem. Somnade sen om så fort vi kom hem så Krippa hämtade barnen och gick med dem till parken så att jag fick vila! Mådde lite bättre på kvällen, men var riktigt trött!

Måndag 13 oktober
Idag var ordningen återställd, jag lämnade och Kristofer hämtade tjejerna och de gick till parken tillsammans... Jag kom hem i bra tid, så jag mötte upp dem på hemvägen! Jag är så glad att jag har ett flexibelt jobb och inget 8-17 jobb, när skulle jag då träffa barnen? Bara på helgen? Nä, tur att man får jobba lite på kvällarna så att jag hinner mysa mycket med tjejerna!

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej Ebba himla kul att du har börjat prata.

Nu kan du ju säga både Leia.Ebba.pappa och mamma.

Nu går det undan gumman.Vi ses kanske en sekund imorgon. Puss Krama Leia

2008-10-19 @ 19:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0