Vecka 41

Söndag 12 oktober
Idag fick jag sovmorgon som tur var! Det blev alldeles för sent igår och ganska mycket vin också : ) Det var länge sen jag hade så kul och var ute så länge så det var jag väl värd? När jag gått upp gjort mig iordning så var Ebba trött, jag la henne och gick sen ut med Leia. Kristofer gick också och la sig, han var trött efter en hård natt med Ebba (hon hade varit lite ledsen). Jag och Leia gick till parken i det fina vädret och hade jättemysigt! Kristofer och Ebba kom sen när de vaknat och mötte oss så gick vi alla till globen och åt lunch och inhandlade sen lera och vattenfärg. På hemvägen plockade vi löv och gick sen hem och hade lite höstpyssel!

Lördag 11 oktober
Imorse fick vi äntligen träffa Kristofer! Vi gick alla och la oss bredvid honom när vi vaknat och vi riktigt myste hela familjen! Kristofer hade sen presentutdelning, barnen fick en massa godis i en massa roliga förpackningar och jag fick en jättefin Guess-plånbok, helt perfekt present! Vi hade sen en riktig myslördag, gick bara runt och skrotade, gick sen ut en stund och var i parken, handlade och åt sen god mat här hemma... När Ebba somnat gick jag iväg till Jossan på tjejträff, vi var 5 tjejer som drack en massa vin, skrattade och hade supermysigt! Tack snälla Jossan för en jätterolig kväll!

Fredag 10 oktober
Den här veckan har verkligen gått kanonbra även fast jag varit ensam med båda barnen samt jobbat heltid! Den enda som ringt och frågat hur det går samt hjälpt mig att hämta barnen är mamma (ja förutom Kristofer förstås!, vilken tur att jag har henne!!!! Tack mamma!
En härlig myskväll har vi haft alla vi tjejer, men nu längtar vi efter pappa Kristofer! Kom hem nu!!!

Torsdag 9 oktober
Var hemma med Ebba idag och jobbade hemifrån vilket gick jättebra! Ebba skötte sig och mådde helt okej, men eftersom hon spydde en massa i natt så kände jag att det var bäst att stanna hemma. Hon kräktes inte under dagen men vi tog det lugnt och kurerade henne! Jag hann göra allt som skulle bli gjort på jobbet så det kändes bra... Vi hade sen tvättstugan, hämtade Leia, cyklade till affären för att handla, hämtade upp tvätten, fixade mat osv. Jag var ganska trött på kvällen :)

Onsdag 8 oktober
Det är såååå roligt på jobbet, jag blir helt lycklig när jag tänker på vilken tur jag haft! Har idag haft möte angående nyhetsbladen som jag hjälper till att göra, det var riktigt givande. Jag får så mycket uppskattande ord och alla är så nöjda så det känns verkligen kul, skrattar gör vi också en massa, alla har verkligen humor!
Mamma hämtade barnen idag, jätteskönt för då kunde jag göra klart allt i lugn och ro och så fick jag en massa goda pannkakor när jag kom hem! Tack för hjälpten mamma!

Tisdag 7 oktober
Idag följde Leia med Hampus hem en stund efter dagis, det passade perfekt för då kunde jag och Ebba laga mat och ta det lite lugnt här hemma. Vi gick sen upp och hämtade Leia och hon var så lycklig så!

Måndag 6 oktober
Ja, idag har jag namnsdag och blev firad som om jag fyllde 30 år! Först fick jag sms av Jossan när jag fortfarande låg i sängen, sen av Melissa, sen av Krippa. När jag kom till jobbet så ringde de efter en stund från receptionen och sa att det kommit blommor. Jag trodde förstås det var till någon av höjdarna, men icke! Det var en stor fin bukett med rosor till mig, från Krippa förståss! Ja, sen fick jag grattismail på jobbet och barnen på dagis grattade mig! Helt otroligt!
Allt gick bra med lämning och hämtning på dagis, det var inte så mycket att göra på jobbet så jag gick redan vid 15. Jag och barnen gick till parken efter dagis och lekte en stund men de var hungriga och trötta så vi gick snart hem! Vi åt en massa middag, lekte med lera, så på bollibompa och sen somnade båda två 18:55!

Kommentarer
Postat av: mamma till Jenny

Hallå där, nu är jag hemma igen. Tack för alla snälla ord.Hoppas att Ebba mår bättre med sitt hostande mm. Johan verkar lite bättre om ej bra.Ring om det är något denna vecka är det lugn förutom ikväll och på fredag kväll.Undrar om ni vill äta hos oss på lördag??

2008-10-13 @ 11:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0