Vecka 47

Söndag 30 november
Idag fick jag sovmorgon, det var skönt! Vi gick sen ner i källaren och hämtade upp vårt julpynt. Vi gjorde riktigt fint här hemma, det är så mysigt med julstjärnor, det blir så fint ljus av dem... Efter det åktev vi till Länna där vi träffade Tomas och vi gick och handlade lite saker som vi behövde inför julen. Efter det åkte vi alla till Tyresö där vi kollade på ett hus som vi är intresserade av. Det var superfint, nu måste vi fundera...

Lördag 29 november
Idag på morgonen fick jag ett sms av Malin, hon undrade om vi ville baka lussebullar med dem! Självklart ville vi det så vi klädde på oss och åkte dit. Vi bakade och bakade och åt sen lunch och fikade tillsammans, det var jättemysigt! Efter det åkte vi hem, jag la Ebba och hon somnade på stört och då åkte Leia och Krippa iväg och handlade mat... På kvällen gjorde vi lasagne och hade det sen lugnt och skönt.

Fredag  28 november
Idag har Krippa julfest med jobbet så jag hämtade ungarna lite tidigare! Har jobbat i västberga (vårt kontor där) idag så det var närmre hem... Jag och tjejerna gick hem och lekte med deras "tält-hus" som jag tagit upp från källaren, sen åt vi mat och efter det bakade vi chokladbollar! Vi hade en riktigt mysig fredagkväll och kl. 20:00 somnade vi alla tre tillsammans i samma säng!!!

Torsdag 27 november
Idag åkte vi till Forum nacka efter jobb och dagis, jättekul att komma iväg lite på vardagkväller, det händer inte allt för ofta! Barnen tyckte det var jättekul, vi åt där, de fick leka i barnhörnan och jag och Krippa fick lite uträttat. Sen när vi kom hem var det bara att lägga dem i sängen och de somnade så gott!

Tisdag 25 - Onsdag 26 november


Måndag 24 november

Idag var det en vanlig dag på jobbet, tiden gick hur fort som helst! Helt plötsligt var det dags att ge sig av mot dagis där det var dags för utvecklingssamtal för Leia. Självklart var allt toppen, alla gillar verkligen Leia på dagis och det är så härligt att sitta och höra på någon som bara öser beröm över ens lilla dotter, man blir sååå stolt! Hon är i alla fall aktiv på dagis, aktiv på så sätt att hon hela tiden hittar på saker men hon gillar lugna lekar. Hon gillar att pyssla, lägga pussel, leka vattenlekar, sjunga, och framförallt att vara ute på gården eller gå på promenad. Hon är väldigt klurig, funderar och frågar mycket som hon gått och tänkt på... Ja, fröken sa att vi får verkligen inte flytta för hon vill följa Leia länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0