Vecka 22

Söndag 1 juni
image223

Idag åkte vi iväg till Ågesta där vi faktiskt badade allesammans, riktigt skönt i vattnet redan! Maria, Albin och Elin kom också dit så Leia och Albin skötte sig själva medan vi vuxna kunde sitta och slappa! Barnen sov gott i vagnarna och de var på strålande humör hela tiden så det var jättekul och lyckat. Vilken toppenhelg vi har haft!

Lördag 31 maj
Det är så härligt att det är så fint väder ute nu, varmt och skönt! Vi gick idag till parken på morgonen, mamma och Johan kom också dit. Eftersom det var så varmt så gick vi till backvägen där mamma tagit fram det lilla badkaret så däri satt Leia och Ebba och badade och badade. Vi gick sen hem och sov allihopa, riktigt skönt att ta en siesta! När vi vaknade gick vi till blåsutparken där vi grillade med hela mamma/pappagruppen. Vi var ett stort gäng och vi bjöd även dit Maria, Albin och Elin. Leia lekte och skrattade för fullt med både Olivia och Albin så det var lyckat! Maten var supergod och vi kom inte hem förrän 19:30 då somnade båda barnen direkt i sina sängar.


Fredag 30 maj
Vi ska till vingåker hela dagen. Dagis är stängt och Krippa har tagit ledigt!
image221
Nyvakna förväntansfulla tjejer som snart ska iväg och åka tåg...

Oj vad vi har shoppat! VI hade en kanondag i vingåker, vi shoppade, åt lunch, lekte i parken och fikade! Det enda som var trist var att Tomas blivit sjuk, men han var tapper och hängde med i vårat tempo ändå. Alla var väldigt nöjda med dagen och nu har jag en ny sommargarderob vilket känns skönt.... Alla somnade gott när vi kom hem, trötta men glada.

Torsdag 29 maj
Idag hade vi picnic med mamma/pappagruppen. Vi var 5 mammor, 3 pappor och 7 barn och allt gick bra. Riktigt varmt var det ute och sååå soligt så vi hade det hur bra som helst här nere i parken, bara solade, åt och lekte. Jag gick sen och hämtade Leia och vi gick sen till parken en liten stund innan det var dags att gå på Bettys studentmottagning. Vi gick förbi ICA på vägen och hämtade min nya telefon med 5 megapixel kamera, så nu ska jag ta mycket bilder! På mottagningen var det fullt ös, en massa folk och mycket mat. Det var i gamla enskede så det var nära och bra. Mamma kom också dit och så fick jag träffa Elin, Karin, Annika mfl så det var riktigt kul!

Onsdag 28 maj
Grattis syster på den stora dagen!
Jag och Ebba var idag iväg till Farsta hela dagen där vi shoppade... Vi var tvungna att handla fler fotoalbum och en present till Marie. Vi hade sällskap av Maria, Elin och Linda så vi käkade lunch och gick och strosade i affärer, riktigt mysigt. Sen var det dags att hämta Leia och vi gick sen direkt hem till mamma där det var födelsedagsmiddag för Marie. Härligt att kunna gå iväg och äta middag och folk tar hand om barnen och sen bara gå hem och lägga dem, helt underbart!
På kvällen ställde jag mig och fixade iordning inför mamma/pappaträffen imorgon och jag bakade minipajer, det blev 30 st så det var lite pyssel : )

Tisdag 27 maj
Jag och Ebba tog det lugnt idag med. Vi gick till ICA och hämtade ut alla foton som vi framkallt så nu har vi lite jobb framför oss med att sätta in alla foton i album. Jag har lite problem med hur jag ska göra, om jag ska fortsätta dela upp bilderna och sätta in dem i varsitt album åt dem eller om det ska bli gemensamma framöver. Blir det inte orättvist då om Leia får 4 egna album och Ebba bara 2? Hur gör man när man har mer än ett barn?
På eftermiddagen var vi i parken och lekte med Albin, Elin och Maria.

Måndag 26 maj
En lugn måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0