Vecka 21

Söndag 25 maj
Idag på förmiddagen hade jag och Leia bestämt träff med Albin och Maria för vi skulle åka och bada på högdalsbadet! Leia och Albin var så glada och söta, de rusade runt som tokar och busade... Det var nog bra att gå med Albin för Leia brukar ju vara ganska försiktig och lite rädd för att få vatten på huvudet, Albin däremot var gärna under vattnet så det smittade av sig på Leia! Hon ville tom att jag skulle släppa henne i stora basängen utan ring och puffar, hon hamnade under vattnet men när jag lyfte upp henne skrattade hon bara!
När vi kom hem sov Leia gott och länge, jag och Ebba somnade i soffan efter att jag fått fina mors dag presenter av min kära sambo och våra barn!
På eftermiddagen gick vi hem till mamma och Johan där vi grillade, god mat två dagar i rad, lyx!.

Lördag 24 maj
Ebba vaknade först idag och hon väckte Leia, jag och Krippa var inte så pigga där vid 6 tiden. Jag hade lite tur och Ebba somnade snabbt om igen så vi fick sova ända till kl. 9. Krippa däremot gick snällt upp med Leia och de åt frukost och gick sen till parken. Jag och Ebba gick till dem när vi vaknat till liv och klätt på oss... Vi lekte en stund i parken och gick sen för att äta lunch. Leia somnade då som en stock i vagnen och sov sen länge där... Vi gick till blåsutparken dit även Albin med familj kom. När Leia väl vaknat så lekte dom så fint så vi ville inte gå därifrån men när Albin skulle hem och äta lunch passade vi på att gå hem och göra oss iordning. På eftermiddagen åkte vi hem till Bittan och Göte där vi grillade och lekte. Jättegod mat och barnen hade jättekul så det var väldigt lyckat! På hemvägen somnade barnen så gott i bilen och sov vidare här hemma i sängarna så det var riktigt skönt.

Fredag 23 maj
Jag och Ebba ska idag åka ut till Lidingö tillsammans med Maria och Elin, där ska Vicky (Melissas syster) bjuda på lunch. Ska bli sååå härligt att få sitta i deras fina trädgård hela dagen och äta gott : )
Det blev en jättelyckad dag, vi fick supergod mat och barnen skötte sig exemplariskt. Dom bor i en stor enplansvilla där ute på lidingö vilket är ultimat för Ebba som kan krypa runt som hon vill utan att man behöver vara orolig för några trappor. Efter dagis gick vi till vår lilla park och lekte, glassbilen kom och barnen var så glada och nöjda. Det kändes trist att behöva gå hem och laga mat och eftersom ingen av oss mammor och pappor visste vad vi skulle göra för mat bestämde vi oss för att grilla korv i parken! Per åkte iväg och köpte grillar och korv medan vi andra fixade iordning det som behövdes. Det var en superlyckad kväll, barnen hade så kul när de fick springa runt och leka hur mycket de ville så vi föräldrar kunde sitta och slappa och snacka... Det måste vi göra om!

Torsdag 22 maj
Mamma/pappaträff hos Daniel och Love. Det blev en jättelyckad träff, vi hade picnic i båtparken, barnen skötte sig och vi vuxna fick sitta och äta gott och snacka. Det kom inte så många så det var lugnt och man hann prata mycket med alla! Jag sprang sen över gatan och hämtade Leia, så smidigt så smidigt. Leia ville sen gå till stora parken så det gjorde vi tillsammans med Theo och Albin, där lekte vi länge i det fina vädret!
image219
image220
En Ebba på vift...

Onsdag 21 maj
Jag ska klippa mig! Jossan är barnvakt åt Ebba när jag klipper mig och jag är barnvakt åt Thelma när hon klipper sig, perfekt!
Det gick jättebra idag och vi blev så snygga i håret, ha ha, skönt att få bort allt det slitna i alla fall! Maria var med oss och hjälpte till att ta hand om barnen. Thelma är verkligen världens lättaste att ta hand om, lägger man henne ner med hennes snuttetrasa så somnar hon, matar man henne så gapar hon stort och annars är hon bara nöjd... Vi gick hit och fikade lite innan det var dags att hämta våra stora barn. Efter det var vi i parken ända fram till 17 då det var dags att gå hem och äta mat, det var då dukat och klart så skönt att bara kunna sätta sig vid bordet!!!

Tisdag 20 maj
Idag tog vi en promenad med Jossan och Linus efter att vi lämnat våra stora barn. Solen sken när vi lämnade barnen på dagis men när vi gått en bit så började det självklart att hagla och regna! Det gick snabbt över som tur var, men ändå, vad är det här för midsommarväder? Vi gick och fikade vid skogskyrkogården och gick sen till öppna förskolan där barnen fick leka och leka. Efter dagis hade vi tänkte gå till parken med Jossan och barnen men eftersom det duggade gick vi hem hit istället. Barnen lekte så bra så jag och Jossan kunde slappa i soffan, hur skönt som helst att de kan underhålla varandra alla fyra.

Ebba gick en massa idag igen!!! Hon gick fram och tillbaka mellan mig och Kristofer, nu vet vi att hon kan, nu är det bara att hon ska vilja också : )

Måndag 19 maj
Vi tog det lugnt här hemma på förmiddagen! Efter lunch gick vi hem till mamma där vi satt i trädgården i det fina vädret och hade det bra... Ebba lekte i lekstugan, med katten och med mormor, jag drack kaffe...
image217
När vi hämtat Leia gick vi till parken med Jossa, Linus och barnen, Krippa kom dit när han kom hem från jobbet, skönt att få hjälp med barnen på hemvägen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://sallskapsresan.blogg.se
En ny reseblogg! Gå gärna in och kolla och tipsa era vänner
:)

2008-05-20 @ 21:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0