Vecka 20

Söndag 18 maj
Idag hade vi en mysdag hemma, vi sov, tittade på film och tog det lugnt ända fram till kl. 14:30. Vi körde då över Leia till mamma och Johan så att vi kunde åka iväg och storhandla på ICA Maxi i Sickla. Tomas åkte också med så Ebba hade någon att leka med : ) Efter handlingen åkte vi hem och gjorde broccoli och fetaostpaj, den blev jättegod! Vid 19 var det dags att hämta Leia och ha tvättstugan....
Ebba tog förresten sina första steg idag! 3 stycket tog hon bara så där! Vet inte om det var ett lyckokast, vi får se om hon går mer imorgon!

Lördag 17 maj
Tur att barnen sov till 7 idag när man har en gäst här hemma! Melissa tyckte dock att det var alldeles för tidigt, men hon gick snällt upp ändå och lekte med barnen. Leia och Mel sov tydligen bra i soffan, det var ju skönt att det funkade. Vi lekte en del på morgonen innan jag skjutsade hem trötta Melissa. Sen var det lunchdax och sovdax för oss alla. På eftermiddagen skjutsade jag iväg Leia och Krippa till farsta, de skulle på inflyttningsfest hos Valle och Helene. Jag och Ebba åkte sen hem till Melissa, vi vill ju självklart umgås så mycket som möjligt med henne innan hon åker hem imorgon bitti! Vi hade jättemysigt med henne, Vicky, Kit-yee, deras döttrar och så Melissas föräldrar så kalrt! Vi blev bjudna på god middag och Ebba kröp runt och busade... Nu känns det så klart jättetungt att Melissa ska åka hem igen, hon kommer bara hem och får en att längta ännu mer : ) Nej då, det är bara så kul när hon kommer hem så man önskar varje gång att hon kunde stanna, men hon kommer som tur är snart igen!

Fredag 16 maj
På dagen tog jag och Ebba det lugnt, efter lunch träffade vi pappa i globen, vi fikade och kollade i affärer. Pappa köpte en doktorsväska till Leia, hon leker ju så mycket med det på dagis. Vi gick sen och hämtade Leia och efter det var det parken som gällde en stund. Vi gick sen hit och lekte med barnen en stund. På kvällen var det dax för mig att komma iväg lite. Jag tog Krippas cykel och cyklade till gullmarsplan där jag mötte Melissa och Malin. Vi drack några öl där på ett nyöppnat ställe som var riktigt riktigt fint. Det var en toppenkväll, jag verkligen njöt av att bara sitta och snacka skit och ha riktigt kul! Melissa följde sen med hit hem och sov över här, såååå mysigt!

Torsdag 15 maj
Förskolans dag är det idag så det är en massa festligheter på dagis. Först ska de gå en hattparad i dalen som jag och Ebba ska titta på tillsammans med Jossan och Maria. Efter det går de tillbaka och äter lunch, vi går då till öppna förskolan och sen är det gårdsfest på dagis så då kommer vi hänga där hela kvällen och titta på uppträdanden och äta korv.
image215

Onsdag 14 maj
Blev bjuden på lunch hemma hos Maria! Vicky och Anna kom också dit, supermysigt! Vicky ska ikväll hämta Melissa, äntligen kommer hon hem!!!

Tisdag 13 maj
Ikväll kommer Krippa hem!
Jag och Ebba började dagen med att handla lite på ICA tillsammans med Maria och Elin. Vi följde sen med Maria hem, hon bjöd på lunch och Jossan och Thelma kom också dit.

Måndag 12 maj
Idag hade jag och Ebba en lugn förmiddag, vi tänkte sen städa men det gick på halvfart så jag kollade vad Jossan gjorde och hon bjöd direkt över oss. VI gick dit och Maria och Elin kom också så vi fikade och snackade en massa medan barnen lekte. Det var sen dags att gå och hämta de stora barnen, jag passade på att parkera om bilen medan jag hade barnpassning... Jag är så otroligt glad över att ha träffat Jossan och Maria, de är så lättsamma, hjälpsamma, glad. öppna och roliga att umgås med. Det är så kul också att våra barn leker så bra med varandra och att vi bor så nära! När vi hämtat våra stora barn gick vi till parken och lekte. När vi skulle börja gå hemåt bjöd Jossan hem oss till sig, hon tyckte synd om mig som skulle vara ensam med barnen, det tackade vi snabbt ja till! Jösses vad skönt det var, Jossan fixade först mat till barnen och dom satt så snällt och åt sen fixade Mange mat till oss vuxna (Elin, en kompis till Jossan kom också dit)... Det var verkligen supertrevligt och Leia och Theo lekte jättebra tillsammans. Vi kom inte hem förrän vid 19:30 och då somnade barnen direkt i sina sängar så nu kan jag sitta och slappa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0