Vecka 19

Söndag 11 maj
Vilken helg vi har haft! Helt underbart och barnen har varit så snälla och nöjda hela helgen! Helt underbart med en tomt där de kan springa ut när de vill och man kunde ju inte önskat bättre väder än så här! Jag har gått i bikini från kl. 7 på morgonen till 19 på kvällen! Det var så kul att Eva var ute på ön samtidigt, jag var ju så mycket hos henne på somrarna när jag var liten så det var kul att få se det huset igen.
image209

Lördag 10 maj
Åka till skogsön, hela helgen!
image208
Ebba och Leia leker med en hink med vatten, jösses vad kul de hade och de var helt dyngsura när de lekt klart!

Fredag 9 maj
Idag gick jag och Ebba till parken efter att vi lämnat Leia, det var så varmt och soligt så vi ville inte gå hem. Ebba sov gott så jag satt där och njöt. Efter en stund kom även Jossan och Thelma dit, vi satt och snackade en stund och gick sen upp till globen för att handla. Vi bestämde oss för att fixa lunch tillsammans hemma hos Jossan, vi gjorde goda tonfiskmackor och barnen fick leka. Innan vi skulle hämta de stora barnen la vi de små i vagnen och gick till parken, de sov så vi fick sitta på en filt och bara njuta av vädret. Efter hämtningen gick vi till parken igen och nu följde även Maria, Albin och Elin med. Ebba och Leia fick springa/krypa runt som de ville och jösses vad skitiga de blev men vad nöjde de var och vad skönt det var för mig : ) Vi hörde sen glassbilen så Maria, Albin och Leia rusade till den och köpte en massa glass! Barnen fick två var, perfekt för då kunde vi vara ute lite längre utan att de blev så hungriga. Vid 17:20 var det i alla fall dags att gå hem, jag fick börja med att duscha barnen för de var helt gråa av allt damm! Leia hjälpte mig sen att göra en grönsakspaj till mig och Krippa medan hon åt mat i köket. När Kristofer kom hem tog han med sig Leia och de åkte och handlade inför helgen. När de kom tillbaka fick Leia titta på film medan jag och Krippa åt, Ebba kröp mellan Leias runt och matbordet...

Torsdag 8 maj
När vi lämnat Leia idag promenerade jag och Ebba in till södra station där Maria (Malins syster) bor. Vi gick där upp till henne och hjälpte till att fixa iordning det sista till mamma/pappapicnicen som vi skulle ha i tanto. Maria hade bakat bröd, gjort röror, sallad och bakat brownie, mums! Det var riktigt skönt att sitta där och äta gott och låta barnen krypa omkring och skita ner sig. Efter ett tag var det dags för Ebba att sova igen så då gick vi till ringen, jag kollade i affärer och köpte en kjol till mig själv och sen mötte vi upp Jossan och Thelma som vi hade sällskap med till dagis. Efter vi hämtat Leia så gick vi till parken en stund innan det var dags att gå hem och äta.

Onsdag 7 maj
Vår stackars lilla Ebba hade hög feber i natt men som tur var sov hon länge imorse och var feberfri när hon vaknade. Måste nästan vara tänderna igen som håller på att störa, eller vi får väl tro det i alla fall, känns skönt när man kan skylla på något. Krippa som var hemma idag lämnade Leia på dagis så jag och Ebba hade en riktig slöarförmiddag! Efter lunch gick vi upp till globen och handlade mat och sen gick vi till dagis och hämtade Leia. Hon blev så glad när vi kom både jag och Kristofer och ännu gladare blev hon när jag sa att vi skulle gå på cirkus. Vi tog med oss Albin ut också för Maria var på väg och de skulle hänga med bort och kolla på cirkustältet. Barnen var så glada och de sprang runt och tittade på allt och alla. När det var dags att gå in gick Kristofer hem med Ebba och Maria med Albin och Elin. Jag och Leia däremot gick glatt in i tältet där vi fick se en jättebra föreställning. Jag tror den var alldeles lagom för Leia, inget storslaget men för henne var det ju det förståss. Det var hundar, katter, kameler, hästar, getter och akrobater och vi satt längst fram i mitten så vi såg ju allt perfekt. Vi hade verkligen jättemysigt och det var kul att vi träffade lite dagiskompisar där, som även är våra grannar så vi hade sällskap på hemvägen...

Tisdag 6 maj
Öppna förskolan med Jossan och Maria. Lunch i globen...

Måndag 5 maj
Idag stannade vi ganska länge på dagis och lekte på morgonen ute på gården, Ebba hade så kul i sandlådan så det var lika bra att vara kvar. Det är skönt att Ebba kan få en lång invänjning, hon får ju leka där varje dag så hon kommer känna igen sen när det är dags för henne att börja! Efter det gick en långpromenad med Jossan och Thelma, båda barnen sov gott så vi kunde gå och snacka i lugn och ro! Vi gick sen hem och åt, Jossan gick hem till sitt och fixade lite men sen kom hon och Thelma över till oss och fikade och barnen fick leka. Vi gick sen och hämtade våra stora barn och gick med dem till parken där vi lekte. En riktigt bra och härlig dag!
image204
image205
På kvällen har vi tjejer varit ensamma eftersom Krippa är på fotboll. Allt har gått smidigt och barnen har skött sig exemplariskt! Leia kan verkligen hålla koll på Ebba om man behöver diska, laga mat eller dyligt vilket känns väldigt skönt! Båda somnade gott vid 19:15 men 19:30 ringde någon från SIFO och skulle ställa frågor, självklart vaknade Ebba av ringsignalen! Jag la på luren och kände hur arg jag blev, vi är ju med i NIX-registret och vill inte ha några såna där samtal, fattar inte varför de fortfarande ringer!!!

Kommentarer
Postat av: mormor

Hallå snuttan,Nu sticker mormor utomlands en liten vecka.Hoppas att du kommer ihåg mig då jag kommer hem.Jag ska skicka kort till dig så får du något att bita i.Lugna ned mamma då det ringer kvällstid -man får så fina presenter då dom ringer från sifo.Puss

2008-05-06 @ 09:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0