Vecka 13

Söndag 30 mars
Stort grattis till min kära vän Lisa som fyller 30 år idag!!!

Lördag 29 mars
Ingen har feber idag!!! Vi har ätit jättegod middag hos Bittan, barnen har lekt och lekt med Kristofers kusiner så jag har bara kunnat sitta och njuta av all mat och gott sällskap. Tack snälla Kaisa, Uffe, Emma och Sara för fina presenter som barnen fick, ni är såååå snälla!
image176

Fredag 28 mars
Ja, idag var det dagis så allt var tillbaka till det normala förutom att Kristofer var hemma eftersom han fortfarande är lite risig. Medan Leia var på dagis hann vi städa upp lite här hemma, känns skönt. Lilla stackars Leia satt hos Anna när jag kom och var varm och trött men glad! Jag frågade henne flera gånger om hon verkligen orkade gå till Theo och hon var helt bestämd över att vi skulle gå dit! Kände mig som en dålig mamma som drog dit barnen, men samtidigt skulle hon blivit så besviken om vi inte gått. Svårt det där! Väl där så blev vi jätte ompysslade! Vi fick fika, Leia fick saker framplockade som hon ville leka med och när hon inte orkade mer fick hon sitta i soffan och titta på film. Till slut ringde jag i alla fall Krippa som kom och hämtade upp oss och väl hemma visade det sig att båda barnen hade hög feber! Stackarna!!! De somnade direkt när vi kommit hem och när de vaknat orkade de äta risgrynsgröt för att sen sätta sig i soffan igen. Det konstiga är att Leias feber och trötthet försvann direkt efter att hon gjort nr 2 på toa. Måste kolla upp om kroppen kan bli förgiftad av att man håller sig för länge, inte bra! Skönt i alla fall att febern försvunnit för henne. Ebba somnade så gott kl. 19:15 och sov sen jättegott i natt!

Torsdag 27 mars
Äntligen är jag feberfri, det tog ett tag men det var som läkaren sa att influensan ofta håller i sig i en vecka! Leia är också feberfri och det känns jätteskönt! Ebba är i princip feberfri och mycket gladar och piggare, hon sov i och för sig till 9:40 imorse och sen 11-13 och sen 14-15:15, men hon sover väl bort alla baciller... Jag och Leia åkte och handlade, det var verkligen mysigt. Hon gick runt där med sin lilla vagn och berättade vad hon tyckte vi skulle ha och var världens mysigaste unge! Efter det har tiden gått fort. Barnen har sovit, vi har lekt och lagat mat samt badat. Nu sover barnen gott och jag ska också gå och lägga mig snart. Imorgon blir det dagis som vanligt men Kristofer får stanna hemma och kurera sig.

Onsdag 26 mars
Ringde min superduperbra husdoktor idag och han tyckte jag skulle komma dit och ta ett blodprov. Leia följde med, hon blev så lycklig när hon fick följa med mig till läkaren och det är ju så mysigt att få göra någonting ensam med henne (även om det inte är så kul att åka till läkaren kanske)... Det visade sig att det var influensan, jag fick en bra hostmedicin och om jag inte är feberfri tills på fredag måste jag komma tillbaka. Nu är det bara att hoppas på att febern försvinner! Ebba är lite piggare idag, skönt! Hon är så otroligt otroligt mammig nu så det är helt sjukt! Bara jag går in i ett annat rum får hon panik! Trist för Kristofer när hon bara skriker när han tar henne, men så länge jag inte är hemma brukar det gå bra.
image175
Ebba ställer sig numer upp mot nästan allt.

Tisdag 25 mars
Ja, feber idag igen, börjar bli en vana nu... Man vänjer sig fort vid att gå runt som i en dimma och att vara trött konstant... Barnen är hemma, Ebba är riktigt riktigt hängig och har sovit jättedåligt inatt. Gråter som om hon har jätteont någonstans stackarn! Leia är i alla fall pigg trots hennes höga feber, konstigt att hon inte är hängig! Hon sov i alla fall i 3,5 timme och då märker man ju att lite sjuk är hon...

Måndag 24 mars
Nu äntligen börjar det vända!!! Har bara 38 grader idag, känns jättebra! Nu hoppas jag på att bli frisk!
Orkade åka iväg och handla idag i Sickla, men mer än så orkade jag inte. Tomas följde också med, han passar på att storhandla när han får sällskap, smart! På kvällen kändes barnen väldigt varma och mycket riktigt så hade de hög feber båda två! Typiskt typiskt, nu är dom smittade!

Kommentarer
Postat av: Viika

Krya på dig!

Vill du ha en ny design på bloggen? Var med och tävla, du hinner ännu! http://viika.blogg.se/1206200965_design_lottas_ut.html

2008-03-24 @ 08:38:23
URL: http://viika.blogg.se
Postat av: mamma

Nu måste vi bli bättre i familjegruppen - en del snorar en del hostar en del deppar. Nej nya tag och se fram emot en som skall bli ett år - och trädgårdsskötsel, grillning, eldning finns mycket kul faktiskt att längta efter. Puss

2008-03-25 @ 17:39:34
Postat av: Jenny

Här finns ingen som deppar, alla är sjuka men vi är snart på banan igen ska du se! Klart vi har mycket att se fram emot, snart är ju våren här!!! Krya på dig!

2008-03-25 @ 20:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0