Vecka 12

Söndag 23 mars
Mådde sämre än någonsin idag, febern var över 40 grader och jag kände mig helt borta. Hoppas det är är toppen på kurvan och efter det här blir det bättre! Leia lekte med mamma och Johan och Kristofer tog en långpromenad med Ebba så jag fick sova. Känns sååå tråkigt att sova bort hela påsken men vad ska man göra när man mår så dåligt? På eftermiddagen åkte Leia och Krippa hem till Åke och Yvonne där de åt middag och hälsade på deras nya hund. Ebba var hur snäll som helst mot mig, lekte själv på golvet, kröp sen upp i min famn och somnade! Skönt att ha så snällt barn när man mår så dåligt.

Lördag 22 mars
Idag stog termometern på 40,0 och jag kände mig hur sjuk som helst! Jag gick och la mig och huttrade under täcket medan Krippa tog hand om barnen. De gick ut till parken och var ute hela förmiddagen så jag kunde sova! Dom kom hem lagom till lunch, då kämpade jag mig upp för att försöka hjälpa till lite, men jag vet inte hur mycket hjälp jag var... Jag ringde i alla fall mamma som kunde fixa penicilin till mig, Kristofer gick upp och hämtade den på en gång så nu hoppas jag på att bli bättre snabbt! Efter en dusch bestämde jag mig för att åka med hem till mamma och äta påskmiddag, där kan man ju bli lite ompysslad : ) Det gick bra, fast jag mådde riktigt dåligt ett tag. Låg på soffan nedbäddad, men fick i mig en del mat... Leia stannade hos mamma och Johan när jag, Krippa och Ebba åkte hem. Ebba somnade 2 minuter efter att vi kommit hem (k. 18:50) och jag somnade strax därefter.

Fredag 21 mars
Jag är så sjuk så sjuk, har 39-40 graders feber och har bara sovit och sovit. Skönt att Krippa är hemma i alla fall så att man kan slappna av och få sova bort febern. Nu hoppas jag på att få bli frisk till imorgon för det är ju sååå tråkigt att vara sjuk! Förstår inte hur Ebba kan vara så glad och pigg när hon har 39 graders feber medan man själv bara ligger och yrar!

Torsdag 20 mars
Känner mig lite hängig idag, men orkade med en liten städning här hemma innan vi hämtade Leia. Kristofer jobbade sin halvdag hemifrån så sen kunde vi ha sällskap till dagis och Leia blev så glad när vi kom allihopa! Vi gick upp till globen där vi handlade mat, kände mig yr i affären men klarade mig hem utan att svimma : ) Mamma kom hit på eftermiddagen för att mangla, tur var det för då fick Leia komma ut och vara påskkärring en stund. Jag hade tänkt att vi skulle gå runt i gamla enskede, men det klarade jag inte av. Hampus som bor här ovanför följde med Leia hem och lekte en stund tills vi skulle äta middag.

Onsdag 19 mars
Mamma/pappaträff hos Emma sen efter det ska vl leka med Maria, Albin och Elin.
Jag och Ebba blev ganska sena till träffen hos Emma för hon sov i 2,5 timme efter att vi lämnat Leia. Vi hade i alla fall trevligt när vi kom dit, Ebba lekte och lekte. När vi hämtat Leia på dagis hade vi sällskap med Jossan, Theo och Telma hem till Albin, Maria och Elin. Där fick barnen leka och leka och vi mammor fick fika. Det blev lite bråk och Albins fina bil som alla ville köra på men vi pedagogiska mammor ställde äggklockan så fick de köra i 5 minuter var...

Tisdag 18 mars
Ebba mår lite bättre idag, inget gegg i ögonen och bara lite lite feber, det ända jobbiga nu är den envisa hostan. Var idag iväg till globen med Maria och Jossan (dom som också har barn på dagis och är mammalediga med barn nr 2). Vi åt lunch och snackade och hade jättetrevligt! Så kul att få träffa lite fler mammor som bor här i området. Dom är så lättsamma, glada och roliga så det känns jättekul att lära känna dom. Det är så kul att deras barn går på Leias dagis, då blir det lite mer lek efter dagis också. Imorgon har vi en lekdejt med Maria och Albin och det tycker Leia ska bli jättekul!

Måndag 17 mars
Ebba mår inge bra alls, ögonen är inflammerade, hon har hög feber och jobbig hosta. Stackars min lilla tjej! Som tur är mår Leia bra så när hon var på dagis så var jag och Ebba hemma och kurerade oss vilket innebär att vi sov nästan hela dagen : ) Kristofer är i finland och kommer hem imorgon men Tomas kom förbi en sväng och lekte lite med oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0