Vecka 11

Söndag 16 mars
Idag blev det en lugn dag här hemma för Ebba har ögoninflammation och är hängig. Mamma kom och hämtade Leia så att hon fick vara ute några timmar medan Ebba sov och vi tvättade.

Lördag 15 mars
Idag åkte vi till IKEA där vi åt god lunch samt kollade runt på allt. Vi köpte en förvaringsmöble till Leias rum så vi kan få lite ordning och reda där inne. Tack Göte! Efter det har vi bara fixat och donat här hemma, Leia är så duktig på att hjälpa till och Ebba är nöjd när hon får sitta med och titta och pyssla med att plocka i och ur saker i lådor.

Fredag 14 mars
Ebbas 10-månaders kontroll på BVC. Kontrollen gick utmärkt, dom tyckte hon var så fin och duktig! Ebba väger nu 11,700 gram och är 76 cm lång. Hon kan klappa händerna, peka på lampan, vinka, krypa, ställa sig upp på knä mot saker mm. Tänk att våran lilla bebis blivit så stor och duktig, snart fyller hon ett år, inte klokt vad tiden går fort! Efter BVC gick vi hem till Maria som har lilla Albin på samma avdelning som Leia. Hon har även en liten tjej som heter Elin som är 4 månader. Jossan och Telma kom också dit (Jossans son Theo gick på Leias avdelning förut). Vi fikade och hade riktigt kul, barnen lekte och hade sig och sen kunde vi ha sällskap till dagis... Efter dagis gungade vi en stund innan vi gick hem och hade fredagsmys. Det blev ingen bakning idag, kanske kan ta det på söndag istället....

Torsdag 13 mars
Jag och Ebba gick iväg direkt efter att vi lämnat Leia till Årsta. Där mötte vi upp Malin och Ida som vi tog sällskap med hem till Lisa. Där var det mamma/pappaträff som var väldigt lyckad! Barnen skötte sig exemplariskt, kröp runt och lekte fint så vi vuxna kunde äta och fika. Ebba är lite klängig på mig, en riktigt mammig preiod men så länge hon inte ser mig är det lugnt eller om jag sitter på golvet i närheten då kan hon sitta och pula och fixa ganska länge. Vid 14:15 gick vi till dagis där vi hämtade Leia. Vi gick då till parken där vi lekte med en massa barn från dagis, Leia skrattade och sprang runt som en tok. Hon tycker det är så kul att leka med kompisarna! Hon frågar varje dag om dom vill följa med hem, hon har inte riktigt förstått att man måste planera sånt lite... Snart är det nog dax att börja ta hem lite kompisar efter dagis, det blir säkerligen bara lättare för mid för då kan dom ju roa sig själva.

Onsdag 12 mars
Idag var vi hemma och tog det lugnt. Mamma hämtade Leia på dagis och efter det gick dom och badade så det var riktigt lugnt här hemma. Mamma och Johan var här båda två på kvällen och ägnade sig åt barnen så jag kunde diska och fixa i lugn och ro... Stackars Kristofer sitter nu i Amsterdam och väntar på att hans flyg ska gå men det är försenat pga blåst. Hoppas dom kan lyfta snart så han får komma hem någongång! Själv ska jag nog gå och lägga mig och läsa, det är så lugnt och tyst här hemma så man blir lite sugen på att gå och sova : )

Tisdag 11 mars
Allt har flytit på bra idag förutom mitt tandläkarbesök som kunde ha gått bättre : ) Ebba gillade tydligen inte riktigt Bettan utan hon skrek som en stucken gris när hon såg henne... Dom konstaterade i alla fall att jag hade ett hål och får komma tillbaka, då ska jag ha barnvakt : ) Fick i alla fall undersökningen gratis för de ville inte att jag också skulle börja gråta, dom är ju för snälla där! Om två veckor ska Leia få börja gå till tandläkaren också, det ser hon fram emot!

Här sitter tjejerna och läser min tidning : )

Måndag 10 mars
Nu är vi tjejer ensamma hemma tills på onsdag kväll för Krippa ska till Holland. Hoppas nu barnen uppför sig : )
Maken till snälla barn får man nog leta efter! Det har gått så smidigt ikväll så det är helt otroligt! Så fort jag har bett Leia om någonting så har hon bara sagt "okej mamma" och gjort det och Ebba har bara varit helnöjd, krypit omkring och skrattat. Båda somnade så gott i sina sängar så nu kan jag sitta och slappa framför Tv:n hela kvällen... Att göra nytta på kvällarna har jag slutat med för länge sen, det är bara slappa som gäller : )

Kommentarer
Postat av: Farmor

Grattis lilla gumman! Vad roligt att du har lärt dig krypa, nu kan du upptäcka världen lite snabbare. Hoppas ni är snälla med mamma nu när hon är ensam hemma med er. Puss!

2008-03-10 @ 10:43:16
Postat av: mormor

Att sova är inte helt fel Ebba. Du är så himla kul numera. Kryper vinkar och klappar i händerna. Kul att du inte är rädd för Johan,då du är lite rädd för mormor.Men det ska nog gå över till du ska gifta dig. Puss

2008-03-12 @ 21:33:03
Postat av: mormor

Hoppas att du blir frisk till påsk Ebba.Mormor har skaffat en bra stol som du kan sitta och måla äggskal i.Puss

2008-03-17 @ 16:57:58
Postat av: Malin

Vad duktig hon är, Isak han kryper ställer sig mot grejer och kan göra high5(pappa som övat)....

2008-03-20 @ 20:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0