Vecka 25

Söndag 22 juni
Idag var vi ute i parken i flera timmar och lekte, Jossan med familj kom också dit och då sken Leia upp! Hon gillar verkligen att leka med Theo. Vi gick sen till globen allihopa och åt lunch och så köpte jag shorts vilket jag verkligen behövde!

Lördag 21 juni
Grattis MariaPiaDiaSia!
En väldigt lugn och skön hemmadag med mycket mys, film, god mat osv. Det är så skönt att bara få slappa ibland, det händer ju inte så ofta att vi gör det på helgerna!

Fredag 20 juni
Glad midsommar!

En superhärlig midsommarafton ute på Malins landställe på Ekerö. Vi åt jättegod mat, sill-och pajlunch och grillat på kvällen! Vi dansade runt midsommarstången, badade (eller Ebba badade och vi andra plaskade lite), och lekte. Vi var nog runt 20 vuxna och 12 barn eller nåt, toppentrevligt!

Torsdag 19 juni
Idag gick lämningen utmärkt, Leia var glad som en lärka och lekte för fullt när vi gick. Jag och Ebba bakade pajer idag som vi ska ta med oss till Ekerö imorgon. Kristofer jobbade hemifrån och när han jobbat klart hämtade vi Leia och åkte sen hem till Åke och Yvonne för att fira Åke som fyller år idag. Leia och Ebba blev livrädda för deras nya hund så det var lite jobbigt men det gick bättre och bättre under kvällen!

Onsdag 18 juni
En lugn dag, Ebba sov 3,5 timme efter att vi kommit hem från dagis! Efter det åt vi lunch och fixade lite här hemma och sen gick vi till dagis igen. Eftersom Leia var lite ledsen idag också när vi lämnade henne så ville vi vara där tidigt! Jag fick gå in och väcka henne för hon bara sov och sov : ) Hon blev jätteglad när hon såg att jag och Ebba var där, underbart! Vi gick sen upp till globen och handlade lite inför midsommar, vår uppgift är att göra två pajer så det ska vi nog klara av : ) Tomas kom också dit och handlade med oss, skönt för då kunde han köra hem påsarna åt oss. På hemvägen hade vi tänkt gå till parken en stund men eftersom det regnade så gick vi hem. Tomas stannade här tills Bittan kom...
Äter deg, mumsigt!

Tisdag 17 juni
Idag hängde jag, Ebba, Jossan och Thelma i globen hela dagen. Vi gick i affärer, åt lunch, fikade och snackade. Det var verkligen jättemysigt och jag hittade midsommarklänningar till barnen så dom kommer vara så fina på fredag! Det var lite jobbigt att lämna Leia imorse för hon blev ledsen när jag skulle gå. Jag lovade henne då att jag skulle hämta henne tidigare men när jag kom till dagis ville hon självklart inte gå därifrån för hon hade så kul! De hade ju dansat och firat midsommar idag så hon var helnöjd. Efter dagis gick vi till parken och hade det bra. Ebba har verkligen börjat leka på riktigt, man ser hur hon gör allting precis som Leia. Det är verkligen kul att se, hon vill vara med de stora barnen och leka och dom är så gulliga med henne så det går jättebra!
Vi har tjejekväll nu här på kvällen så jag tror att vi tar och kryper ner i min säng sen och så får barnen somna där, det känns mysigast så...

Måndag 16 juni
Grattis grattis mamma på din födelsedag! Hoppas allt är bra nere på gotland och att du får många presenter : ) KRAM!
Storasyskonen pussar på sina småsyskon, det är ju sååå gulligt!

Kommentarer
Postat av: jonna

grattis på henne!

2008-06-15 @ 20:43:24
URL: http://joonnaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0