Vecka 4

Söndag 27 januari
image150
Vi tjejer tog ett bad, det var ett riktigt pusskalas!

Har haft en bra söndag. Mamma tog hand om Leia i några timmar mitt på dagen, då gick vi andra in till söder där vi köpte lite skidkläder, Krippa köpte skidbyxor och jag skidstrumpor till oss alla. Det var en riktigt skön promenad, solen sken och Ebba sov gott. Hon har hög feber så det var skönt att hon fick sova, vi hoppas på att det bara är en tand, det syns en tredje i överkäken nu...

Lördag 26 januari
image149
Ebba har toffs för första gången : )

Vi var idag hemma på förmiddagen och tog det väldigt lugnt... På eftermiddagen gick vi över till mamma där vi fick god mat. Syster yster och hennes barn samt bror var där också... Det var lyckat, trots att Ebba är magsjuk så höll hon sig vid gott mod. Det kanske bara är tänderna som spökar vem vet... Jag var bjuden på 30-års fest på kvällen men det kändes inte som om det var någon bra idé att gå dit när Ebba mådde dåligt och jag har inte fått sova så bra.

Fredag 25 januari
Natten gick bra, Leia kom och la sig hos mig och Ebba fast jag vet ej när men sen sov vi gott till 7:30! Efter att vi lämnat Leia på dagis gick jag och Ebba upp till globen och handlade middagsmat samt ingredienser till muffinsbaket... Ja, vi ska ju baka nu på fredagar som ni väl kommer ihåg : )

Muffinsbaket gick väldigt bra, det blev några med choklad, några med hallon och några med vaniljsocker, vi får se sen ikväll hur de smakar....
image148
Dom vart väldigt goda!

Torsdag 24 januari
Idag åker Kristofer iväg till Helsingfors men vi ska få sällskap här hemma av Maria, Pamela och Lisa så det blir nog kul!
image146

Det blev en himla lyckad kväll, först var Maria här en sväng och sen kom Pamela och "bytte av" henne och lite senare kom Lisa. Leia tycker det var sååå roligt och Ebba med tror jag nog... Vi åt väldigt goda pizzor till middag och barnen skötte sig exemplariskt. Lisa frågade om dom alltid är så här glada, ja, jag tror faktiskt det... Det är inte ofta dom är sura, griniga eller ledsna faktiskt.... Men det kommer väl en sån period också kan jag tro...

Onsdag 23 januari
Stort grattis till min vän Cilla som idag fyller 30 år!!!
Idag kommer nog Jonas förbi en sväng under dagen och sen ska Hannes och Marie komma hit på kvällen...
image141

Jag och Ebba tog det lugnt idag på dagen! Vi hann inte med att träffa Jonas, men det kanske var lika bra för vi var ganska trötta efter gårdagen båda två! På eftermiddagen kom Hannes och Marie och då blev det livat igen, Leia blev jätteglad och Ebba med för den delen! Vi åt gott och lekte och sen somnade barnen så gott så gott...

Tisdag 22 januari
Idag var det fullt ös här hemma, jag, Ebba och Leia städade på morgonen innan Leia gick till dagis sen vid 10:30 började de första mammorna droppa in. Det var ju dags för mammaträff hemma hos oss och jag hade gjort couscous sallad med pitabröd och aioli vilket var uppskattat. Det blev nog 9 vuxna och 11 barn tror jag, trångt men mysigt... Hämtade Leia tidigt på dagis så att hon också fick vara med och det tror jag hon blev riktigt glad för. Olivia var ju här och dom två har ju så kul tillsammans... Vi snackade, åt, fikade och lekte ända fram till 16:30. Lyckat och alltid lika kul att få träffa mina kära mammavänner...
image140

Måndag 21 januari
Idag var det dags för Pernillas begravning, kändes tungt att gå dit men jag tror inte jag förstått riktigt än vad som hänt. Allting gick ju så snabbt och det kan nog kännas skönt i efterhand att i alla fall fått säga hej då. Det var en väldigt fin begravning, väldigt mycket folk, mycket musik, gråt och fina tal. Efteråt var det mat och bildspel, mamma och gänget hade stått och lagat mat hela helgen... Det var nog i alla fall en 160 personer som åt så det var många att prata med, en hel del hade jag inte träffat på ett tag. Nu i efterhand vet jag inte om jag än förstår riktigt vad som hänt men en sak vet jag, det kommer bli riktigt tomt på Gotland i sommar! Pernilla kommer lämna ett stort tomrum vilket vi får försöka fylla med fina minnen...

Allt hade i alla fall gått bra här hemma medan jag var borta och när jag kom hem möttes jag i dörren av kramar från mina söta barn. Då blir man varm i kroppen och glad igen!

Kommentarer
Postat av: rmormor

Hej lilla gumman, 9 mån. Dags att börja krypa ifrån storasyster tror mormor. Farmor måste haft kul med er i lördags det ser jag på alla bilder som dina föräldrar tagit. ses snart! Puss

2008-01-22 @ 22:07:27
Postat av: Sara

Oh..vilka sötnosar du har :)

2008-02-02 @ 17:42:40
URL: http://www.saraochdavid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0