Vecka 3

Söndag 20 januari
En riktigt riktigt skön dag med fint väder och en jättelång promenad som gjorde oss alla gott!

Lördag 19 januari - Ebba 9 månader
image138

Idag blir vår lilla tjej 9 månader! Tänk vad tiden går snabbt, om bara 3 månader ska vi ha 1-års kalas!!! Ebba har äntligen börjat äta ordenligt, hon sitter inte fast vi mina bröst! Det känns bra eftersom då vet jag att jag kan lämna henne några timmar utan problem...
Var idag iväg till farsta en sväng på förmiddagen för att inhandla de sista julklapparna (hoppas de var de sista för nu är väl julen slut : ). Efter det åkte vi hem till Bittan och Göte och där blev vi så klart bortskämda, barnen och vi fick en massa fina julklappar. Även Danne hade köpte massa fina saker och sen fick vi dessutom en massa av Kaisa och Uffe till barnen... Tack så jätte jätte mycket allihopa, vi är sååå nöjda och glada för allt!!!


Fredag 18 januari
En lugn fredag, tog en promenad upp till globen och kollade runt samt köpte middagsmat...


Torsdag 17 januari
Idag är det mammaträff hemma hos Emma, inte så långt att gå för oss : )
Det var jättetrevligt på mammaträffen. Jag och Ebba började dagen med att gå och handla efter att vi lämnat Leia. Ebba somnade redan på väg till dagis och sen sov hon sig igenom handling, promenad, upppackning av varor och mer promenad! Ja, hon sov i hela 3 timmar så hon vaknade först när vi varit hos Emma ett tag... Hon var så glad och lekte en hel del så åt hon kanonbra också vilket är skönt eftersom hon inte ätit så bra sen hon blev sjuk. Inte för att jag är orolig för att hon inte äter men jag måste väl så småningom börja fundera på att dra ner på ammningen... Efter träffen gick vi och mötte mamma, Ebba somnade så fort vi kommit ut från dörren, och så gick vi gemensamt till dagis. Egentligen skulle hon hämta Leia själv, men eftersom vi ändå kände oss klara med träffen och Ebba behövde sova så följde vi med. Leia var så glad och hon blev ännu gladare när hon märkte att det var ljust ute och vi kunde gå till parken! Det var en lugn kväll sen här hemma, barnen lekte med mamma och jag kunde laga mat i lugn och ro... Väldigt skönt!
image135

Onsdag 16 januari
Idag hände det inte så mycket! Vi hade egentligen tänkt att ta oss upp till globen men eftersom det regnade så mycket stannade vi hemma. Ebba sov en hel del så jag låg mest och slappade på soffan... Vi måste ju vila upp oss nu inför vår och sommar då vi ska vara ute mycket. Man kan nog likna mig och Ebba vid björnar som går i ide den här årstiden...

Tisdag 15 januari
Håller på att läsa ut min bok och kan därför inte göra så mycket annat. Som tur är sover Ebba bra här hemma på dagarna : )

Måndag 14 januari
Jag och Ebba var bara hemma idag och tog det lugnt, riktigt skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0