Vecka 2

Söndag 13 januari
Det var så fint väder idag så vi tog barnen på en långpromenad. De somnade fort i vagnen så jag och Krippa gick och strosade i godan ro. Vi gick till Enskede värdshus där vi åt världens pangbrunch, hur gott som helst och det fanns verkligen hur mycket mat som helst som man kunde ta av! Leia vaknade efter ett tag och fick även hon i sig en hel del mat. Ebba sov hela tiden och vaknade först när vi nästan var hemma! Leia fick sen gå på kalas hos Hampus, jag var med nästan hela tiden men det är ju skönt när hon har kompisar i samma port för då kan man ju springa lite fram och tillbaka! Hon hade i alla fall riktigt kul och var helt slut när vi gick hem. Hon piggnade dock till när Tomas kom hit med Thaimat och dom två hade riktigt kul här på kvällen...

Lördag 12 januari
På förmiddagen fixade vi lite här hemma, tvättade och plockade. När barnen somnat åkte Kristofer iväg för att träffa sin bror och pappa. När barnen vaknat kom pappa hit och fikade och lekte lite med barnen, vi gick sen upp till globen där vi kollade i affärer och Leia fick köpa en present till Hampus (som fyllt 3 år)... Pappa var till stor hjälp med barnen och han köpte lite kläder till dem. Så skönt att de inte är blyga för honom utan Leia sprang runt och ropade "MOOORFAAAR" så fort hon inte såg honom : ) På kvällen tog vi det lugnt här hemma...

Fredag 11 januari
Båda barnen var hemma idag med men vi hade gott om hjälp eftersom Kristofer jobbade hemifrån och mamma kom över och gjorde lunch... Efter den goda lunchen som bestod av mammas supergoda pannkakor gick vi ut en sväng med den nya vagnen! Jösses vad skönt det kändes att köra den, barnen satt som kungar och båda två somnade efter bara några minuter! Dom kan ligga och sitta som dom vill, alltså den ena kan sitta medans den andra sover osv... Båda två sov gott medan jag gick till globen och handlade mössor och vantar på rean, bra att han är vi ska åka till fjällen. Hann även handla en del på apoteket och på ICA. På hemvägen först vaknade Leia, då hade Ebba varit vaken en stund och suttit upp och lekt i vagnen! Tyvärr är det lite svårt att få in vagnen genom källardörren, men det kanske ordnar sig på något sätt....

Torsdag 10 januari
Idag skulle vi egentligen på mammaträff om vi kände oss bättre men den blev inställd för dom har fått kräksjukan. Får se vad vi hittar på istället...
Var bara hemma på dagen med båda barnen, men på kvällen åkte vi iväg och köpte en begagnad vagn som ser ut som om den är ny....
image132
Onsdag 9 januari
Idag efter att vi lämnat Leia på dagis har jag och Ebba haft en riktig slappardag eftersom vi båda är sjuka. Vi har legat i sängen 4 av dom 6 timmar som Leia var iväg! Skönt med dagis såna här dagar när man inte mår bra! När vi kom hem tittade vi på djungelboken och sen badade barnen... En lugn kväll med andra ord!

Tisdag 8 januari
Ebba har blivit förkyld IGEN! Trodde först det berodde på hennes andra framtand som är på väg men så verkar inte vara fallet för jag börjar också känna mig risig... Kan vi aldrig få vara friska mer än 3 dagar i sträck? Idag har jag och Ebba roat oss med att fixa iordning vagnen som jag sålt (blev inspirerad av Malin). Dom har ringt som tokiga på den och vi gick med 700 kr vinst! Helt otroligt, men jag tror att jag sålde den i rättan tid... Jag var riktigt trött på den och det känns inte som om det satt mer än ett barn i taget i den och så var det lite svårt att sova i den om man inte var ute och gick mycket... Nä, nu ska vi leta efter en ny men vi har ingen panik eftersom vi har en vagn till... Dessutom såg jag en syskonvagn nere i källaren som jag ska fråga våra grannar om vi får låna (vet ännu inte vilka grannar som äger den bara)...

Måndag 7 januari
Idag var det dags att gå till dagis med Leia igen, lite separationsångest hade jag allt eftersom hon varit hemma så länge nu. Det börjar verkligen kännas som hon är till mer hjälp när hon är  hemma, hon är så duktig! Hon hjälper mig att hämta blöjor till Ebba, duka, plocka undan, sopa, leka med Ebba när jag behöver göra något osv. Visst är det skönt med egentid med Ebba också, det är ju så enkelt när man bara ha ett barn speciellt när man ska ut. Det gick i alla fall jättebra på dagis så det var skönt! Jag och Ebba var bara hemma idag, Emma och Love kom över och lekte så vi blev underhållna...
På kvällen åkte vi itll Länna där Krippa äntligen hittade sin skidjacka. Vi andra hittade också lite fynt, sopborste, mössor till barnen osv. När vi kom till Willys var Leia hungrig så hon fick korv med mos som hon slukade och under tiden gick Krippa in och handlade. Allt gick smidigt men ibland undrar man vad man gör när man åker iväg med två små barn på kvällen när de är trötta och hungriga, som tur är löser sig allt oftast..

Kommentarer
Postat av: Malin Ahlin

HejVi har också köpt en ny vagn men det kanske du såg. Hatade P&T när dom inte kunde sova ordentligt. Och när man bor i sverige varför inte vräka på. Du har ju plats, och en volvo. Rakel har börjat "lekis" och trivs.

2008-01-12 @ 10:10:02
Postat av: Malin

Ha ha läste hela inlägget nu. Ja dom är som tokiga i P&T roligt att du också gjorde en bra affär. Nu kan våra barn sova gott. Blev det grannens vagn ?

2008-01-12 @ 10:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0