Vecka 6

Söndag 10 februari
Idag tog vi fram cykeln till Leia, hon har pratat så mycket om att hon vill cykla så nu var det dags och jösses vad glad hon blev! Mamma och Johan kom och hämtade henne så hon fick en heldag med dom vilket så klart var lyckat! Här hemma hann vi röja lite, eller Kristofer städade medan jag och Ebba slappade... Efter att vi alla sovit en stund på soffan kom Åke och Yvonne hit med stora goda semlor och belgisk choklad! Vi fikade och lekte...

Lördag 9 februari
Vi var iväg hela dagen idag så nu känner man sig mör på ett skönt sätt! Det blev fika vid sockenplan, en långpromenad till högdalen, bad och bus på högdalsbadet och till sist en god middag i enskede gård. En väldigt aktiv och superlyckad lördag, barnen är hur nöjda som helst och vi vuxna med. Vid middagen satt Leia som ett ljus och ville kramas och pussas hela tiden, man märkte verkligen hur nöjd hon var. Kanske skönt att bara få umgås med mamma och pappa en hel dag det är ju inte så ofta det händer : )

Fredag 8 februari
Jag och Ebba tog det lugnt här hemma idag, hade lite fredagsmys... Efter att vi hämtat Leia gick vi till parken en sväng och sen kom även Tomas dit. Han följde med oss hem och vi bakade chokladbollar tillsammans vilket var väldigt uppskattat hos barnen : ) Tomas stannade hela kvällen, Leia ville bara vara med Tomas...

Torsdag 7 februari
Jag och Ebba gick idag in till söder efter att vi lämnat Leia. Ebba somnade snabbt i vagnen så jag gick runt på söder en stund och kollade lite i affärer innan vi tog 4:an till kungsholmen där vi gick hem till Diana på mammaträff. Ebba vaknade inte förrän vi var framme! Det var en liten grupp idag, några var sjuka och några var bortresta men vi blev tre mammor och tre barn. Lugnt och skönt alltså och väldigt trevligt förståss! Annars hände det inte så mycket denna torsdag, men det får väl räcka...

Onsdag 6 februari
Idag var jag och Ebba på en utflykt till Baby Björns huvudkontor ute i Danderyd. Vi fick där en produkt som dom ska lansera men som vi ska vara testfamilj för. Jättekul! Det är en bärsele, men jag vet inte hur mycket jag får skriva eftersom det är lite hemligt än så länge... Jag får i alla fall använda den ute, men inte berätta om den mer än att det är en testprodukt. Den funkar superbra för båda barnen, Ebba trivdes verkligen i den när vi gick till dagis och all tyngd är på höfterna så jag får inte ont i ryggen! Kanon! Jag är så glad att jag känner Ylva där, då får man en massa saker och så får man köpa vad man vill för halva priset, hur bra som helst!
På kvällen kom Bittan hit med en massa grekisk mat så nu är man mätt och belåten. Barnen är också glada och trötta! Tack för mat och fina tulpaner Bittan!


Tisdag 5 februari
Fettisdag!
Det var idag fika på dagis med jättegoda semlor, kaffe och saft... Jag och Ebba satt och svullade ganska länge medan Leia lekte och fikade lite granna... Det är så skönt att det är så trevliga fröknar på dagis, jag skulle verkligen kunna sitta där hur länge som helst och snacka och Leia trivs ju såå bra där!
image153

Måndag 4 februari

Det blev en slapparmåndag idag för mig och Ebba, skönt för jag känner mig lite sliten... Tror jag skulle behöva en vecka på en solig strand, fast en vecka i Duved kanske också går bra. Där kommer jag kunne läsa, vila, åka skidor och umgås med barnen utan att behöva städa och laga mat så det ska bli skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0