Vecka 48

Söndag 7 december
Idag var vi inne på gamla stans julmarknad tillsammans med Yvonne och Åke, det var jättetrevligt. Ebba sov hela tiden, men Leia fick rida på en liten ponny, äta sockervadd och fika.

Lördag 6 december



Idag var det fullt hus här hemma för vi tog hand om Theo och Thelma hela dagen. Det var jättemysigt och det gick alldeles utmärkt. Vi lekte och hade så kul och det blev inge bråk alls! Vi gick iväg på gamla enskedes julmaknad också där vi träffade mormor och Johan! Vi gick och fikade i kyrkan, där fiskade vi fiskdamm och fikade och så tog vi lotter också och vann en massa saker... Vi gick sen hem och tittade på askungen...
På eftermiddagen kom Jossan och hämtade dem och då var det dags för oss att åka in till pappa som hade födelsedagsmiddag. Barnen skötte sig exemplariskt och vi fick en god gryta och en massa annat gott.

Fredag 5 december
Grattis pappa på födelsedagen!
Idag fick jag höra på jobbet att jag sprider så mycket glädje kring mig, de vet alltid var jag är för de hör mig skratta i olika hörn av kontorslandskapet, det kändes kul att få höra!
På kvällen hade vi pepparkaksbak här hemma, efter det åt ungarna pizza och vi vuxna åt sallad...

Torsdag 4 december
Idag fick vi dagiskorten, barnen är hur fina som helst på dem! Nu är julklapparna klara : )

Onsdag 3 december
Allt är bra på jobbet för de som undrar, mycket att göra och jag fick igår frågan om jag vill vara projektledare för ett uppdrag. Det ser ju bra ut på mitt CV så det är klart jag tackade ja : ) På kvällen kom Bittan hit med mat och fina kavlar till oss vuxna och till barnen så på fredag ska vi baka pepparkakor!

Tisdag 2 december
Idag hämtade jag barnen och vi tog med oss Leias kompis Elias hem, han bor ju här nedanför oss så det är smidigt. De lekte jättefint och hade verkligen kul tillsammans. När det var dags att äta gick vi hem med Elias (två trappor ner)...

Måndag 1 december
Idag kollade vi på ett hus igen, detta hus låg i mitt gamla område Stureby! Det är ju så otroligt fint där, men huset var inte så fint som vi trott. Det var helt okej, men för litet för oss och för mycket jobb med det... Kul att titta i alla fall! Mamma var barnvakt medan vi tittade på huset så barnen hade det bra här hemma...

Kommentarer
Postat av: mormor

Åhh peppearkaksbak. Såå kul - det blir nog pepparkakshus på Gotland, Johan verkar sugen.

Puss

2008-12-04 @ 20:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0