Vecka 35 - Ebba börjar på dagis!

Söndag 31 augusti


Lördag 30 augusti

PUSS!!!!
Idag tog vi en rask promenad till sickla men eftersom barnen somnade så gott i vagnen passade jag på att klippa mig på vägen, skönt! På Andys hade vi jättekul men vi blev ganska trötta allesammans efteråt... Vi tog därför tvärbanan hem, med ett stopp på ICA globen...

Fredag 29 augusti
I eftermiddag ska jag och Leia gå på 3-års kontroll på BVC det ska bli kul att se vad de har att säga....
Ja, det var en hektisk dag idag, först var det inskolning och den gick utmärkt. Några barn var ledsna för idag gick vi iväg i 1,5 timme, men Ebba var glad och nöjd och vandrade runt ute på gården och lekte... Hon blev nog mer ledsen när vi skulle gå hem : ) Väl hemma åt vi lunch och sen somnade Ebba. Eftersom Krippa jobbade hemifrån idag kunde jag åka upp till globen medan Ebba sov och uträtta lite ärenden. Jag  lämnade in datorn på service, gick till arbetsförmedlingen, vilket alltid tar sin lilla tid, och handlade middagsmat... När jag kom hem hade Ebba precis vaknat, vi gick då och hämtade Leia och sen hem igen och lämna Ebba med Krippa och så iväg till BVC. Besöket på BVC gick utmärkt, Leia är ju så duktig och de tyckte hon var helt underbar, man blir så varm i hjärtat när man får höra det : ) Ja inga problem där inte! På kvällen åt jag och Krippa goda kräftor och barnen åt pannkakor á la Leia!

Torsdag 28 augusti
Idag lämnade jag faktiskt Ebba i 45 minuter på dagis och det gick utmärkt... Hon lekte och hade så kul med de andra barnen så det känns jätteskönt! Imorgon ska de vara ute och leka och då ska vi lämna dem en lite längre stund, vi får se hur det går... Jag var på en intervju idag, den gick jättebra och var verkligen kul! Hon som intervjuade var så himla trevlig och vi hade verkligen kul när vi satt och pratade, precis som det ska vara... Vi får se hur det går, men det var på Poolia så något jobb kanske man kan få....

Onsdag 27 augusti
Även idag gick allt bra på dagis, Ebba skötte sig utmärkt! Efter dagis gick vi hem och åt lunch och sen gick vi upp till globen där Jossan, Thelma, Josefine och Miles var. Vi gick runt och kollade lite i affärer samt handlade middagsmat. När vi var klara gick vi förbi hemma hos var och en så kunde man springa upp med maten i lugn och ro medan de andra passade barnen. Skönt att bo så otroligt nära varandra! Vi gick sen till parken och lekte lite med våra små barn innan det var dags att gå och hämta våra stora. Efter att vi hämtat dom gick vi till parken igen och lekte och lekte. På kvällen var jag ensam med barnen, de badade, lekte, kollade på bolli och somnade sen hur fort som helst...

Tisdag 26 augusti
Allt gick bra även idag, Ebba lekte för fullt och jag satt på en stol men hon gick inte till mig utan lekte med barnen och fröknarna så det känns jättebra! Efter att jag och Ebba var klara på dagis gick vi och träffade Jossan och Thelma och vi gick alla upp till globen där vi åt lunch och köpte fodrade gummistövlar till barnen (2 par för 99 kr!). Vi gick sen runt och kollade i affärer tills det var dags att gå och hämta våra stora barn. Sen gick vi till parken och lekte, Leia är så söt nu när hon ska cykla överallt, det går jättebra men hennes trehjuling börjar bli lite för liten, får se om hon får en ny i födelsedagspresent : ) Bittan kom hit när vi kom hem från parken och hon underhöll barnen och hade med sig god mat, tack!

Måndag 25 augusti
Idag börjar Ebba på dagis!!! Jösses, tänk att vår lilla lilla tjej ska börja där, det kommer säkert gå utmärkt för henne, men hur ska det gå för mig? Kanske tur att jag inte har något jobb än så att man kan ta det lugnt med inskolningen...
Det gick utmärkt idag, det var ju bara lite småprat och Ebba satt och ritade så fint på sin stol och gick sen runt och kollade lite. Hon har 3 fröknar som alla är kanon, nu känner vi ju de flesta fröknarna och vet vilka de är... Efter dagis gick vi till parken och lekte med alla andra barn och mammor!

Kommentarer
Postat av: mamma

JA, inskolning är en pärs,mest för att man inte har barnen hemma jämt. Men det gåt över - om man jobbar blir det extra planering - mat ska finnas hemma efter jobbet. Vem planerar det??Tur att inte jobbet finns inom räckhåll, å andra sidan finns inte heller pengarna. Vilket är viktigast? Om 5 år så tänker ni tillbaka och då kan man inte ångra de beslut som tas idag. Lite grymt. Men det finns ju alltid backup med lite släktingar - eller hur. Puss

2008-08-25 @ 21:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0