Vecka 34

Söndag 24 augusti
Idag var det Krippas tur att ha sovmorgon så jag och barnen la pussel, byggde med lego, lekte pippi, läste och kokade kaffe till Krippa. Han är inte så mycket för frukost på sängen men en kopp kaffe kunde han få där i alla fall... Efter det gick vi upp till globen och handlade middagsmat och sen blev det parken för mig och barnen. Vi åkte sen till brostugan och fikade med Åke och Yvonne, riktigt härligt väder och toppenplats för barnen.


Lördag 23 augusti
Idag fick jag sovmorgon, Krippa och Ebba var uppe redan vid 7 och hade lite mysmorgon sen blev jag väckt vid 9 med kaffe på sängen och nybakta croissanter, mumsigt. Vi åkte sen in till söder där vi gick och handlade ett par byxor till mig för ett presentkort som jag haft ett tag. Hade lite tur också för byxorna hade kostat 1200 men var nedsatta till 300! Efter det gick vi till skrapan och åt lunch medan Ebba sov, riktigt härligt. Efter det var det dags att åka och hämta Leia, men hon hade så kul så det var lika bra att stanna ett tag så att hon och Ebba fick leka av sig. Vi gick sen hem och hade en lugn lördagkväll med godis och film.

Fredag 22 augusti

Ja, dagis var stängt idag med så jag, barnen och mamma gick och badade på sandsborgsbadet. De tyckte så klart att det var kanonkul! Vi gick sen och handlade mat och Leia följde sen med mamma hem för det var övernattning på Backvägen som gällde för henne. Det var alltså en liten familj här hemma på fredagkvällen, Ebba somnade tidigt så jag och Krippa hade en lugn kväll.

Torsdag 21 augusti
Grattis Petter Polis som fyller år idag!
Eftersom dagis var stängt idag så tog jag med båda barnen in till stan. Vi gick först och kollade lite i affärer och sen gick vi till kulturhuset där vi bestämt träff med Melissa, Val, Kit-yee och Juni. Vi åt lunch, fikade och lekte i rum för barn. En riktig toppendag blev det och barnen skötte sig utmärkt hela dagen... Det är så mysigt att ha Leia hemma ibland, speciellt när de är så underbara båda två och gör precis som man säger, sover som planerat, äter bra osv. Man märker verkligen hur kul det är med syskon nu, de leker ju så ofta tillsammans och om det är något så går de till varandra och hjälps åt. Leia ropar på Ebba när hon inte vill vara själv någonstans och Ebba "ropar" på Leia när hon vill ha hjälp eller sällskap. Ja, vi är glada över att ha två små prinsessor!

Ebba och lilla Juni.


Onsdag 20 augusti
Idag var jag och Ebba kvar på dagis länge på morgonen och lekte. Vid 10 gick vi upp till globen med Maria och Elin, vi handlade där lite mat och tog sen en fika med dom. Vid 12:30 gick vi hem, Ebba somnade när vi kom hem och då kunde jag ligga på soffan och läsa och dricka kaffe, livet är underbart : ) Vi gick sen och hämtade Leia och gick sen till båtparken med alla andra barn och föräldrar. Barnen lekte jättebra så jag hade en riktigt slapp eftermiddag! Ibland måste man ju springa efter Ebba överallt, men ibland sitter hon och gräver och pular och då är det riktigt skönt! Leia har så kul med sina kompisar så henne behöver man inte oroa sig för....

Tisdag 19 augusti
Intervju kl. 15, håll tummarna!
Intervjun gick bra, men de tyckte jag var för överkvalificerad för jobbet så jag tror inte jag får det om jag inte hör av mig och säger att jag verkligen vill ha det. Jag vet inte vad jag vill, svårt! Måste tänka igenom det noga....

Måndag 18 augusti
Jag och Kristofer firar idag vår 8-års dag! Tänk vad tiden går fort när man har roligt! Jag fick fina rosor, choklad och en nalle av honom med blomsterbud, gulligt! Tack min älskade prins!
Jag fick även ett roligt telefonsamtal idag, jag blev kallad på intervju på ett jobb som jag verkligen vill ha. De ville att jag skulle komma redan imorgon, vi får se hur det går...

Kommentarer
Postat av: mamma

Grattis till lång relation.Den kommer att hålla länge - känns så i alla fall. Vad fick Kristfer av dig förrutom kyssar??

KRAM TILL ER BÅDA

Imorgon fyller Petter Polis 39 år.

2008-08-20 @ 20:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0