Vecka 32 - hemma

Söndag 10 augusti
Leia fick idag åka iväg till skansen med mamma, syllan och Axel, det tyckte hon var superroligt! Jag, Krippa och Ebba var hemma och kurerade oss från vår förkylning, det blev städning, tv-spel och handling...

Lördag 9 augusti
Idag var vi i båtparken och lekte, sen gick vi till globen och handlade godis och mat och sen gick vi till parken igen innan det var dags att gå hem och fixa middag. En lugn och skön lördag och tur var det för vi börjar känna oss förkylda både jag och Krippa. Ebba har varit snorig och febrig sen igår, hon får ju som sagt 4 kindtänder så det är väl inte så konstigt...

Fredag 8 augusti
Idag fick jag och Ebba oss en ordentlig sovmorgon, vi vaknade inte förrän vid 10:30, jätteskönt! Krippa jobbade hemma så han och Leia var uppe vid 8:30... Vi tog det sen lugnt här hemma på dagen och vid 15 kom mamma och Johan och hämtade Leia. De gick ut och lekte och till backvägen för att fixa middag så dit begav vi oss också senare på kvällen och fick god mat och barnen fick leka ordentligt både inne och ute.

Torsdag 7 augusti
Idag jobbade Krippa hemifrån så jag och barnen fick försöka hålla oss lite lugna. Det gick ganska bra tror jag, vi sov alla tre under hans konferenssamtal och det var nog huvudsaken : ) På kvällen åkte vi iväg till Melissas 30-års middag! Där fick vi underbar mat som Val hade stått och lagat hela dagen, Björn bjöd på underhållning och barnen var hur nöjda och glada som helst hela kvällen! De orkade hålla sig vakna hur länge som helst men 22:30 kände vi vuxna oss trötta så vi åkte då hem och då somnade barnen gott i bilen och sen var det bara att lyfta upp dom i sängarna...

Onsdag 6 augusti
Melissa fyller 30 år, stort grattis till dig min lilla pluttis!!!!
Jag och barnen åkte idag iväg in till stan och fixade med Melissas presenter. Vi träffade Kit-yee och hennes lilla tjej Juni och tillsammans fick vi ihop riktigt fina presenter så vi hoppas hon blir nöjd... Kristofer mötte upp oss på hemvägen, skönt att få skjuts hem när man är trött i benen...

Tisdag 5 augusti
Idag var det en regnig dag så jag och tjejerna stannade hemma och lekte. Vi klädde bla ut oss till prinsessor som ni kan se på bilden...
Ebba och Leia leker prinsessor...

Måndag 4 augusti
Idag tog jag och barnen det väldigt lugnt! Vi gick på förmiddagen till båtparken och lekte en stund. Efter att vi sen ätit och sovit så gick vi ner till vår lilla park och lekte. Vår dator har lagt ner så medan vi fixar med den så använder jag Krippas jobbdator. Kan alltså inte kolla eller skriva på datorn på dagtid, ganska bra iofs för då får barnen all uppmärksamhet : ) Lite synd dock nu när jag håller på att söka jobb, jösses vilken seg process det är....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0