Vecka 17

Söndag 27 april
En härlig dag! Jag och Leia åkte iväg och badade och jösses vad glad hon var! Vi pratade, skrattade och hade hur mysigt som helst!!! Det är så kul ibland att vara ensam med en av tjejerna, man får så mycket mer tid och hinner prata mer. Leia är så rolig att snacka med nu, hon är så smart och tänker verkligen igenom saker och ting. Efter badet handlade vi lite och sen åkte vi hem så att Leia fick sova några timmar. När hon sovit klart gick hon och Krippa iväg till tvättis och sen till parken. Jag och Ebba stannade då hemme och mös, hon somnade efter en stund i min famn... På kvällen har vi busat, lekt kurragömma och annat kul, jösses vad vi skrattat allihopa!

Lördag 26 april
image201
Mamma har vernissage inne vid mosse backe!

Fredag 25 april
Jag och Ebba har haft en riktigt härlig dag idag! Vi har varit ute från 9-17 och bara myst i solen. Vi var i parken och lekte och när Ebba sov läste jag sen var vi i globen och åt lunch och efter det gick vi till en annan park och lekte tills det var dags att sova igen. Efter dagis gick vi till parken igen med Leia och det var full fart hela eftermiddagen tills det var dags att gå hem. På kvällen gjorde vi tacos som alla gillade och nu sitter Leia och tittar på Shrek med svenskt tal (hon har bara sett med engelskt innan), hon är helt förtrollad!


Torsdag 24 april
Mamma/pappaträff hos Guillermo i Årsta.

image199
Vår söta fina 1-åring!

Vi hade det jättebra på träffen. Guillermo, Kajsa och Alma bor på nedre botten i Årsta och har en jättefin uteplats så där satt vi hela dagen och åt god mat, fikade, snackade och lekte... Jag och Ebba gick både dit och hem, riktigt skönt i det fina vädret... Efter dagis gick vi självklart till parken och lekte sen gick vi hem och åt mat. Jösses vad Leia åt, hon var riktigt hungrig, kul att se! Allt gick bra på kvällen också, Krippa var ju på fotboll så vi tjejer var ensamma men de är ju så duktiga och snälla så det fungerar utmärkt.... Lite trött blev jag när jag badat båda och satt dem på golvet för att hämta blöja och pyjamas och Ebba precis då passar på att bajsa en massa så det bara var att börja om, men nu i efterhand kan man ju skratta åt det : )

Onsdag 23 april
Krippa jobbar hemifrån, jag och Leia ska till tandläkaren! Jag och Ebba gick iväg och handlade och solade innan det var dags att hämta Leia. Ebba sov i vagnen så Krippa och Ebba följde med till tandis men de fick sitta utanför. Leia var superduktig där inne, hon tittade och svarade Bettan så bra på allt. Bettan frågade om hon använde napp, ja svarade hon "men jag ska sluta med den när jag fyller 3 år i höst". Det var bra tyckte Bettan för då växer inte tänderna konstigt! Efter tandläkarbesöket gick jag och barnen till parken där vi träffade alla mammor, pappor och barn. Leia lekte så fint och Ebba sov nästan hela tiden så jag bara njöt och snackade tills det var dags att gå hem och äta.

Tisdag 22 april
Idag tog jag, Jossan, Linus och Maria en promenad med våra yngsta barn efter att vi lämnat de stora på dagis. Det är så härligt väder så det var riktigt skönt! Vi gick bort till gamla enskede och sen bort till ett café där vi tog en fika ute i solen! Ebba sov hela tiden så jag kunde bara njuta : ) När vi fikat klart gick vi bort till öppna förskolan där barnen fick lunch och sen leka av sig. Vid 14:30 var det dags att gå därifrån för att hämta de stora barnen. Ebba somnade då igen och sov sen länge. Vi gick till parken hela gänget där de stora barnen lekte jätte fint så återigen kunde jag njuta av det fina vädret.

Måndag 21 april
Åter igen en riktigt solig och fin dag. Jag och Ebba har varit ute mycket, hon har sovit och jag läst min bok. Hur skönt som helst har det varit, jag bara njuter av det fina vädret! Efter dagis gick vi självklart till parken och lekte med Theo, Klara och deras familjer. Härligt härligt!


Kommentarer
Postat av: mormor

Hej Ebba, tack för ett fint kalas.Säg till när du vill ha en madrass till nya sängen. Som jag kan förstå så har du och mamma härliga dagar.Fråga mamma och pappa om dom vill grill hos oss på Valborg. Lite eld ska vi ha i trädgården också.Puss

2008-04-23 @ 18:20:51
Postat av: Mormor

Hej Pluttan, hoppas att vi kan gåträna lite denna vecka. Mormor jobbar bara på tisdag en utmärkt vecka tycker jag. Puss

2008-04-27 @ 18:53:02
Postat av: Ebba

Mormor, då tycker jag att vi hade kunnat åkt till gotland denna vecka! En futtig liten tisdag borde du ju kunna fått ledigt... Vi kanske ses på onsdag, hörs i veckan! Puss och kram!

2008-04-27 @ 20:32:39
Postat av: mormor

Lilla Ebba, mormor hade lite annat också som inte har bara med kontoret att göra.Ville vara hemma med Johan och göra lite med honom förstår du.Jag har också en revision som kassör och så måste deklarationen vara inne den 2 maj.Usch inget ledigt.Puss

2008-04-28 @ 11:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0