Vecka 16

Söndag 20 april
En helt underbar dag! Sol sol och åter sol! Vi har lekt i två parker, lekt hemma hos mamma och ätit lunch i parken. Man känner sig nu lite solbränd och skönt trött!
image202

Lördag 19 april
Stort grattis till vår älskade lilla söta Ebba som idag fyller 1 år!!!!
Jag kan inte förstå att det var ett helt år sedan som hon kom till världen, då vägde hon bara 3.930 gram och idag väger hon 11.755 gram. Helt otroligt vad tiden går fort! Vi är så glada att hon kom till oss, alltid lika glad, snäll och lätt att ha att göra med!
Idag blir det kalas för släkten, lite tårta och bullar. Sen ikväll ska jag åka iväg en stund på Lisas 30-års fest!

image188


Ett jättelyckat kalas, Ebba tackar så mycket för alla fina presenter! Verkligen helt perfekta presenter från allesammans, tusen tusen tack!!!


Fredag 18 april
Ska idag träffa Pamela Polis! Jag och Pamela hade lite att fixa med och allt gick bra, Pamela hade så klart med sig en massa fina presenter både till Leia och Ebba, hon är ju såååå snäll! Hoppas hon får barn snart så vi kan ge igen! Vi gick och hämtade Leia tillsammans när vi fixat klart det vi hade att göra här hemma. Hon blev så glad över att se Pamela och frågade direkt "var är bubblorna då?", förra sommaren blåste de nämligen såpbubblor tillsammans... Vi lekte och lekte i parken dit även Tomas, mamma och Jossan med familj kom! Vi hade det verkligen jättebra och det var sååå skönt väder! Jag, Tomas och Ebba åkte och handlade vid 17, pizza från mitt favoritställe till oss och köttbullar och makaroner till Leia och Ebba. Tack mamma för pizzorna och tack Tomas för all hjälp med barnen! Förresten om ni undrar var Krippa är så är han på fotboll!

Torsdag 17 april
Mammaträff här hemma.... Vi blev 7 föräldrar och 7 barn, allt gick jättebra och barnen var så snälla och lekte så fint! Mamma kom hit på morgonen med nybakta bullar och hon hjälpte till med både det ena och det andra. Pajerna blev jättegoda och så gjorde jag en tårta också eftersom Tova fyller 1 år imorgon, Ebba på lördag och Noelia på söndag. Mätta och belåtna gick vi vid 14:30 ut allihopa, jag hämtade Leia och så gick vi hela gänget till parken. En mycket lyckad dag för både barn och föräldrar, men nu är man lite trött : )
image186
När får man börja egentligen?
image187
Dom kanske inte märker om jag tar lite....

Onsdag 16 april
Idag blev det nästan en lite stressig dag, det är man inte van vid nu när man är mammaledig : ) Först fick vi iofs ta det lugnt på förmiddagen, Ebba sov och jag vilade. Vid 11 kom Sandra från BabyBjörn hit och kollade lite på oss när vi använde vår bärsele som vi fått av dom. Efter det åt vi lunch och sen gav vi oss ut till biblioteket där vi lämnade böcker för att sen gå vidare till BVC. På BVC fick Ebba vaccination som gick bra och så fick hon vägas och mätas (Pamela, vikt och längd är nu uppdaterat!). Hon väger nu 11.755 och är 76 cm (Leia vägde 12.370 när hon var 11 månader så Ebba är mindre). Efter BVC gick vi och handlade allt som vi behöver inför mammaträffen imorgon och sen var det dags att gå till dagis! Efter vi hämtat Leia gick vi till parken och där kunde vi slappna av och bara leka! På kvällen gjorde vi iordning pajskalen och Leia var hur duktig som helst, jag behövde i princip bara ta hand om disken, perfekt!

Tisdag 15 april
Idag var det dags att laga mitt hål hos tandläkaren, mamma var barnvakt så jag kunde gå dit i lugn och ro. Tyvärr upptäckte Bettan att jag hade två hål så det var bara att laga! Måste sluta småäta, men det är ju så svårt när man är hemma... Även fast jag inte äter mycket godis så får jag tänka på att det är socker i nästan allt, ja även frukt... Efter tandläkaren gick jag hem till mamma och bjöd henne på lasagnen som var kvar från i söndags. Efter lunchen gick jag och Ebba till öppna förskolan där hon fick leka av sig innan det var dags att hämta Leia. Vi mötte upp mamma och gick tillsammans till dagis. Ebba somnade gott i vagnen och sov sen hela tiden medan vi andra lekte i parken. På kvällen putsade mamma och Leia fönstren, skönt att få det gjort!

Måndag 14 april
Tänk att på lördag fyller Ebba 1 år, tiden går så fort så det är läskigt! Hon känns ju fortfarande som vår lilla bebis, men hon börjar ju faktiskt bli stor nu! Hon kan säga "mamma" och "där" och kryper runt och river ner allt hon kommer åt... Hon vill vara där vi är, är riktigt sällskapssjuk och intresserad av allt man gör. Det känns inte som om hon kommer börja gå på ett bra tag, men man vet ju aldrig. Hon gillar att gå när man håller henne i händerna, men är lite vinglig på benen...

Kommentarer
Postat av: Fam. Gustafsson

Grattis på 1-års dagen, hoppas att tårtan smakade bra och att du får en trevlig födelsedag kalas i morgon. :D
Vi hälsar så mycket.. Puss och kram
Sara med familjen.

2008-04-18 @ 21:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0