Vecka 14

Söndag 6 april
Idag ville vi göra något kul med Leia så vi åkte och hämtade henne vid 10 och lämnade över Ebba till mamma. Vi åkte sen till Andys i sickla som Leia har tjatat om sen vi var där sist. Där sprang vi runt och åkte stora kanor, lekte i bollhaven och hoppade bland kuddarna. Det var riktigt kul och jag tror Leia uppskattade att få vara själv med mig och Krippa... På vägen hem somnade Leia som en stock i bilen, det var bara att lyfta upp henne i sängen. Jag åkte sen och hämtade Ebba och när vi kom hem sov både Krippa och Leia så vi somnade också gott på soffan : ) Vi vaknade sent och fick skynda oss iväg till Hampus kalas, det gick bra förutom att Ebba spydde i bilen. På kalaset lekte Leia med mamma och Johan förståss så jag kunde fika i lugn och ro. Väl hemma igen åt vi middag och efter den började Ebba kräkas igen och kräktes sen hela natten. jag och Krippa mår inte heller så bra, magsjuka, jag blir tokig på att vi aldrig får vara friska!

Lördag 5 april
Leia ville idag så gärna gå till backvägen så vi ringde och frågade om mamma ville leka med henne och det ville hon så klart! Hon kom och hämtade Leia vid 10 och sen var de iväg hela dagen... Ebba somnade här hemma och sov jättelänge. Efter det fick hon lunch och vi gick sen upp till globen där Kristofer handlade t-tröja och linne och så åt vi lunch. Efter det tog vi en promenad bort till BEA där vi handlade middagsmat, därifrån gick vi till backvägen och fick där fika. Vi satt i trädgården i solen en stund medan Ebba sov, Krippa gick sen hem med all vår mat men jag och Ebba stannade och bakade bullar. Krippa kom sen och hämtade oss med bilen, Leia ville absolut stanna och sova över så det fick hon. Vi hade en mysig lördagskväll med en massa god mat och en glad liten Ebba.

Fredag 4 april
image180
image181

Idag kändes Leia inte helt hundra, hon var lite dålig i magen och verkade lite trött så det var bäst att hon var hemma tyckte jag. Självklart ville hon gå på trollfesten så vi gick dit allihopa (jag, Ebba och Leia) och det var väldigt lyckat. De sjöng, dansade och lekte och fick leta efter en påse popcorn. De andra barnen tyckte Leia var så fin och söt, det var riktigt kul att se hur de beundrade hennes utstyrsel, de flesta barnen hade svans och lite prickar på näsan men som vanligt hade vi gått längst : ) Leia och jag tycker ju att det är så kul att fixa, sminka och klä ut sig, tom Ebba satt och skrattade för fullt när jag fixade Leias hår! Efter festen gick vi i alla fall hem, lika bra att ha Leia hemma nu när man kan. Vi åt lunch och sov sen allihopa tillsammans i två timmar, så skönt så skönt! Sen kom mamma en stund med god fredagsmat och nybakt bröd, lyxigt att få maten serverad! Hon lekte en stund med barnen och gick sen hem till sitt! Kristofer kunde komma hem ganska tidigt idag trots möte! Vi har nu badat barnen och de leker nu fint här, Leia med sin nya sparkcykel och Ebba med det hon kan hitta...

Torsdag 3 april
Idag tog jag och Ebba det lugnt på förmiddagen, vi vilade och åt en långlunch. Efter lunch gick vi upp till globen där vi handlade lite mat och träffade sen Maria och Elin som vi gick hem med. Vi började på trolldräkterna till våra stora barn som dom ska ha imorgon. Hoppas det blir bra! Vi sydde en svans och lappar på t-tröjor, tur att dom ska vara troll för då ska det ju vara lite tokigt, vint och snett : ) Vi hann inte riktigt klart innan det var dags att hämta barnen så vi sprang till dagis och tog sen med alla barnen hem till Maria där vi sydde klart medan barnen lekte.

Onsdag 2 april
Mammaträff hos Diana på Kungsholmen...
image179
Ebba hade kul på mammaträffen som ni kan se!

Vi har haft det jättebra idag. Först tog vi en långpromenad och hoppade sen på bussen sista biten hem till Diana. Väl där fick vi god lunch och gott fika. Ebba for runt och lekte med allt och alla och var jätteglad hela tiden. På vägen hem somnade hon direkt så det blev en lugn hemfärd. Leia var ute och lekte när vi kom, de hade tom ätit mellis ute, skönt nu när det är så varmt! Vi gick till parken tillsammans med Theo och Alice och där hade barnen det bra. Ebba sov mest och Leia lekte och lekte....

Tisdag 1 april
Vi har haft en riktigt mysig dag idag. Först gick vi hem och vilade eller Ebba vilade och jag städade upp lite. Efter det gick vi ut och mötte Jossan och Maria (med barn) och vi tog sällskap till öppna förskolan. Där lekte barnen så fint så fint och vi vuxna kunde sitta och snacka och fika. Efter det gick vi och hämtade våra stora barn och gick med dem till parken där de fick springa av sig lite innan vi gick hem till oss. Här hemma blev det fullt ös, men ändå lugnt för att vara 6 barn här... Riktigt kul var det och jag är mycket nöjd över vår dag : )


Måndag 31 mars
Idag tog jag och Ebba det lugnt här hemma på förmiddagen. Efter lunch gick vi ut och gick i det fina vädret, det var skönt! Vi handlade och gick sen till dagis lite tidigare än vanligt. På väg till dagis träffade jag på Maria, Elin, Vicky och Anna. Vi tog sällskap och bestämde oss för att gå till parken när vi hämtat barnen. Leia satt och åt glass i stora lass eftersom det var Noras födelsedag. Hon var så glad och nöjd, sjöng och mumsade och gav mig och Ebba lite att smaska på medan vi väntade. I parken var allt bra, Ebba satt nöjd i sandlådan och lekte medan Leia rusade runt och lekte med Albin. När vi lekt klart följde vi med Albin hem där vi fick fika och leka av oss. Kul att det händer lite på eftermiddagarna, känns som om barnen verkligen uppskattar det.

Kommentarer
Postat av: mormor

Heja Ebba - snart är du 1 år, oj vad tiden går.
Vi får se om vi får kramas i helgen.Puss

2008-04-02 @ 17:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0