Vecka 36

Söndag 16 september
Imorse fick

Lördag 15 september
Imorse fick Kristofer sin golflektion (födelsedagspresenten från oss), den var tydligen riktigt kul och lyckad! På eftermiddagen åkte vi hem till Bittan där vi fick en massa massa god mat och Kristofer fick presenter... Hemresan var inte lika kul, efter att Kristofer hade nysit så fick Ebba panik och bara grät, då började Leia gråta och så där var det nästan hela vägen!!! Inga fler sena bilresor på ett tag....

Fredag 14 september
Idag var vi uppe i globen tillsammans med mamma och köpte nya galonbyxor till Leia samt en massa handdukar till oss. Det är bra att vara ute och handla med mamma för då behöver man inte betala något själv, hur ska jag klara av att göra samma sak för mina barn? Vi åt lunch också och gick runt och kollade lite, Ebba sov hela tiden! På eftermiddagen var mamma med och hämtade Leia och Leia hon blev så glad så att hon började gråta! Vi åkte sen hem till Marie där vi åt en god middag och firade Kristofer och Pontus. Det är skönt att vara iväg på middag ibland för man ser knappt röken av sina barn och kan sitta i lugn och ro.

Torsdag 13 september
Ebba har fått en tand!!! Vänster framtand i underkäken!
Den kändes tydligt igårkväll innan vi somnade men eftersom hon fortfarande sover har jag inte fått se den riktigt än...

Fick en hel del gjort igår när Kristofer var hemma, det är ju så bra med Xerox för man får ju en ledig dag när man fyller år... Vi var iväg till Sickla samt barnens hus i Nacka, fick äntligen en bygel köpt till TripTrap stolen som stått hemma hos mamma så nu kan Ebba sitta med vid bordet. Var på väg att köpa en gåstol till henne, men vi lyckades hålla oss. Får förmodligen låna Idas gåstol om ett tag så hon får vänta lite...

Idag ska jag och Ebba hem till Emma och Love och äta lunch, sen ska vi gå tillsammans på mammaträffen på BVC.

Onsdag 12 september
Grattis min älskade Kristofer som fyller 33-år idag!!! Puss puss!!!

Ebba kan sitta riktigt bra nu på golvet, fast man får vara med lite... På andra bilden sitter hon med vi matbordet, nu får hon också vara med och äta!
image72
Så här fint kan Ebba sitta i TripTrap stolen som vi tagit hit från mormor....

Tisdag 11 september
Idag ska vi ha en liten mammaträff här hemma hos mig, ska bli kul för både mig och Ebba....
Det blev fullt hus här, fem mammor och fem barn! De som kom var Malin och Ida, Emma och Love, Karin och Tove samt Kajsa och Alma. Det är så kul att vi har en liten mammagrupp med gamla kompisar, det blir ju på ett helt annat sätt än när man går på mammaträffar med nya människor som man bara träffar för att man fått barn... Vi hade det riktigt bra, åt god lunch och fikade och snackade en massa skit förståss! Nästa vecka ska vi träffas hemma hos Kajsa, fast Emma och Love ska vi träffa redan på torsdag igen : ) Ebba sköter sig exemplariskt på träffarna, skrattar och snackar en massa trots att hon sover 1/4 av vad hon brukar sova på dagen...

Måndag 10 september
Idag var det sista dagen av invänjningen och den gick superbra (tydligen)... Jag och Ebba gick hem till Emma och Love efter det att vi lämnat Leia, där satt vi och snackade och lekte och drack god kaffe latte! Efter fikat gick vi upp till globen för att äta lunch och handla hem lite middagsmat. Väldigt trevligt dag med mycket snack och skratt, skönt att göra något annars skulle jag bara gått hemma och oroat mig för att Leia skulle vara ledsen. När jag kom till dagis hörde jag Leia på lång väg, hon satt och snackade för fullt med allt och alla! Skönt att hon trivs så bra, det kan jag skriva hur många gånger som helst här på bloggen : )

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej Ebba!
Vad duktig du är som kan sitta så fint. Längtar efter att få se fler konster på lördag. Puss!!

2007-09-12 @ 20:27:06
Postat av: Pappa

Grattis till tanden gumman, du får nog slipa ner den lite... vass som en glasbit ; )

2007-09-14 @ 11:21:26
Postat av: mormor

Hej pluttafia, igår fick mormor en riktigt lång stund med dig, kul att du börjar känna igen mig (tror jag).Nu är det 2 tänder, och du kan bita ifrån då någon blir för närgången.Puss

2007-09-17 @ 08:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0