Vecka 43

Söndag 28 oktober
Grattis lilla Ida som blir 1 år idag!
Idag gick vi iväg och åt lunch i globen allihopa och efter det åkte jag och Leia på Idas 1-års kalas. Där var det fullt med folk, Leia lekte en massa med Olivia och jag satt och snackade och fikade. Ebba var hemma med Kristofer, hon åt ingenting under tiden vi var borta så när jag kom innanför dörren bara hoppade hon mot mig av glädje och ville snabbt ha mat!

Lördag 27 oktober
Idag åkte jag, Kristofer och Ebba in till stan för att shoppa, mamma och Johan tog hand om Leia så vi kunde gå i affärer i lugn och ro! Vi började med att äta en lång och god lunch på NK, Ebba sov hela tiden så vi kunde njuta... Efter det gick vi runt och kollade lite och Kristofer köpte ett par jeans. Sedan gick vi vidare till gallerian där jag handlade lite kläder för pengar jag fått av mamma... Jag försökte även hitta ett par snygga stövlar, men det var kört... Har snöat in mig lite på hur dom ska se ut, men hittar inga som ser ut exakt som jag vill! Får nog ta en runda i globen i veckan, känns som om det finns lite för mycket att välja på i stan, ibland är det lättare när utbudet är mindre... Hade en lugn tv-kväll sedan och jag somnade redan kl. 21:30, skönt!

Fredag 26 oktober
Idag ska Ebba på 6-månaderskontroll och samtidigt få den nya vaccinationssprutan som alla säkert hört talasom vid det här laget... Hoppas hon inte blir alltför hängig ikväll bara eftersom vi ska hem till mamma och käka middag...

Ebba klarade 6-månaders kontrollen med glans! Hon vägde idag 10.080 gram och var 70 cm lång, kunde allt man skulle kunna och var glad och duktig! Hon tyckte inte det var lika kul som vanligt att få sprutan för den här sprutan svider till lite, men det gick snabbt över. Hon var varken grinig eller hängig under kvällen utan var sitt vanliga glada jag så det var skönt! Hade en riktigt mysig kväll hos mamma, vi fick god mat och jag fick fina presenter! Tack snälla mamma och Johan för allt!

Torsdag 25 oktober
Idag var vi på mammaträff på BVC, det var den sista med det här gänget fast vi kommer säkert ses på öppna förskolan. Emma och Love kommer jag i alla fallfortsätta träffa, är glad för att jag träffat dem genom denna mammagrupp! Efter träffen var det dags att hämta Leia, hon hade hur kul som helst på dagis när vi kom så vi blev kvar där en stund. När vi kom hem var det bara att sätta igång och sortera tvätt och ha tvättstugan. Som tur var så kom Kristofer hem tidigt så vi kunde hjälpas åt med allt! Leia och jag gick ut för att träffa en hund och hans matte idag också. Har tänkt vara lite hundvakt då och då, vi får se hur det går med det... Leia gillade inte att träffa hunden, hon var livrädd hela tiden och ville bara gå hem! Tur att det är jag och Ebba som ska vara hundvakter (om det nu blir så)...

Onsdag 24 oktober
Idag var det mammaträff igen, denna gång hemma hos Iréne i Årsta. Det var väldigt välidigt kul, roligt, mysigt, trevligt och gott! Jättegod lunch som Iréne fixat och supergott fikabröd som andra tagit med sig... Vi promenerade dit och tog sällskap hem med Karin och Iréne (som gick ut en sväng)... Mamma hämtade Leia på dagis så vi kunde gå i lugn takt och var inte hemma förrän 16:30. Nästa onsdag blir det hemma hos mig så då gäller det att fixa iordning lunch och fika...

Tisdag 23 oktober
En väldigt lugn dag blev det idag! Jag och Ebba sov och läste och sen gick vi och handlade en sväng innan det var dags att gå till dagis! Hannes följde med och hämtade Leia och sen gick vi hem och lagade mat och bakade... Sååå skönt att få sällskap hela kvällen, både Leia och Ebba tror jag uppskattade det (för att inte tala om mig)...

Måndag 22 oktober
Idag blir det nog en sväng till öppna förskolan men vi tar det nog lugnt på förmiddagen...
Vi tog det väldigt lugnt, sov fram tills vi skulle gå så vi var pigga och glada på öppnis! Tog sällskap dit med Karin och Emma. När vi lekt och sjungit gick vi och hämtade Leia och sen gick vi till parken en sväng...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0