Vecka 40

Söndag 7 oktober
En lugn dag, fast vi hann ändå med att storhandla för hela veckan samt ha tvättstugan. Stackars lilla Leia har gått runt här som en osalig ande och haft ont i magen av och till. Jag ringde därför sjukvårdsupplysningen och frågade vad de tyckte vi skulle göra. De tyckte synd om henne och sa att vi skulle ge microlax och jösses vad det gjorde susen. Hon var som en helt ny liten tjej efte rdet.! Sååå skönt, men imorgon får jag nog ringa BVC så vi inte måste fortsätta gå på microlax, känns som det bara är en tillfällig lösning.

Lördag 6 oktober
Ja, så fick man frukost på sängen på sin namnsdag och då blir man ju glad! Att jag även fick presenter var en bonus, tack snälla Kristofer för det fina skärpet (som vi köpte i farsta) samt mamma och Johan för det coola armbandet! Gott fikabröd fick vi också från gunnarssons, varför har jag inga mellannamn så man kan fira namnsdag lite oftare? : )

Fredag 5 oktober
Stort grattis till världens bästa Hannes som fyller 13 år idag!

Ebba, Emma och Love

Idag på förmiddagen kom Emma och Love förbi och fikade lite med oss, väldigt trevligt... Efter det kom Malin och Ida och hämtade upp mig och Ebba så gick vi och badade. Ebba gillade det jättemycket, hon plaskade runt och skrattade.. Testade Leias gamla ring som man kan sitta i och den funkade utmärkt så det var toppen! Imorgon blir det till att bada med Leia, det måste ju vara lite rättvist och det är skönt att gå med ett barn i taget så man kan ge dem all sin uppmärksamhet!

Torsdag 4 oktober
Idag har jag och Ebba lite att ordna med, får se hur mycket vi orkar göra. Måste i alla fall gå till Leias gamla dagis för att lämna en pärm, ska nog försöka handla lite också.

Vi hann ta en promenad i det fina vädret, lämna tillbaka pärmen, handla, städa och sova en stund!

Onsdag 3 oktober
image82
Ebba och Tova hemma hos Diana, (Tova är en dag äldre än Ebba)...

Vi var idag på mammaträff eller kompisträff kanske jag ska skriva, det är ju det gamla gänget. Vi var idag hemma hos Diana som bor på kungsholmen så jag och Karin tog bussen till Hornstull där vi mötte upp Malin så promenerade vi tillsammans hem till Diana. Det var väldigt lyckat allting, Vi blev 8 mammor och 8 barn, två nytillkomna (kompisar till Diana) som kom med sina 5 veckors bebisar! Alla barn skötte sig exemplariskt så vi mammor kunde sitta och äta gott samt fika länge... Mamma hämtade Leia på dagis så jag var inte hemma förrän 17.

Tisdag 2 oktober
Idag ska jag till tandläkaren och Ebba får följa med. Hoppas hon sköter sig, men det går nog snabbt och Bettan är ju så gullig... Håll nu tummarna för att jag inte har ett hål (vilket jag tror jag har, det är därför jag ska dit).

Det gick bra hos tandläkaren, det var en liten spricka som Bettan fixade till. Hon putsade och la på medel och grejade och tog bara 100 kr för kalaset! Bättre tandläkare kan man nog inte hitta!!! Malin följde med och passade Ebba, tack snälla Malin för det... Var förresten i globen innan tandläkarbesöket och åt lunch med Malin och Emma. Efter tandis gick vi till öppna förskolan och lekte lite.

Måndag 1 oktober
En lugn dag, var hemma på förmiddagen och låg bara på soffan medan Ebba sov på mig. Efter lunch gick vi till öppna förskolan tillsammans med Karin och Tove, dit kom även Kajsa och Alma. Vi fikade, lekte och hade sångstund. Jag hämtade även Ebbas gipshand+fot. Riktigt trevligt! Tyvärr kunde inte Emma och Love följa med för stackars lilla Love har fått öroninflammation, hoppas han blir bätte snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0