Vecka 48

Söndag 2 december - 1:a advent!
Idag har vi pyntat här hemma, nu är alla julstjärnor uppe och några tomtar har kommit på plats! Nästa helg åker vi nog och köper en liten julgran sen får det vara bra... Kristofer satte på julmusik och skurade köket så vi hade riktigt mysig stämmning här hemma! När Leia sov åkte jag iväg och hämtade lite leksaker från syrrans förråd, det blev en massa tågbana (så nu kan vi stryka det från önskelistan) och så en massa dinosaurier och lite annat smått och gott.... Perfekt när man har ett leksaksförråd där man kan åka och hämta saker ifrån, det blir lite billigare så : ) Tyvärr hade de gjort sig av med duplot så det är väl det som står högst på önskelistan nu...
image111
De små söta barnen!

Lördag 1 december
Idag fick vi alla sovmorgon, jag och Ebba sov fram till 8:40 och Kristofer fram till 9:30, skönt! Leia kom hem hit kl. 10:30 efter att hon varit iväg och badat med mamma och Johan. Hon var så glad och hade så mycket att berätta! Efter att vi sovit middag åkte vi hem till Åke och Yvonne där vi åt god mat och fick en massa presenter! Jag fick en lite försenad födelsedagspresent (parfym, bodylotion och duschgel), Leia fick en liten smyckeskrinsbyrå, Ebba en hund, Krippa en bok och så små söta väskor till barnen! Det blev som en liten julafton även fast det inte var julklappar, tack så jättemycket för alla presenterna!!!

Åke och Ebba!

Fredag 30 november
Mammaträff hos Emma.. En riktigt mysig mammaträff blev det, jag och Ebba kom dit först (kl. 11) och gick sist (kl. 16:30) så mysigt hade vi! Det är så kul att träffa allihopa och snacka av sig, det är så mycket skratt så jag känner mig alltid helt lycklig efter dessa träffar! Tur att vi har dom en gång i veckan som ett sorts lyckopiller... Eftersom Leia sov hos mamma idag så hade vi en lugn kväll här hemma. Jag gjorde en kycklingwook som vi åt framför tv:n (Ebba sov)¨, sen pratade jag med Melissa i 1,5 timme, ibland måste vi bara uppdatera oss...

Torsdag 29 november
Idag blev den en riktig shoppingdag, jag, Ebba och Marie var i farsta hela dagen och handlade julklappar! Nu är jag klar med några stycken (tänker inte skriva vilka), men har några små saker kvar att köpa till några andra... Skönt att börja i tid för en gångs skull!!! Ebba mår lite bättre idag, har varit riktigt pigg och glad nu på kvällen! Det kliar lite fortfarande och hon har en riktigt jobbig hosta, men med hjälp av tavegylen får hon i alla fall sova ordentligt vilket är skönt för oss alla!

Onsdag 28 november
Det blev en bättre natt inatt, förutom mellan 24-02 då Ebba var vaken, men jag gick och la mig kl. 20:45 så det var helt okej ändå. Imorse hade Ebba en massa utslag över ansikte, bröst, rygg och mage, jag kände igen det från i januari när Leia såg likadan ut efter en tid med feber. Vi ringde vårdguiden för säkerhetsskull och dom sa att vi skulle ringa 112 på en gång! Hmm... nja sa vi och ringde vårdcentralen istället där vi fick en tid 13:30. Dom konstaterade att det var utslag pga virusinfektion och hög feber så ingenting fans att göra. Eftersom utslagen kliar så mycket fick hon i alla fall tavegyl så nu är det bara att hoppas på att dom försvinner snabbt! Nu vill vi att Ebba ska få vara frisk!!! Var en sväng på biblioteket idag och lånade en massa böcker till Leia och en till mig själv, måste gå dit oftare det är ju perfekt nu när Leia läser så otroligt mycket!

Tisdag 27 november
Jag och Ebba har haft en hemsk natt, hon har varit vaken och haft riktigt ont verkar det som! Jag ringde därför till vår husläkare och vi fick en tid kl 10. Dom såg nu att hon var riktigt röd i halsen, tydligen väldigt typiskt under en virusinfektion. Hon har fått hostmedicin och nu vet vi i alla fall vart hon har ont! Hoppas på en bättre natt i natt!

Måndag 26 november
Imorse hade Ebbas feber gått ner till 38,5 så det var skönt men hon är väldigt klängig och vill inte lämna min famn. Efter att vi hämtat Leia fick vi besök av systrarna Lindegren och deras barn. Det var jättekul att ha dem här och jag är så tacksam över att de köpt med sig god mat (tacos) som vi lagade... Leia och Olivia lekte jättebra ihop, hoppas vi kan låna henne lite oftare... På kvällen gick Ebbas feber upp till runt 40 grader igen, stackars liten... De sa förresten igår på sjukhuset att det var en virusinfektion och alltså inget att göra någonting åt utan bara att vänta ut!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej Ebba! Stackars lilla sjukling, hoppas att din infektion snart går över så att ni får sova ordentligt mamma och du. Jag hoppades att det var dina nya tänder som spökade men tydligen var det en ful virus. Ta en stor klunk medicin och sov gott i natt. Puss!

2007-11-27 @ 20:22:38
Postat av: mormor

Instämmer med farmor, lilla gumman så mycket du och familjen får utstå vid så låg ålder. Puss och hoppas du är frosl på fredag.

2007-11-28 @ 19:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0