Vecka 47

Söndag 25 november
Ebba har sovit oroligt inatt och jag med, man är ju orolig för feberkramper... Hon har idag 39.3 så vi ska åka till läkaren och kolla om det kan vara öroninflammation. Hoppas hon kan få penicillin så att det går över fort... Leia är hemma hos mamma och Johan, skönt att hon kan få komma iväg lite och slippa vara hemma i sjukstugan...

Lördag 24 november
Idag har vi haft en lugn och skön dag, en promenad till globen där vi åt lunch och sen en långpromenad medan barnen sov i vagnen... Jag och Krippa kollade på hus och drömde oss bort, tänk om man ändå kunde vinna en 8 miljoner kroner någon gång... Måste nog börja spela på lotto först...
På kvällen fick Ebba jättehög feber, 40 grader, hon sov oroligt men var inge grinig utan glad när hon var vaken!

Fredag 23 november
Stort grattis till Johan som fyller 60 år idag!!!!
Vi åker nog till Sickla ett tag idag med Tomas, behöver handla lite blöjor och annat på Willys så kan man ju alltid passa på att kolla lite kläder...
Vi hittade en del i Sickla, var där så pass länge så Kristofer fick hämta Leia... Svårt att slita sig från shoppingcentrum ibland : ) 
På kvällen åkte vi iväg till Johans fest som var på en båt på Riddarholmen (samma båt som mamma hade sin 60-års fest på)... Det var jättetrevligt, kul att träffa alla och barnen skötte sig... Leia ville så klart mest hänga med mormor och Ebba är ju inte så svår att ha med sig... Vi åkte hem i tid så att barnen fick sova gott i sina sängar... 

Torsdag 22 november
Idag har jag och Ebba varit hemma och fixat, vi har skurat badrummet, damsugit och pysslat lite... Eller vi och vi, det kanske är lite överdrivet, men Ebba följer mig vart jag än går i sin gåstol och tittar intresserat när jag fixar. Vi hann även med att ligga och ta det lugnt en stund, skönt det! När vi hämtat Leia gick vi hem och lekte, Ebba somnade efter en stund så jag kunde ägna mig åt Leia och det var mysigt... Bittan kom vid middagstid med en massa god mat som vi mumsade i oss och efter det lekte hon med barnen... En skön dag med andra ord!

Onsdag 21 november
Idag var jag och Ebba iväg på mammaträff hemma hos Kajsa och det var lyckat som vanligt! Ebba var så lycklig över att träffa sina kompisar igen, de sitter och leker så fint på golvet! Det är så kul att följa så pass många barn från födseln och framåt, framför allt när man vet att vi kommer ha kontakt länge! Vi får väl se om barnen kan bli lika bra kompisar med varandra som vi mammor är : ) Kajsa hade lagat kanongod lunch och Iréne och Diana hade fixat god efterrätt så vi var mätta och belåtna när vi gick därifrån! Mamma hämtade Leia idag så jag kunde stanna på mammaträffen riktigt länge, efteråt gick jag och handlade och sen hämtade Kristofer upp mig och Ebba, lyxigt värre!

Tisdag 20 november
Kristofer stannade hemma idag med så att han inte skulle smitta ner alla på Xerox. Det var mysigt att vara hemma tillsammans när vi alla mådde bättre, vi hann fixa lite (sätta upp 2 hyllor + en lampa i Leias rum) samt se på film... Ebba åt mat idag igen, hon har ju bara fått amma nu när hon kräkts så mycket, men idag gick det bra. Hon åt både lunch och middag och fick behålla allt så det känns skönt! Jag gick och hämtade Leia och vi stannade och lekte en stund, skönt när man inte behöver stressa henne...

Måndag 19 november - Ebba blir 7 månader!!!
Idag är jag, Ebba och Kristofer hemma och nerbäddade i soffan medan Leia är på dagis... Vi hann med att se två filmer samt sova en del så det var en riktigt skön måndag trots att vi är sjuka... Nu börjar det dock bli bättre för oss allihopa, men det är bäst att hålla sig hemma en dag till så vi inte smittar ner fler...
image110
Systrarna leker så fint!


Kommentarer
Postat av: mormor

Grattis Ebbalajnen, 7 månader, dags att börja krypa eller?Nu verkar det som om släkten börjar resa sig upp - det är dom en bowlingkula slår ned en och en.Det var din syrra som började. Starkt av henne att tippa omkull 18 personer.Puss

2007-11-20 @ 13:57:22
Postat av: Ebba SUndberg

vad roligt! Jag heter också Ebba Sundberg, fast jag är 14 år. Kallas även jag för "Ebbalajnen" hehe, trevligt! Lycka till Ebba! Kram/Ebba

2009-08-04 @ 20:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0