Vecka 46

Lördag 18 - söndag 19 november
Nu har vi varit iväg hela helgen och firat mamma och Johan på Rockelstad slott (samma ställe som Melissa och Val gifte sig på)... Vi hade hyrt östra flygeln där och allt var väldigt lyckat! Johan och mamma fick det som en liten överraskning eftersom mamma fyllde 65 i somras och Johan fyller 60 på fredag. Vi hade ordnat med mat, dryck och aktiviteter så det var fullt upp hela lördagen... Vi åt god mat, sköt lerduvor, åkte crosskart, vissa badade bastu och badade i sjön, några spelade bowling, andra spelade spel osv. Alla barn + respektive samt barnbarn var med så det var himla kul! Tyvärr så spred sig magsjukan, Tomas blev sjuk under lördagkvällen, jag, Walter och Ylva blev sjuka på söndagen och fler blev sjuka efter vi kommit hem...

Fredag 17 november
Idag ska vi fixa lite inför helgen då vi ska åka iväg men kan inte skriva mer om det nu utan får göra det på söndag för det är lite hemligt alltihopa...

Så här i efterhand kan jag berätta att jag, Ebba, Tomas och Marie var i Sickla och handlade mat och dryck till helgen... Allt gick väldigt smidigt och vi höll oss till vår budget, Ebba var hur snäll som helst...
Tomas följde med oss hem efteråt och hängde med när vi skulle hämta Leia. Det är så skönt att blygheten har släppt hos Leia, nu kan hon leka med Tomas igen! Ebba mådde inge bra alls under kvällen, hon spydde flera gånger och var lite hängig så nu är det hennes tur, stackars liten hon får verkligen aldrig vara frisk!

Torsdag 16 november
Vi stannar hemma idag med och kollar så att Leia börjar äta ordentligt...
Vi hade en lugn dag förutom en sväng till globen där vi träffade Malin och Ida. Leia är mycket piggare idag och hon har ätit en del och fått behålla allt... Det blir dagis för henne imorgon om inget oväntat händer...

Onsdag 15 november
En hemmadag, vi missar mammaträffen, men vi får gosa med varandra istället!
Det har varit en väldigt lugn dag idag, Leia sov hela natten gott mellan mig och Kristofer. Hon vaknade vid 4:45 och ville ha en flaska så det fick hon, sen somnade hon om till 7:30! Då kom hon upp och spydde sen upp alltihopa! Inge kul, men under resten av dagen har hon inte kräkts någonting! Hon har i och för sig inte fått i sig så mycket heller men lite granna i alla fall. Kristofer kom hem tidigt med coca-cola, blåbärssoppa, mjukost osv så då fick vi i oss lite, innan dess hade jag och Leia bara fått i oss 1,5 skiva rostat bröd (tillsammans). Jag har mått dåligt under dagen, men det känns lite bättre nu ikväll, vi får se om vi andra lyckas hålla oss friska. Ebba är i alla fall pigg och glad, trots att hon är förkyld... Vi sov allihopa tillsammans i vår säng idag på dagen, otroligt mysigt!

Tisdag 14 november
Jag och Ebba har i natt sovit gott, hade igår kväll bestämt mig för att inte amma mellan 23-06 för det blir så hattigt och hon "behöver" ju egentligen inte äta på natten... Var redo att ta en tuff natt, tror ni inte att hon då sover gott hela natten, ammar kl. 6 och somnar sen om till 8! Hmm.. får nog ställa in mig på att ta en "tuff" natt i natt igen, det verkar ju funka : ) Vi lyckades idag i alla fall städa här hemma eftersom vi var utvilade, annars har vi inte gjort så mycket. Det var ju så mycket snö ute så vi ville inte ta en promenad...
Lilla Leia hade ont i magen när vi kom hem från dagis, jag trodde som vanligt det handlade om att hon var bajsnödig (tänkte inte på att hon faktiskt inte går och håller sig längre utan brukar bajsa bra varje dag utan gnäll)... Jag tjatade på henne om att det bli bättre om du går på toaletten! När hon inte ville äta middag kom jag till insikt om att hon kanske är magsjuk och satte henne då i soffan med en flaska välling och ett täcke.. Jösses vad hon började spy (gissa om jag fick ångest över att jag tjatat på henne om toaletten)... Nu drunknar vi snart i nerspydda filtar, täcken, lakan, kuddar osv... Tur att vi har tvättstugan imorgon! Hoppas nu att Leia får sova gott i natt utan att kräkas och att vi andra inte behöver få någon magsjuka...
image109
Innan Leia börjar kräkas satt barnen så fint och tittade på Pororo...

Måndag 13 november
En lugn dag här hemma, jag och Ebba har tagit igen lite sömn efter helgen och bara haft det bra... Hämtade Leia i vanlig tid och fröknarna skrattade gott åt att hon sagt till fotografen att hon hette Pippi... Det är ju kul att hon har humor!!!

Kommentarer
Postat av: Malin Ahlin

Vadå för hemlisar, hoppas ni hade en trevlig helg

2007-11-19 @ 13:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0