Vecka 45

Söndag 11 november
En lugn dag, Ebba har inte sovit så bra i natt så det har alltså inte jag heller... Vi har varit riktigt sega här hemma, men vi orkade ta oss ut en sväng i alla fall. Kristofer gick en långpromenad med Ebba och jag gick till parken med Leia. Efter det åkte jag och Leia och handlade lite och efter det har vi barat struttar runt här hemma och ätit god mat... Imorgon är det fotografering på dagis så då måste vi vara där redan 8:15, gäller att vi lägger på en rem där på morgonen alltså...

Lördag 10 november
En riktig shoppingdag blev det idag, det är så härligt när man har fått presentkort och pengar och bara kan gå och plocka det man vill! Jag fick ihop riktigt mycket, en kjol, en skjorta, en tröja, en kofta och fotoalbum... Nu är det bara stövlarna kvar, hittade ett par som jag ville ha men de fanns inte i min storlek, typiskt!!! Kristofer köpte en skjorta till sig själv i farsdagspresent...

Fredag 9 november
image108
Ebba får också leka Pippi en stund när Leia kommit hem!

Jag och Ebba tog det lugnt idag, det är lika bra att försöka få henne att sova så mycket som möjligt nu när hon är sjuk och sover gör hon bäst om hon får ligga på mig... Vi myste alltså in oss i filten i soffan och sov, skönt!

Torsdag 8 november
Shopping i farsta! Nej, det blev inte så mycket shopping, Ebba är sjuk! Vi fick gå till vår snälla husläkare istället och där konstaterades att Ebba har ögoninflammation (precis som vi trodde)... Så nu har vi fått ögondroppar och order om att inte träffa andra barn innan söndag (eftersom det smittar så lätt). Vi hann med en snabb sväng till farsta där vi köpte pippi-kläder till Leia (se hennes blogg) samt Ebbas medicin.

Tur att hon är så glad och snäll trots att hon är så sjuk...

Onsdag 7 november
Mammaträff hos Maria, en riktigt lyckad sådan! Som vanligt åt vi jättegod lunch och fikade en massa... Ebba sov gott halva träffen i mitt knä, så jag kunde verkligen sitta och slappa...

Tisdag 6 november
Det blev en väldigt lugn hemmadag idag, jag och Ebba låg bara hemma och slappade. Riktigt riktigt skönt!!! Vi försöker nu få Leia att somna själv på kvällarna så jag ska slippa springa mellan Leia och Ebba vid sovtid... Det går över förväntan, men jag tycker det är sååå jobbigt när hon säger med sin snällaste röst med gråt i halsen "mamma ligga här brevi mig" och pekar på kudden.... Fy farao vilken grym mamma man är då när man säger "nej gumman, du ska ju sova själv här så sover mamma i sin säng".... Egentligen vill jag bara lägga mig där på en gång, men jag vet ju att det är för bådas skull vi börjar med det här. Får se om vi klarar av att fortsätta eller inte....

Måndag 5 november
Idag var jag och Ebba först iväg och handlade, sen gick vi hem och åt lunch samt vilade en stund. Efter det var det dags att ge sig iväg och hämta Leia för vi ville hinna med fotograferingen på öppna förskolan! Nu hoppas vi på fina syskonbilder och fina kort på Ebba, enskilda kort på Leia tas på dagis nästa vecka! Konstigt nog var Ebba väldigt svårflörtad idag, hon var mest förvånad... Får hoppas att hon hann med något litet leende i alla fall... Efter fotograferingen stannade vi och lekte en stund på öppnis och gick sen och hämtade ett paket till Leia på posten (från mormor förståss). Väl hemma lagade vi mat, busade och umgicks med Marie...

Kommentarer
Postat av: mormor

Har du blivit fotat med syrran sötnos? Kanske man kan få se en bild av systrarna.Vi ses på torsdag gumman. Vi får se vad det blir för mat - plättar kankse- vem vet. Puss

2007-11-05 @ 21:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0