Vecka 44

Söndag 4 november
Födelsedagsfirandet fortsätter... Idag var det fika med pappa, Jonas, Marie och Hannes och även av dem fick jag fina presenter, ett jättefint halsband och presentkort!
Innan fikat så hann vi tvätta, handla och baka tårta samt städa upp här hemma... Känns skönt nu på kvällen att bara ligga i soffan och kolla på tv efter en så händelserik helg!

Tack så jättemycket för alla fina presenter som jag fått, helt otroligt fina allihopa, man kan nästan tro att jag fyller jämt. Ni kommer få det jobbigt nästa år : )

Lördag 3 november
Idag började vi röja lite i Leias rum, nu har hon en större säng som även vi kan ligga i utan att ligga dubbelvikta vilket är skönt när vi ligger och läser på kvällarna... Vi flyttade runt lite och fick någonsånär ordning mitt i allt kaos här hemma vilket känns skönt... Efter att barnen sovit så åkte vi iväg för att byta lite presenter, lite kräsen måste man ju få vara : ) Jag fick ett par jättefina örhängen av Kristofer, men de kändes nästan för fina, skulle inte våga använda dom så mycket så jag bytte till några andra (som Kristofer valde ut). Även en tröja bytte jag mot ett par jeans som jag tycket jag behövde mer... När vi shoppat klart åkte vi hem till Bittan där vi fick mycket god mat och jag fick pengar till ett par stövlar (av Bittan och Göte) samt en Diesel-parfym av Danne (som luktar supergott)...

Fredag 2 november
Ja, idag blir man 29, kul!
Det blev en riktigt bra dag idag, började med sång, frukost på sängen och fina presenter. Efter att vi lämnat Leia på dagis gick jag och Ebba till globen där vi åt lunch med Malin, Jocke och Ida. Jag fick en fin orchidée av dem, visserligen lite jobbig att bära på men det var det värt : ) Kristofer och Leia kom upp efter att hon sovit klart på dagis, vi handlade lite och åkte sen hem och hade mys... Tomas kom över och åt middag med oss, av honom fick jag den bästa super-eltandborsten som finns just nu! Jösses vad skönt det kommer bli att borsta tänderna! Kristofer fick också en, för det fanns med en extra i paketet, helt perfekt! Vi satt uppe sent och spelade tv-spel...

Torsdag 1 november
Idag samlade man vuxenpoäng igen för jag var på utvecklingssamtal! Jösses vad stolt man blir när dom sitter och berättar om ens dotter som är otroligt duktig och snäll! Ja, det fanns inget negativt att säga över huvudtaget, hon har kommit in i gruppen otroligt bra! Efter samtalet gick jag och Ebba hem och hade en riktig mysdag, låg på soffan och vilade nästan hela dagen! Vi behöver såna här dagar lite då och då, det är såå mysigt och skönt...

Onsdag 31 oktober
Det blev en väldigt lyckad mammaträff idag, vi var 6 mammor och 6 barn. Pajerna blev goda och vi hade jättetrevligt, satt och snackade skit i flera timmar... Älskar dessa mammaträffar, alla är så gulliga och roliga, vi borde nästan ha de mer än en gång i veckan!
123456
1. Emma, Love, Karin, Tove, jag, Ebba och Ida i gåstolen. 2. Maria och Mela 3. Emma och Love 4. Karin och Tove 5. Malin och Ida 6. Diana, Tova, Emma och Love.

Tisdag 30 oktober
Idag gick jag och Ebba iväg och handlade all mat som vi behöver till mammaträffen imorgon. Vi ska göra grönsakspaj, eller vi och vi, vet inte hur mycket Ebba kommer hjälpa till... När vi kom hem städade vi upp lite och hade sen tänkt gå till öppna förskolan med det blev inte av. Vi tog det lugnt istället, Ebba är så förkyld så vi vilade upp oss inför morgondagen. På kvällen fick Leia och Ebba bada tillsammans, jösses vad Ebba plaskar : )


Måndag 29 oktober
Var på MVC idag på återbesök och lite kontroller. Emma var barnvakt åt Ebba. Allt gick bra men efteråt mådde jag jätte dåligt så jag ringde Kristofer som åkte och hämtade Leia! Tur att han kunde komma ifrån så snabbt, han fick ta hand om middag och barnen så att jag fick vila. Efter några timmar mådde jag prima igen, så ingen fara på taket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0