Vecka 26

Söndag 1 juli
Idag har vi varit iväg på barnkalas och det var riktigt kul! Leia sprang runt som en tok och var mer framåt än vad vi är vana vid så det var skönt att se... Jag hade inte träffat måna av de som kom sen jag var gravid med Leia så många blev chockade över att jag nu hade 2 barn! Ebba var snäll som vanligt, sov mest och när hon inte gjorde det skrattade hon : )

På kvällen har jag och Leia haft riktigt riktigt kul tillsammans! Kristofer och Ebba fick gå och lägga sig en stund och jag och Leia lekte då i hennes rum och det var länge sen jag hörde henne skratta så mycket som hon gjorde då! Det var så mysigt att få vara ensam med henne ett tag och bara busa, det får vi göra oftare nu när Kristofer ska vara hemma en hel månad!

Lördag 30 juni
Fick sova riktigt länge imorse så nu känner jag mig utsövd och glad! Åkte iväg till Sickla idag igen och jag hittade äntligen en klänning som jag kan ha på bröllopet nästa helg, nu är det bara skor och kofta som saknas... Tur att det är rea på allt, köpte klänningen för bara 250 kr så det var ett riktigt fynd! Får se om jag har den på Melissas bröllop också, det beror på hur bra jag trivs i den... På kvällen åkte vi hem till Cilla och firade att hon nu tagit sin examen, hon är så otroligt duktig och ambitiös den tjejen! Det var en väldans massa folk där och man märker att det inte finns så många småbarn omkring dom utan dyra vaser, porslinsfigurer mm fanns överallt så det gällde att hålla koll på Leia! Vi kunde inte stanna så länge för Leia blev så trött efter allt spring men det var kul att få gratta Cilla en stund i alla fall. Förhoppningsvis så kommer det fina vädret snart hit igen och då kan vi åka över dit och bada...

Fredag 29 juni
Sista dagen på dagis för Leia! Kändes nästan lite sorgligt att lämna henne där imorse men det gick bra. När vi lämnat av Leia gick vi till globen och köpte blöjor och sen träffade vi Emma och Love. Vi gick tillsammans till Sickla, en lång och skönt promenad! Vi började med att äta lunch när vi kom fram, när man gått så långt är man hungrig (som om man inte är det jämt : ) Vi gick sen och tittade lite i affärer och jag köpte varsin flaska vin till alla fröknarna på dagis. Åkte till dagis lite tidigare idag för att överlämna vinet + teckningar som Leia ritat, det var väldigt uppskattat. Vi plockade ihop alla Leias saker och sa sen hej då till alla!
På kvällen hade vi tjejkväll, satt och målade naglarna, pratade tjejsnack och myste... Tittade en massa på Mora träsk också och dansade runt som tokar så Leia somnade på några minuter, hon var helt slut!

Torsdag 28 juni
När jag lämnat Leia idag så skulle jag och Ebba in till stan på mammaträff. Vi hade lite tid på oss så vi började med att gå runt på Åhléns där jag köpte en body Ebba sen gick vi runt i ringen. På Lindex träffade vi Maria av en slump så vi tog en fika med henne innan vi gav oss av mot hornstull. Vid Södra station fastnade vi för bussen gick inte längre pga en brand vid hornstull! Inga bussar gick dit och vi hade inte så gott om tid så jag tänkte då att det är lika bra att åka hemåt. Maria ringde när vi stod och väntade på bussen och då var hon och hennes mamma vid södra station och skulle promenera mot hornstull så vi tog sällskap med dem. På vägen mot hornstull gick vi förbi en frisörsallong och Maria hade precis beklagat sig över att hon borde klippa sig så jag och hennes mamma Annika tvingade in henne. Maria fick klippa sig och slinga håret och Annika passade på att färga ögonfransarna. Jag och Ebba satt och tittade på, fick kaffe av ägaren och hade det riktigt bra! Vi kom inte därifrån förrän det var dags att hämta Leia... En riktigt trevlig dag på söder : )
Stackars lilla Leia hade slagit sig när vi kom till dagis men det var bara att hålla god min och säga att "oj då, det händer den bästa" när man egentligen bara vill krama och säga "stackars stackars lilla du" fast det gör ju oftast bara saken värre... På hemvägen träffade vi mormor och hon hjälpte oss på kvällen vilket var skönt eftersom Kristofer var iväg och spelade golf. Han klarade idag spelarprovet så grattis till honom.

Onsdag 27 juni
Idag regnar det ute så vi håller oss nog inne efter att vi lämnat Leia. Får se om vi orkar ta tag i att betala räkningar och få lite ordning på torpet... Ikväll blir det middag på backvägen, skönt att slippa tänka på maten...

Jösses vad det har regnat idag, hela dagen konstant! Passade bra att städa lägenheten och betala räkningarna! Nu sitter alla papper som har legat i högar snyggt i pärmar och dammet är borta och det är så skönt! Ebba sov gott hela dagen så jag hade inga problem med henne när jag städa, skönt att hon är så väluppfostrad! Det var kanon att efter att ha städat få gå bort på middag så man slapp handla och laga mat. Det var som alltid väldigt god mat hos mamma och Leia hade det jättebra. Tack!

Tisdag 26 juni
Efter att ha lämnat Leia på dagis och fixat med all tvätt här hemma så la vi (jag och Ebba) oss på soffan och där låg vi tills det var dags att hämta Leia. Det var sååå skönt och Ebba sov mest så det passade jag också på att göra. En riktig skön dag, gäller väl att passa på nu när Ebba sover så mycket, snart kommer man ha fullt upp med att under hålla henne : )

Måndag 25 juni
Idag är jag frisk och det är skönt! Hade en mysmorgon med barnen imorse innan vi gick till dagis, känns så skönt när man inte behöver stressa det kommer man nog få nog av när man börjar jobba... Efter att jag lämnat Leia stannade jag till i parken och satte mig och läste min bok i en timme, Ebba sov så gott i vagnen! När hon började röra på sig gick vi hem så att Ebba fick äta och leka lite... Sedan gick vi hem till Emma och Love som tagit en lång sovmorgon, det är så smidigt att gå hem till dom eftersom de bor så nära! Vi promenerade tillsammans in till söder där vi åt god lunch och snackade en massa... Vi gick sen och kollade lite i affärer och sen var det dags att åka och hämta Leia på dagis. Leia var så lycklig när jag kom och det var så roligt att se!

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej gumman, du är en riktigt glad liten krabat. Du ska se att vi kommer att lära känna varandra riktigt bra under sommaren. Puss

2007-06-28 @ 22:37:28
Postat av: Anonym

Man tackar och bockar : )
Puss, K

2007-06-29 @ 12:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0