Vecka 25

Söndag 24 juni
Mår lite bättre idag, men stannar hemma och kurerar mig för säkerhetsskull. Skulle egentligen åkt över till Cilla idag och hälsat på, hade varit en perfekt dag eftersom solen lyser och dom har strandtomt! Vi får ta det nästa helg istället, då ska vi dit på examesfest!

Lördag 23 juni
Idag vaknade jag och kände mig jättebakis! Förstod inte hur mycket jag druckit, men kom sen på att jag ju inte dricker alkohol eftersom jag ammar och förstod då att jag var sjuk. Ena bröstet ömmade som bara den och jag hade feber, förstod då att jag hade mjölkstockning. Några alvedon, en varm dusch, värme och vila var det alltså som gällde... Kristofer fick ta hand om Leia och fixa mat. Tur att det var så dåligt väder ute så att man inte behövde ha ångest för att man låg inne hela dagen...

Fredag 22 juni
Glad midsommar!
Har idag varit ute på Ekerö hela dagen, på Malins landställe! Det var jättemysigt även fast inte solen ville titta fram... Vi åt gott, dansade en massa kring midsommarstången och hade det bra. Barnen skötte sig, Leia tycker det är så kul att springa runt ute och leka med allt som finns att tillgå. Speciellt gillar hon att gunga och då är det ju kanon att de har en gunga där på tomten. Synd bara att hon ska bli så sur när någon annan vill gunga, men så blir väl alla barn? Vi åkte hem vid 20:15, trodde Leia skulle somna på en gång i bilen eftersom klockan var så mycket men hon höll sig vaken tills vi nästan var hemma... Ebba sov hela resan hem, hon sover fortfarande väldigt mycke men man märker att hon börjar vara vaken mer och mer. Hon sover så himla gott på natten och det är ju skönt, efter att vi varit på babymassagen i tisdags har jag gett henne massage varje kväll och hon har efter den somnat så gott och mellan 22-09/10 har hon sovit och endast vaknat en gång för att äta... Hoppas det håller i sig, fast det är väl inte så troligt... Det ser ut som om hon håller på att få tänder nu dessutom, man ser tydligt de två små tänderna i underkäken men de ligger fortfarande en bit under tandköttet, vi får se när de vill komma fram...

Torsdag 21 juni
Grattis Maria-Pia-Dia-Sia på din fölsis!!!
Idag var jag och Ebba hela dagen i globen efter det att vi lämnat Leia på dagis. Vi shoppade en del kläder till Ebba och Leia på rean. Jag åt en jättegod lunch och sen stötte vi på Emma och Love (som vi träffade i tisdags) så vi hann snacka en stund med dem innan det var dags att hämta Leia på dagis. Vi åkte efter det hem till Maria som bjöd på tårtkalas, riktigt mysigt att sitta ute och äta tårta även om det kom lite regnstänk på oss... Kristofer kom och hämtade oss och det var skönt att få åka bil hem!

Onsdag 20 juni
Grattis Bittan/farmor som fyller år idag!

Kajsa kan minsann vagga två barn och prata i mobil samtidigt! På andra bilden ser ni hur "trillingarna" sover gott i sina bilbarnstolar (Ebba stod hela tiden i skuggan, tog bara fram henne när bilden togs så ta det lugnt!)...

Idag har vi haft en riktigt härlig dag ute på Ekerö! Det började med att jag försov mig (vaknade inte förrän 8:40!) men vi var ganska effektiva här hemma så vi kom iväg i ganska bra tid ändå... Vi hämtade upp Karin på vägen och åkte till brommaplan där vi handlade lite mat och åkte sen vidare till Malins landställe. Resan gick jättebra, Leia var glad och Ebba sov. Ebba sov faktiskt hela dagen förrutom 5 min när hon åt och bajsade, hon vaknade först när det var dags att åka hem! Väl därute gjorde vi en jättegod lunch, vi grillade kött, gjorde en potatissallad, grillade halloumi, gjorde en vanlig sallad och en keso och fetaoströra, mums vad gott det var! Jag lagade inte så mycket mat utan försökte hålla koll på allas barn istället och det var inte så svårt eftersom de flesta sov : ) Efter maten fikade vi och sedan var det dags att åka hem, tiden går snabbt när man har roligt... Tyvärr hamnade vi mitt i köerna, men det gick bra ändå... Ebba var lite grinig för hon tyckte hon hade sovit nog och ville nu komma upp och hoppa, inte sitta fastspänd i en bil men som tur var hade vi ju Karin med som kunde underhålla henne... Leia skötte sig jättebra i bilen, med lite Marie-kex ordnar sig allt! Hemma hade Kristofer städat, tvättat och lagat mat så det var väldigt skönt att komma hem!!!

Tisdag 19 juni
Grattis Åke/farfar som fyller år idag!
Idag var jag och Ebba på babymassage med mammagruppen på BVC, det var riktigt kul och mysigt! Ebba verkade njuta av den, gnällde lite mot slutet när hon började bli trött men till skillnad mot alla andra barn var hon med på noterna under hela massagestunden... Det var en ny tjej där idag som heter Emma och var jättetrevlig! Hon bor precis vid oss så vi tog sällskap hem. Det visade sig att hon skulle upp till gullmars och käka lunch på ett nytt ställe så vi hängde på... Satt och pratade i 3 timmar och det var verkligen kul! När vi snackat i 3 timmar tyckte vi att det var dags att röra på oss så då gick vi och hämtade Leia och tog sen sällskap hem. Äntligen har vi hittat en trevlig mamma i närheten av oss, nu får vi hoppas på många långa promendare och trevliga fikastunder! Imorgon ska jag packa in barnen i bilen och bege oss ut till Ekerö, vi hoppas på fint väder och glada barn!

Måndag 18 juni
Har haft en väldigt skön slappardag med Ebba här hemma! Bara legat och läst min bok och nu är den tyvärr slut! Hopppas någon kan skriva klart Stieg Larssons sista bok så att man kan få läsa den också... Ikväll är vi tjejer ensamma här hemma eftersom Kristofer är iväg och spelar golf, vi får väl ta och sitta och snacka tjej-snack..

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag läste hans Män som hatar Kvinnor nu när jag var på sjukhuset sist herregud vilken bra bok. Ska köpa den andra när jag kommer till Sverige...

2007-06-18 @ 18:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0