Vecka 24

Söndag 17 juni
En riktig slappardag här hemma... Jag och Ebba fick sova som vanligt, tur att man har en så snäll kille som låter en trött mamma sova på morgonen... Varje morgon går Kristofer upp med Leia som vaknar innan tuppen och låter mig och Ebba sova! Tack snälla älskade Kristofer för det! Under dagen lekte vi och tittade lite på Pippi, Kristofer fick sova på förmiddagen och när han vaknade åkte vi och storhandlade...

Lördag 16 juni
Grattis mamma/mormor som fyller år idag!!! Vi får fira med buller och bång när du kommer hem från Gotland!!!
Vi åkte idag över till Bittan, hämtade upp Danne på ditvägen som var lagom sliten efter fredagens bravader : ) Vad skönt det känns då att man inte "får/kan/vill" dricka... Det var väldigt trevligt hos Bittan och Göte, vi fick supergod mat som alltid!!! Vi åkte hem ganska tidigt så att Leia fick somna i lugn och ro här hemma i sin säng...

Fredag 15 juni
image21
Hannes och Ebba!


Torsdag 14 juni

Här leker mina prinsessor så fint, det är kul att Ebba nu börjar uppskatta skallror, gymet mm, det blir ju roligare för Leia då när hon kan "leka" lite med henne...

Har haft en väldigt lugn dag idag, bara läst min bok och sovit med Ebba, skönt! På kvällen åkte vi iväg och hämtade en digitalbox så nu har vi MÅNGA tv-kanaler här hemma! Imorgon kommer Hannes och Marie hit, perfekt eftersom Kristofer ska till gröna lund med jobbet och roa sig....

Onsdag 13 juni
Det var riktigt trevligt att gå ut och äta igår, god mat och väldigt trevligt sällskap! Vi åt och snackade och åkte sen hem så det blev inte så sent vilket är skönt! Det bästa är att nu tar det bara 10 min för oss att träffa folk till skillnad från när man var i London och det tog 1,5 timme in till stan! Nu kan man alltså gå ut lite oftare : )

Idag har jag och Ebba haft en ganska lugn dag. Vi har städat här hemma, gått till MVC och pratat lite om förlossningen mm och gått till BVC och hämtat AD-droppar...

Tisdag 12 juni
Tack snälla Melissa för presenterna till mina barn! Du är en riktig guldmoster du!
image19
Roliga skaller-tofflor från Frankrike!

Ikväll ska jag gå ut och äta med Pamela och Lisa. Ebba får följa med, men i sinom tid kan nog Kristofer stanna hemma med båda barnen...

Måndag 11 juni
Veckan börjar väldigt bra! Var på BVC imorse och Ebba växer och utvecklas som hon ska (vikt och längd skrivs in under kategorin "vikt och längd")... Hon var jätteduktig hos doktorn, lite väl stark i benen bara så dom hade svårt att känna på hennes höfter : ) När hon fick ligga i mitt knä gick det bättre... Efter BVC lämnade vi Leia på dagis och begav oss sen ut till långholmen där vi mötte Malin, Ida, Diana, Tova och Eva (Malins mamma). Vi hade en kanondag där ute, även Kajsa och Alma (8 dagar yngre än Ebba), Maria (Malins syster) och Olivia, Karin, Stefan och Jocke kom dit... Vi åt picnic och njöt av värmen, fast inte så mycket av solen eftersom vi satt i skuggan med alla bebisar. Det är så kul att få träffa alla kompisar och sitta ute hela dagen och bara njuta. Skönt också att mamma hämtade Leia så jag inte behövde stressa iväg till dagis utan vi tog det lugnt och åkte inte hem förrän vid 16:30.

Ebba sover gott på min axel, på andra bilden ser ni Jocke, Ida, jag och Ebba, Stefan, Diana och Tova.

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej lilla goa Ebba! Jag förstår att du skrattar och är glad med sådana fina tofflor på fötterna.
Jag blir riktigt avundsjuk, be mamma fråga Melissa om dom finns i storlek 41
;)
Pussar!!

2007-06-12 @ 22:19:52
Postat av: Ebba

Vi kollade med Melissa och tyvärr var största stl 39,5 men det kanske funkar? Dom är så fina och roliga mina tofflor, tom Leia tycker dom är roliga att ha på fötterna så de kommer funka länge... Puss.

2007-06-13 @ 20:39:57
URL: http://mammaoebba.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0