Vecka 23

Söndag 10 juni
Superskön dag på eriksdalsbadet! Det är så kul att se Leia bada och att bada med henne... Hon hoppar, plaskar, sparkar med benen och far runt i vattnet... Ebba sov hela dagen idag med så vi kunde ligga och slappa när Leia sov, helt underbart att få njuta av solskenet! Ebba har sovit kanonbra på nätterna, hoppas bara det håller i sig för nu börjar man vänja sig vid att få sova hela nätterna : )

Lördag 9 juni
Nu är man äntligen lite brun (eller röd kanske man ska säga : ). Har varit ute hela dagen och fått bada, sola och läsa min bok. Jösses vad jag gillar sommaren och desto bättre känns det nu att man är tillbaka i stockholm där det finns en massa bad... Det är ju så varmt så man skulle väl smälta bort om man inte är nära vattnet... Det roligaste var att Leia älskade att bada så mycket, trodde hon skulle tycka det var för kallt men icke! Så fort vi burit upp henne från badet så ville hon i igen! Ibland satte hon själv på sig armpuffar (lite snett och vint) och badring och gick ner till vattnet, så söt! Ebba sov hela tiden, skönt att man har så snälla barn så man får njuta lite av det fina vädret!

Fredag 8 juni
Idag skulle jag och Ebba egentligen åkt in till stan för att gå på mammaträff med ett gäng mammor som vi inte träffat. Det är dock för varmt för det så vi håller oss hemma... Ska ta det lugnt och läsa min bok, tror Ebba tycker det är skönt också så slipper hon får värmeslag...
image18

Torsdag 7 juni
Har haft en riktigt skön slappardag idag! Gick hem till mamma efter jag lämnat Leia på dagis och låg sen i hennes trädgård och läste och lekte med Ebba hela dagen. Fick lunch och fika serverat och kunde alltså bara slappa! Ebba var vaken mestadelen av dagen, men hon är ju så snäll så det var bara kul. Roligt för mamma att få umgås lite med henne också! Jag och Ebba gick vid 14:30 och hämtade Leia, puh vad varmt det var! Kan meddela att det var över 50 grader i solen (termometern gick bara upp till 50)... Vi gick därför hem direkt efter dagis, var för varmt för att gå till parken! Hemma fick Leia bada, titta på Pippi och äta mat samt leka en del innan det var dags att sova. Jag har sedan legat i ett långt bad, hur skönt som helst och ska nu lägga mig och läsa min bok (Stieg Larssons sista)...

Onsdag 6 juni
Idag ska vi promenera över till mormor, får se om dom har införskaffat en liten pool, tror det behövs i den här värmen!

1. Marie och Ebba 2. Hugo och Ebba

Tack mamma och Johan för en jättetrevlig middag! Det är så skönt att komma över och sedan bara kunna sitta och slappa och veta att Leia har så kul! Ebba sov konstant när vi var iväg idag, vaknade för att äta men somnade snabbt om så jag kunde äta och njuta av solen i lugn och ro. Ska bli intressant att se hur natten blir nu när Ebba sovit i nästan ett dygn...

Tisdag 5 juni
Idag har jag och Ebba varit på mammaträff i Haga parken. Det var samma gäng som förra gången då vi var och fikade fast några till dök upp. Jag tog med mig Malin och Ida också och vi hade supertrevligt. Det var en mamma där som har en liten Leia som är 1 dag yngre än Ebba så det var lite kul... När de flesta mammor gått så dök Diana upp med hennes lilla Tova som är 1 dag äldre än Ebba, det var jättekul att träffa henne (var några år sen vi sågs!)... Vi (jag, Malin och Diana) tog en promenad in till Odenplan och snackade barn. Vi ska ses snart igen hoppas jag!
Vi åkte och storhandlade på kvällen, skönt att få det gjort...


Måndag 4 juni
Hur snälla kan barn vara egentligen? Ebba har sovit så gott inatt och vid 9:30 fick jag lov att väcka henne lite för att få på henne en ny blöja och kläder. Hon somnade snabbt om i vagnen och sov sen tills vi kom hem igen. Hon var vaken någon timme och låg då bara och skrattade och jollrade, ja hon är helt underbar!!! Efter det somnade hon om i vår säng, jag behövde bara klappa henne lite på huvudet (hon somnade på samma sätt igår kväll!)... Hoppas hoppas det håller i sig! Minns att Leia var minst lika go och glad, fast lite svårare att få att somna bara... Vilken tur man har haft som får så snälla, söta och underbara tjejer!
Leia är så rolig på mornarna för när man säger att vi snart ska gå till dagis rusar hon ut i hallen och sätter på sig sina skor (ibland mina)! Det spelar ingen roll om hon har pyjamas på sig eller är naken, men skorna ska på snabbt som attan! Man märker att talet börjar släppa mer och mer, nu kan hon verkligen berätta vad hon vill. Vissa ord är svårare att förstå och meningar är svåra att bygga, men det kommer nog nu... Hon är verkligen pratig när vi är ensamma här lilla familjen, men så fort andra är med kan hon bli tyst som en mussla!

Kommentarer
Postat av: MAlin

Njut av lilla Ebba, här hemma är det lite halv knorrigt men jag tror han har lite men från sjukhusvistelsen. Och hoppas det släpper snart.

2007-06-04 @ 21:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0