Vecka 30 - förkylda!

Söndag 5 augusti
En härlig dag ute i Hellasgården med en massa bad och sol tillsammans med Tomas och Johan! Hoppas det blir många fler sådana här dagar innan sommaren är slut!

Lördag 4 augusti
Dom hade lovat badväder idag, men det ser inte ut som det än! Vi får se vad som händer idag...
Vi åkte till Forum Nacka där vi fyndade på rean, Tomas hängde också på. Leia är så rolig att gå i affärer med nu, hon pekar på kläder och säger "den fin?", "den bättre?", "den mamma ha?" och försöker hjälpa till att hitta fina kläder... Sötnos!!!
Efter shoppingen ville Leia gunga och bada så vi åkte till triangelparken där de har gungor, plaskdamm och en massa annat och det uppskattade hon verkligen. Hon blev väldigt glad när Johan kom förbi, och det blev vi också!

Fredag 3 augusti
image45

Torsdag 2 augusti
image44
Ebba har fått en ny stol av sin pappa!

Även denna dag flöt på bra, förutom lite pottvägran från Leias sida (ni kan läsa mer på hennes blogg). Bittan kom över och det var uppskattat av oss alla! Vi gick ut och gungade, lekte och åt glass! När Kristofer kom hem på kvällen (innan kl 16 kom han faktiskt) så hade han köpt en ny stol till Ebba. Vi har inte haft någon babysitter eftersom barnen trivts så bra i bilbarnstolen men Ebba är så otroligt stark så hon är på väg ur bilbarnstolen hela tiden så det var dags för en sitter i alla fall! Den var ruggigt billig så även om vi inte har använding för den så länge så kommer det nog vara väl värt det, hon verkar trivas i den nu i alla fall.

Onsdag 1 augusti
Idag mår vi bättre allihopa, framförallt jag tror jag... Det var riktigt fint väder hela dagen så jag och barnen gick till triangelparken där vi träffade mamma och Tomas. Mamma åkte till Gotland kl. 11 så henne hann vi bara träffa en snabbis men Tomas lekte vi med hela dagen... Vi var på backvägen, så skönt att hänga där för då kan Leia springa runt lite som hon vill och så har hon sin lekstuga som hon älskar!

Tisdag 31 juli
Idag mådde man inge bra alls men eftersom jag lovat Kristofer att få spela golf så var det bara att stiga upp och göra det bästa av situtionen. Jag orkade förvånansvärt mycket, byggde en koja med Leia och lekte med annat. Som tur var så var Ebba en tröttis (som vanligt på fm) och sov mycket så jag kunde ägna mig åt Leia. När Kristofer kom hem var jag helt slut och somnade som en stock och sov fram till 16:30, tack och lov att jag fick göra det! Tänk vad den här månaden gick fort, nu är det slut med pappaledigheten för denna gång men som tur är så har han ju 5 månader kvar att ta ut (om man lägger ihop barnens pappaledighet), får se när han kan göra det...

Måndag 30 juli
Nu snorar vi alla för fullt här hemma, pappret går åt så tur att vi har införskaffat mycket i vår storhandling... Lyckades i alla fall ta oss ut idag så att vi fick lite frisk luft.

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej sötnos,jobbigt med förkylningar. du får vänja dig lilla loppa.Kul att du kom på en liten kaffevisit i alla fall. Puss

2007-07-30 @ 22:08:34
Postat av: Malin

Vilken fin bild. Du får gärna skicka den till mig. Kom förresten på att vi inte kan gå till nypan imorgon. Vi ska ju skriva kontrakt på den nya lägenheten och om vi får nycklar vill vi gå dit och titta. Kanske vi kan gå och bada på tisdag istället? Kram

2007-08-05 @ 19:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0