Vecka 49

Söndag 9 december
Idag åkte vi iväg till IKEA allihopa, vi hade inget bättre för oss och det var faktiskt riktigt kul att gå runt där! Leia älskar ju att springa runt bland alla saker och jag älskar att titta på allt! Ebba sov en hel del under tiden vi gick runt och på hemvägen somnade på Ebba och Leia i bilen... VI handlade faktiskt inte så mycket, men åt god lunch och fick med oss sänglampor.. Numer får Leia sitta bak i bilen i en ny bilbarnstol (som Kristofer fått köpa billigt av en jobbkompis), hon ser nu så stor ut där hon sitter... Ebba får sitta fram i Leias stol, måste kolla upp så hon inte är för liten för den men hon sitter bra i den och hon trivs mycket bättre där fram än i den lilla maxicosin!

Lördag 8 december
Idag gick jag och barnen ut vid 9 tiden, det var skönt att komma ut men jag var riktigt trött efter nattens strapatser... Ebba var vaken länge igår och sen när jag och Ebba somnat kom Leia in och undrade vart pappa var... Sen tog det lång tid innan Leia somnade om och efter det låg jag och undrade vart Kristofer tagit vägen... Vi piggnade i alla fall till lite när vi kommit ut så vi gick till parken och lekte. Mamma och Johan kom också dit och det var ju kul, då kunde vi gå på Enskedes julmaknad och handla lite gott på bageriet... Efter några timmar blev det kallt så då gick vi hem till mamma där vi fikade och sen var barnen riktigt trötta! Jag gick då hemåt med dem, de somnade på 4 minuter. Jag träffade på Emma, Daniel och Love på vägen hem så jag fick lite sällskap, alltid trevligt!
På eftermiddagen åkte vi hem till pappa och firade honom... Det var mycket folk där, ja det blir ju det när man har många syskon och syskonbarn, det var riktigt lyckat och Leia mös med allt lördagsgodis!

Fredag 7 december
Idag har jag, Ebba och Tomas varit i Sickla HELA dagen och kollat i affärer, jag har köpt fler julklappar så snart snart är jag klar, känns så skönt! Vi har även fixat lite till presenten vi ska ge till pappa imorgon. Ebba har varit så snäll hela dagen (som vanligt), bara suttit och skrattat i vagnen och sovit mycket... Det är ju verkligen nu man ska passa på att gå i affärer för sen vet man ju hur det blir : ) Mamma hämtade Leia på dagis så vi hade ingen tidspress och när vi kom hem var alla här hemma... Mamma, Johan och Tomas stannade på middag, maten hade mamma köpt... Kristofer är ikväll iväg på julfest med jobbet, konstigt att de aldrig får ta med sina respektive på festerna dom har, lite trist tycker jag!
image115

Torsdag 6 december
Idag ska vi nog bara vara hemma och ta det lugnt, eventuellt kommer Emma och Love över på en fika, vi får se...
Emma och Love kom hit med goda lussebullar! Dom stannade och tog hand om Ebba medan jag gick till dagis och hämtade Leia... Leia var så lycklig eftersom hon hade fått öppna paket idag, så mysigt att se! En lugn och skön dag...
image114
Onsdag 5 december
Grattis pappa som fyller år idag!
Mammaträff hemma hos Diana.image113
Ebba leker med Tova hemma hos Diana! (på Tovas tröja står det LULEÅ)....

Mammaträffen var så klart väldigt lyckad! Diana hade gjort goda matpajer och vi fick smaskigt fika efteråt, mums! Tovas pappa är från Luleå och det har nu börjat ett krig mellan oss (på skoj så klart)... Igår kväll fick jag sms:et:
"Det finns en plats på jorden där solen aldrig ler,
den platsen heter Boden dit vill jag aldrig mer"
Så nu alla Boden-släktingar får ni hjälpa mig att komma med fyndiga kommentarer om Luleå så att jag kan försvara er!

Tisdag 4 december
Malin och Ida kom förbi här en sväng idag, vi fikade och så åt Ebba och Ida lunch tillsammans... Efter att de gått hem tog jag och Ebba det lugnt, vi vilade på soffan och lekte på golvet. Kristofer ska iväg ikväll på konsert men vi hinner nog lägga barnen innan han går, sen ska jag bara ligga på soffan och läsa min bok. Hoppas barnen håller sig lugna ikväll...

Måndag 3 december
Idag går vi nog iväg till öppna förskolan en sväng, det var så länge sen vi var där nu och både Emma och Karin ska dit så det blir nog kul....
Vi var iväg till öppnis och det var väldigt trevligt, hade sällskap dit med Emma och Love och väl där träffade vi Karin och Tove. Ebba höll igång hela tiden och under sångsamlingen var hon sååå glad som vanligt... Jag hämtade korten också så nu har vi fått hem portträttkort på Ebba, Leia och så syskonbilder... Måste sätta oss och bestämma vilka vi ska behålla...
På kvällen kom Bittan hit med utsökt mat och en massa energi som hon la på barnen....

Kommentarer
Postat av: Fam. Gustafsson

En liten fyndig kommentar om Luleå: Dom gapade efter mycket, men miste IKEA stycket.

Ha en trevlig helg.
// Sara med flera. :D

2007-12-06 @ 20:45:39
Postat av: Jenny

Tack Sara och ni andra! Kommer ni på mer så skriv in det för det här kriget kommer nog pågå ett tag : )
Trevlig helg!
/Jenny och barnen!

2007-12-07 @ 11:27:35
Postat av: Lisa

Hej!
Kanske denna? Bra Ebba att du förklarar för Tove hur läget är. "Lulebor" har lite storhetsvansinne.
Luleå tror sig stora vara,
sjukhus, skolor kolla bara
trots att ni från oss allt tar
så finns Bodensarna ändå kvar....

2007-12-08 @ 09:06:01
Postat av: Jenny

Tack Lisa! Perfekt! Nu kan jag allt försvara er heder...

2007-12-09 @ 18:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0