Vecka 31

Söndag 12 augusti
Mamma och Johan kom och hämtade Leia idag på morgonen och jösses vad lycklig hon blev! Hon hoppade och skrek av glädje i hallen så det är ju skönt att lämna bort henne då! Vi andra hade tänkt åka till IKEA men jag kom på att jag måste ju klippa mig så vi åkte till Kista galleria istället där de har söndagsöppet hos frisören. Jag fick klippa mig samt ta nya hål i öronen (de gamla har växt igen) medan Krippa och Ebba gick och tittade i affärer. Jag hittade en del fynd efter klippningen, två toppar, den ena kostade 50 kr och den andra 75 kr, perfekt!

Lördag 11 augusti
Ännu en fin dag så vi gick iväg till Nytorpsbadet där vi låg hela dagen! Leia badade som aldrig förr, hamnade upp och ner i ringen för första gången idag men hon tog det bra. Ebba sov som vanligt en hel del och när hon inte gjorde det låg hon och snurrade på filten. Hon kan nu vända sig både från rygg till mage och från mage till rygg! Det ser verligen ut som om hon vill krypa när hon ligger på mage men hon kommer ingen vart, hon är snabb i utvecklingen till skillnad mot sin syrra (brås mer på sin mamma alltså)...

Fredag 10 augusti
Malin kom hit idag och vi höll på och pysslade och donade. Mamma hämtade Leia, dom två gick till Globen där de handlade supergod lunch till oss samt lite annat som jag och Malin behövde, tack snälla för det! När vi ätit fortsatte jag och Malin och mamma och Leia gick till backvägen där Leia somnade! Ebba satt snällt med här hemma i babysittern eller i Malins knä! Kristofer som tagit ledigt idag var iväg och spelatde golf, han kom hem vid 14:30, då var det dags för tvättis och sen åkte han och handlade. Vi lagade middag tillsammans med Malin, Jocke och Ida och det blev en väldigt god fisksoppa med aioli, mums!!!
image48
Världens gladaste och sötaste bebis!

Torsdag 9 augusti

Värdparet...

Var idag iväg till parken med barnen där vi lekte, fast Ebba sov mest förståss... Sa till Leia imorse att när Ebba vaknar kan vi gå ut och tror ni inte hon sov till 11:30, så vi gick mest runt och väntade... Leia sprang in i vårt sovrum några gånger och sa "NU Ebba vaken", hmm... näää sa jag, inte än.... När vi väl kom ut hade vi i alla fall riktigt kul och konstigt nog somnade Ebba om nästan direkt i vagnen! När vi kommit hem somnade Leia och efter det kom mamma hit. Vi åkte in till stan tillsammans där vi köpte födelsedagspresenter till Axel som fyller 5 och sen åkte vi till kalaset! Det var jättetrevligt och Ebba charmade förståss alla genom att bara sitta och skratta hela tiden. Inte konstigt att hon är så glad när hon fått sova så mycket : ) Leia hade jättekul med mamma och Axel så det var väldigt lyckat.

Onsdag 8 augusti
Vet inte vad vi ska hitta på idag, ska ha visning på lägenheten ikväll så vi skulle behöva städa fast det är lite svårt med två barn som stökar ner så vi får se hur det går...

Det gick så där idag, fick städa tillsammans med Krippa när han kom hem. Har varit en ganska tuff dag med barnen idag, mitt tålamod har inte varit det bästa så nu har jag lite ångest över att jag varit för tuff mot Leia. Ibland ska man känna att man lever och har blivit 2-barns mamma!

Tisdag 7 augusti
Var på Nytorpsbadet idag igen men idag fick vi med oss Malin, Jocke och Ida. Helt underbart väder och alla var glada och njöt av sol, bad och mat.... Ida och Leia badade på, mest Leia förståss men nästa år kommer de kunna springa runt där tillsammans och plaska!

Måndag 6 augusti
GRATTIS MELISSA!!!! Tänker på dig och ser så mycket fram emot att få träffa dig snart!!!

Hade en helt underbar dag på Nytorpsbadet tillsammans med Maria! Är så glad och tacksam att hon kunde följa med, annars hade vi nog inte kommit iväg och badat... Leia har svårt att komma igång och bada, tycker alltid det är för kallt först men efter en stund så är det omöjligt att få upp henne ur vattnet : ) Ebba sov fram tills dess att Leia skulle sova. Perfekt tycker jag för då kan man umgås med dem en och en vilket är väldigt mysigt... Vi gick till parken när det var dags för Maria att åka hem och där åt vi även middag som Kristofer kom dit med. En mysig dag och kväll alltså!

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej sötnos, snart kan vi börja leka och skoja även med dig gumman. problemet är att du är så himla sovsugen. MEn snart så blir även du våran gullegris. Puss

2007-08-12 @ 20:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0